Cls 215 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54

Tråd: Cls 215

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    klakkelyden kommer kun ifra ødelagte cls215... de som er fint behandlet å ikke utsatt for 1000w rms har ikke klakkelyd...
    om du leser hele tråden så ser du att det er folk som har fått klakkelyden med 125wrms per høytaler og

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har skjønt har ikke klakkelyden noe å gjøre med hva slags forsterker som er kobla på. Det er klakkelyd fra 100 watts forsterkere til de med 5-600 watt. Siste teori jeg har sett i trådene er at det skyldes stående bølger inni kabinettet fordi man ikke klarer på dytte nok luft ut via bassportene. Høres tåpelig ut men nå ligger det vel ikke det største budsjettet i bunn når disse ble designet.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spilt friskt på mine 215, og jeg har ikke fått noe klakkelyd.. Jeg har kommet fram til den konklusjonen at folk er for ivrige på volumet :wink:

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    om du leser hele tråden så ser du att det er folk som har fått klakkelyden med 125wrms per høytaler og
    både cerwin vega å flere andre test-lab'er har testet det ut å funnet svaret for flere år siden, åsså er det en hele gjeng av fjortiser som kommer å lager rykter om hva de tror det er å lager hver sine versjoner av det og de tror det er klakking når det egentligt er en helt vanlig membranforvrengning... cerwin vega selv måtte opp i 15A strøm for å få klakkelyden frem. men nå er jeg ute av den diskusjonen... jeg driter i cls å clsc, det er å blir de dårligst lagte cv modellene uansett. det står også cls215 i hver hifi klubben butikk til demo.. hvorfor er det ikke klakkelyd i de?

1\3 del av folket tror det er ledningene inn i membranen som er for lange, andre tror det er bassene ikke står i separate kammer og noen tror det er for mye watt...

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    klakkelyden kommer kun ifra ødelagte cls215... de som er fint behandlet å ikke utsatt for 1000w rms har ikke klakkelyd...
    Det der er ihvertfall bare tull!

Nabo'n fikk klakkelyden fra første stund med kun en CV 1,5kw amp. Og da snakker vi ikke maks volum heller.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Det der er ihvertfall bare tull!

Nabo'n fikk klakkelyden fra første stund med kun en CV 1,5kw amp. Og da snakker vi ikke maks volum heller.
    håper han har fått nye på garantien da

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En lokal HFK måtte bytte ut sine 215 PGA KLAKKELYDER!

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=dc1515sandnes]jeg driter i cls å clsc, det er å blir de dårligst lagte cv modellene uansett.

/QUOTE]

det var da å overdrive. clsc12 har ivertfall 10x mer byggekvalitet enn mange andre vega som feks dx5 vf12 ve12 e312. har erfaring med disse modellene og clsc er den desidert best bygde av de. den desidert veste høytaleren til cerwin vega er vf serien

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhørte meg med klubben idag og CLS-215 er ikke å få tak i alle butikker nå. Ser ut som det blir XLS-215 i kjellerstua da.

BTW; Har disse fiskekassene noen form for hull under til å montere spikes/føtter/diverse?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, disse har ikke hull under.. Ikke clsc og cls iallefall.. Mye mulig XLS har det, men de har veldig fine ferdig monterte føtter originalt :-)

Da tipper jeg nok at jeg har hatt mye flaks anyway med høyttalerne mine, for jeg har ikke fått noe klakkelyd uansett hvordan jeg har spilt. Har dog aldri spilt til det har vrengt..

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Nei, disse har ikke hull under.. Ikke clsc og cls iallefall.. Mye mulig XLS har det, men de har veldig fine ferdig monterte føtter originalt :-)

Da tipper jeg nok at jeg har hatt mye flaks anyway med høyttalerne mine, for jeg har ikke fått noe klakkelyd uansett hvordan jeg har spilt. Har dog aldri spilt til det har vrengt..
    Det er akkurat det som er så rart med denne klakkelyd greia, det er ikke alle som har problemet. Var en gang på demo på klubben i kr.sand med CLS-215 og 2,6kw ampen og det spilte som bare det, uten ulyder...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Det er akkurat det som er så rart med denne klakkelyd greia, det er ikke alle som har problemet. Var en gang på demo på klubben i kr.sand med CLS-215 og 2,6kw ampen og det spilte som bare det, uten ulyder...
    Ja ikke sant.. Tipper det er flertall "ødelagte" høyttalere som har blitt sluppet ut, samtidig som kanskje 10-20% av de er er fullt fungerbare.. Da har iallefall jeg vært av den heldige sorten og være en eier av et par høyttalere innenfor de prosentene

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiskekasser bestillt. Et par XLS-215 kommer eta 15 november.

Klubben har vistnok svært mange forhåndsbetstillinger på disse.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klakking

Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Så vidt jeg har skjønt har ikke klakkelyden noe å gjøre med hva slags forsterker som er kobla på. Det er klakkelyd fra 100 watts forsterkere til de med 5-600 watt. Siste teori jeg har sett i trådene er at det skyldes stående bølger inni kabinettet fordi man ikke klarer på dytte nok luft ut via bassportene. Høres tåpelig ut men nå ligger det vel ikke det største budsjettet i bunn når disse ble designet.

Det er ikkje so tåpelig faktisk.. Hadde akkurat samme problem på mine Dali axs-10k.. Dei klakka på det øverste av dei to 10 tommerne.. Det var i bunn og grunn pga at det var 2 bassporter neders i konstruksjonen. Eg tok saken i egne hender og lagde ein bassport på baksiden bak det øverste bass elementet.. Klakkingen forsvant og har aldri komt tilbake.. Men om eg putter en skumdott i porten er klakkelyden tilbake.. Eg hadde kjøpt høgtalarane brukt, og tenkte meg fram til at det måtte vere det som var feilen og lagde enkelt og greitt en ekstra bassport.. Men om eg hadde kjøpt flett nye høgtalara og fått det problemet hadde eg benytta angrefrist! Men om den var forbi hadde eg vore ganske fortvila, for vil ikkje akkurat gjere eit DIY prosjekt utav eit nytt produkt.. Men syns at det er merkelig og konstruere en høgtalar med kun bassporter nede når det sitter 2 basselementer i felles kammer.. Det seie nesten seg sjølv at det øverste vil få pusteproblemer i forhold til det som sitter nærmest bassportane.. Det blir liksom ikkje rettferdig fordeling!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •