JBL ES90 Høyttalerpakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL ES90 Høyttalerpakke

Jeg skal kjøpe mitt første hjemmekino anlegg, og lurer på om noen kan svare på om dette er en bra startpakke, eller om det finnes bedre alternativer i samme prisklasse? Har budsjett på maks 20k for høytalere i første omgang.

JBL ES90 Høyttalerpakke | Soundgarden

Anlegget skal stå i stua, og kommer nok til å bli mest brukt til film, og noe musikk i alle kategorier.

Som forsterker/reciever har jeg tenkt å kjøpe Pioneer SC-LX71.

Vil dette duge bra ilag?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker å spytte ut før XTZ/SVS koret stemmer i. Jeg har ikke hørt de høyttalerene, men den surroundrecieveren er den jeg personlig ville kjøpt om jeg skulle hatt hjemmekinoanlegg.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atigerl
    Jeg skal kjøpe mitt første hjemmekino anlegg, og lurer på om noen kan svare på om dette er en bra startpakke, eller om det finnes bedre alternativer i samme prisklasse? Har budsjett på maks 20k for høytalere i første omgang.

JBL ES90 Høyttalerpakke | Soundgarden

Anlegget skal stå i stua, og kommer nok til å bli mest brukt til film, og noe musikk i alle kategorier.

Som forsterker/reciever har jeg tenkt å kjøpe Pioneer SC-LX71.

Vil dette duge bra ilag?
    Ser ut som en grei pakke det der, recieveren er kanskje litt "overkill" i forrhold til høytalerene du kjøper deg....
    Jeg ville kanskje lest litt på forumet her og se hva som blir foreslått, er nok ikke så mange som annbefaler de rimlige JBL pakkene er jeg redd.
    Men til prisen så er det der sikkert greit.

Det er en god grunn til at man hører XTZ en del her inne i den prisklassen, men jeg har ikke blitt overbevist vare at SVS høytalerene er så veldig bra.

Derrimot ville jeg kanskje sett litt på noen merker som ikke er like "vanlige" som JBL og det de store kjedene har. uten å ha sett på hva du kan få fra de forskjellige merkene ville jeg ha nevnt, Monitor Audio, Mordaunt Short og Tannoy selvfølgelig dukker jo Klipsch opp her også da det skal brukes mest til kino.

Skal se om jeg ikke rekker å finne noen muligheter litt senere i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Ser ut som en grei pakke det der, recieveren er kanskje litt "overkill" i forrhold til høytalerene du kjøper deg....
    Joda, jeg vet at recieveren er litt overkill, men planen er å bruke denne i et større anlegg etterhvert. Leier et hus, som vi sannsynlighvis skal overta om et års tid. Har et håp om å innrede kjellerstuen til et eget kinorom, men det står nok bak nytt kjøkken og oppussing av stue og soverom i prioriteringsrekkefølgen desverre.
    Har med litt diskusjon med meg selv vurdert at jeg kan bruke 30k på høytalere. Men jeg trenger jo selvfølgelig ikke å kjøpe en hel "pakke" med en gang. Kan jo starte med fronter og center f.eks, og bygge videre etterhvert.

Siden jeg er nybegynner setter jeg pris på alle gode råd!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atigerl
    Joda, jeg vet at recieveren er litt overkill, men planen er å bruke denne i et større anlegg etterhvert. Leier et hus, som vi sannsynlighvis skal overta om et års tid. Har et håp om å innrede kjellerstuen til et eget kinorom, men det står nok bak nytt kjøkken og oppussing av stue og soverom i prioriteringsrekkefølgen desverre.
    Har med litt diskusjon med meg selv vurdert at jeg kan bruke 30k på høytalere. Men jeg trenger jo selvfølgelig ikke å kjøpe en hel "pakke" med en gang. Kan jo starte med fronter og center f.eks, og bygge videre etterhvert.

Siden jeg er nybegynner setter jeg pris på alle gode råd!
    Vil i alle fall tipse deg om at recievere fort blir utdatert. Så om du vurderer å bygge ut, så kjøp heller den rimeligste med pre-out og bygg ut senere med en effektforsterker. Så skifter du reciever når det er kommet nok nye funksjoner. Riktig effektforsterker vil være "motoren" i oppsettet ditt.

Jeg personlig har sansen for JBL, men de kan av og til ha litt skarp diskant for enkelte, spesielt om det brukes "feil" reciever. Les mer i JBL tråden.

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne pakken leverer mye god lyd for pengene, og spesiellt subben er meget bra, og spiller dypt og kontant.

Recieveren er fremtids rettet, med ice forsterkere som er meget musikalsk og spiller tøft på film.

Knall komponenter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •