b&w 684 og nad c372 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

b&w 684 og nad c372 ?

heii

min far har noen b&w og en nad c372 så når han spiller så er det veldig mørkt diskant hører du nesten ikke ka kan det være eller skal det være veldig grov lyd ? diskanten på forsterkeren står på litt over halv men allikavell noen som vet

takker for svar :-D

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad & B&W pleier ikke å være missmatch hvis det er det du sikter til. Diskanten i 684 er jo ikke akkruat skrikende og lys, men den pleier ikke være lav heller, slik jeg forstår på deg den er ?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S0und's
    Nad & B&W pleier ikke å være missmatch hvis det er det du sikter til. Diskanten i 684 er jo ikke akkruat skrikende og lys, men den pleier ikke være lav heller, slik jeg forstår på deg den er ?

ja han er ganske lav .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke så godt til Nad forsterkere desverre, men hvordan er plasseringen av høgtalerne? Står de nerme bakvegg/sidevegg?

I så fall prøv å sett de lenger frem på gulvet og litt lenger fra sidevegger og vinkle de inn mot sweetspot. Så stiller du diskant og bass till 0. Hvordan blir lyden da?

Bare ett lite tips

Lykke til:-D

Edit: Har ikke kjennskap til den B&W modellen heller forresten

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Kjenner ikke så godt til Nad forsterkere desverre, men hvordan er plasseringen av høgtalerne? Står de nerme bakvegg/sidevegg?

I så fall prøv å sett de lenger frem på gulvet og litt lenger fra sidevegger og vinkle de inn mot sweetspot. Så stiller du diskant og bass till 0. Hvordan blir lyden da?

Bare ett lite tips

Lykke til:-D

Edit: Har ikke kjennskap til den B&W modellen heller forresten

oki men den ene e ganske nær side vegg den andre er langt vekke men de står forsiden av en tv - benk så høyttalerene står rett ut over mot stuen har ikke tat de på skråt eller noe men har et par cv ve 12 som er mine vet du hvordan jeg skal sette de opp skal de være langt fra side vegg og bak ? eller hva sier du ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Dette problemet har jeg aldri hørt om før. Har testet 684 + C372 på HFK, og kan ikke si at jeg merket noen problemer med diskanten.

Du får prøve å flytte litt på høytalerne og se om det hjelper.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert mange som kann svare deg bedre på dine spørsmål enn meg, men kann jo prøve å skrive litt:-D

Har ikke hørt 684, men har kunn hørt demo på stativhøgtalerne DM686/685 i 600 serien på en Nad receiver på HiFi Klubben og opplevde heller ikke noe problem med diskanten på de.

Om det ikke hjelper å prøve ut litt forskjellige plaseringer og eventuelt vinkling av høgtalerne er det kanskje andre som har bedre råd og tips enn det eg har Men kann prøve med ett par tips til Du har sikkert sjekket, men har du sjekket begge diskantene og att de ikke er sprengt eller noe? ( skurrer de? Er det lyd i begge? ) Er broene på terminalene skikkelig festet? ( i tilfelle du bruker singlewire kabler da )

Når det gjelder plasering av CV høgtalerne dine er også det beste å prøve seg litt frem:-D Har ikke kjennskap til CV høgtalere annet enn de CV høgtalerne eg har hørt av andre. Aner ikke hvilke modeller eg har hørt:-D Og vet heller ikke hvor stor avstand dine CV høgtalere trenger fra vegger og hvilke krav de har til romstørrelse:-D

Det beste er å prøve seg litt frem som sagt siden det kommer mye ann på rommet de står i også. Bassporter fremme eller bak kann også ha en del å si.

Noen høgtalere trenger mer avstand fra vegger enn andre også, men min erfaring er att en får en fastere og mer presis bass ved å ha litt avstand fra veggen bak høgtalerne og sideveggene. Ofte blir lydbildet også bedre ved å optimalisere plaseringen så bra som mulig.

Men selvfølgelig er det enkelte høgtalere som ikke trenger så mye luft rundt seg og ikke er så "kravstore" med tanke på plasering også.

Rommet har mye å si som sagt og har innvirkning på lyden. Så det har som regel mye å si for hvor det er best å plassere høgtalerne og ikke minst har forskjellige høgtalere kanskje ulike krav til størrelse på rom og hvor mye luft de trenger rundt seg

Hvor stort rom og hvor stor avstand høgtalerne dine trenger fra veggen bak høgtalerne og sidevegger er det sikkert noen CV eiere som kann svare bedre på enn meg:-D Har bare en mistanke om att bassen kann bli litt romlete, upresis, alt for dominerende og mye rot i bassen om de står for nerme veggen bak høgtalerne og sidevegger. Men som sagt kann eg ta feil selvfølgelig siden eg ikke har erfaring med CV annet enn att eg har hørt på noen av de av andre. Men som sagt er det sikkert flere som vet mer om dette i denne tråden

Du får prøve deg litt frem til du blir fornøyd og kanskje spørre i noen CV tråder:-D Der er det jo sikkert mange som har erfaring med forskjellige CV høgtaler modeller:-D

Lykke til

Edit: Er ikke så flink til å forklare så har lagt til ett par ord

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Det er sikkert mange som kann svare deg bedre på dine spørsmål enn meg, men kann jo prøve å skrive litt:-D

Har ikke hørt 684, men har kunn hørt demo på stativhøgtalerne DM686/685 i 600 serien på en Nad receiver på HiFi Klubben og opplevde heller ikke noe problem med diskanten på de.

Om det ikke hjelper å prøve ut litt forskjellige plaseringer og eventuelt vinkling av høgtalerne er det kanskje andre som har bedre råd og tips enn det eg har Men kann prøve med ett par tips til Du har sikkert sjekket, men har du sjekket begge diskantene og att de ikke er sprengt eller noe? ( skurrer de? Er det lyd i begge? ) Er broene på terminalene skikkelig festet? ( i tilfelle du bruker singlewire kabler da )

Når det gjelder plasering av CV høgtalerne dine er også det beste å prøve seg litt frem:-D Har ikke kjennskap til CV høgtalere annet enn de CV høgtalerne eg har hørt av andre. Aner ikke hvilke modeller eg har hørt:-D Og vet heller ikke hvor stor avstand dine CV høgtalere trenger fra vegger og hvilke krav de har til romstørrelse:-D

Det beste er å prøve seg litt frem som sagt siden det kommer mye ann på rommet de står i også. Bassporter fremme eller bak kann også ha en del å si.

Noen høgtalere trenger mer avstand fra vegger enn andre også, men min erfaring er att en får en fastere og mer presis bass ved å ha litt avstand fra veggen bak høgtalerne og sideveggene. Ofte blir lydbildet også bedre ved å optimalisere plaseringen så bra som mulig.

Men selvfølgelig er det enkelte høgtalere som ikke trenger så mye luft rundt seg og ikke er så "kravstore" med tanke på plasering også.

Rommet har mye å si som sagt og har innvirkning på lyden. Så det har som regel mye å si for hvor det er best å plassere høgtalerne og ikke minst har forskjellige høgtalere kanskje ulike krav til størrelse på rom og hvor mye luft de trenger rundt seg

Hvor stort rom og hvor stor avstand høgtalerne dine trenger fra veggen bak høgtalerne og sidevegger er det sikkert noen CV eiere som kann svare bedre på enn meg:-D Har bare en mistanke om att bassen kann bli litt romlete, upresis, alt for dominerende og mye rot i bassen om de står for nerme veggen bak høgtalerne og sidevegger. Men som sagt kann eg ta feil selvfølgelig siden eg ikke har erfaring med CV annet enn att eg har hørt på noen av de av andre. Men som sagt er det sikkert flere som vet mer om dette i denne tråden

Du får prøve deg litt frem til du blir fornøyd og kanskje spørre i noen CV tråder:-D Der er det jo sikkert mange som har erfaring med forskjellige CV høgtaler modeller:-D

Lykke til

Edit: Er ikke så flink til å forklare så har lagt til ett par ord

heii yakker for svarene dine

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    store cv bør stå ca 2m ifra sidevegger pga refeksjoner fra bassen, blir buldrete da, men bakveggen kan de stå en halvmeter ifra...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    store cv bør stå ca 2m ifra sidevegger pga refeksjoner fra bassen, blir buldrete da, men bakveggen kan de stå en halvmeter ifra...

oki har nå cv ve 12f

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •