Mangler lyd i center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mangler lyd i center

Hei, er litt ny på dette med "hi-fi" utstyr. Men har skaffet meg en HK 255 surround forsterker og JBL ES30 høytalere, noe som gav god lyd i leiligheten min. Kom så over et godt tilbud på en EC35 center høytaler og slo til.

Problemet er som følger: hører ikke noe lyd fra centerhøytaleren, så hvordan stille dette inn? og deretter få det så optimalt som mulig?
    Signal kilden: en bærbar acer 5930g som fungerer som HTPC, da lyd og bilde ut igjennom et nvidia 9600m GT skjermkort ved HDMI

Håper noen har en fiks ide på dette. da det irriterer meg å ikke få center til å virke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ikke lyd i det hele tatt , ikke en gang om du tar på 7 kannals stereo ?
    Sjekk først og fremst kablene

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut at det er fra HTPC og til forsterker problemet ligger. Er en testtone på forsterkeren som fungerer, så det er ikke kabel/center høytaler som er død. Men vista/nvidia finner ikke center høytaler

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vista/Nvidia skal ikke finde noe som helst tror jeg, det bare sender lyden som stilt inn under innstillinger, så kanskje du må se på dette.
    Hvordan er dine valg ut for lyd, og dine innstillinger i receiverens meny?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok sette receiveren til å sende ut lyd i alle kanaler, og ikke bare i kanaler der den får inn lyd på (siden du bare får stereo lyd ifra pc)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er to måter å få lyd i senteren på. Den ene måten er å fôre receiveren med at signal som inkluderer senteren. Den andre måten er å få receiveren til å gjøre om signalet den får og gi lyd til alle kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nvidia hdmi lyd konfigurasjon står på 7.1 der venstre og høyre front + center er valgt. Kan være brikkesettet som ikke takler denne konfigurasjonen også. Noen som vet hvor man kan kjøpe billige optiske kabler som passer?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør skjermkortet da stereolyd om til 7.1 lyd?

Om ikke, så vil du ikke få lyd i center høyttaleren så fremt du ikke ber receiveren om det.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå snakker vi vel ikke stereolyd, men filmlyd. Du bruker en film når du tester? Bruker du hdmi nå siden du nevner innstillingene for hdmi? Hdmi skla jo fungere . Har du sjekket receiverens meny?
    Jeg gik ut fra du bruker optisk nå. En Toslink kabel koster ikke mange kroner og har du coax kan du jo bruke en hvilken som helst rca kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ved filmlyd ja.. Har stilt inn min avr255 manuelt til 3 høytalere, alle 3 som fullfrekvens.
    Lyd går per dags dato over HDMI, og jeg bruker VLC eller Total media theater 3 for filmvising.
    Har testet DVD og mkv filer. Får bare ikke lyd ut i fra center. Har ikke brukt optisk eller coax, da jeg helst vil ha det over HDMI, mindre kabler å surre med:-D

Blir vel uansett å bygge en ordntlig HTPC snart, så kan hende ting ordner seg da. Må bare bestemme meg for hva jeg har bruk for først.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •