Forslag Til Stativ Ht

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag Til Stativ Ht

Som dere ser under av torvet må jeg desverre selge mine swans f2.2 grunnet plassmangel, og lurer derfor på å gå over til stativ høyttalere.. Disse skal brukes til 60/40 musik/kino. Vill gjerne ha innputt på gode stativ ht. Var veldig fornøyd med lyden i swans, så ønsker lydmessig å gå den veien. Varm, men detaljert. Noen som har forslag. Pris 20k-30k.

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 805s bør du ta deg tid til å lytte til!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du nevner varm og detaljert klang, så burde Vienna Acoustics stå på din short list.

Den splitter nye jubileumsutgaven av Haydn Grand, kalt Haydn Grand Special Edition, ligger en god del under ditt budsjett, men låter som om den skulle koste det dobbelte. Mere info her.

Ellers har du jo The Kiss (Der Kuss) også fra Vienna. En råd stativhøyttaler, men denne ligger godt over ditt budsjett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Di spesial edition så jo ikke dumme ut. Har hørt på dali helicon 300mk2 og B&W 805s. Der synes jeg faktisk dali falt mest i smak. Har også vurdet Monitor Audio PL100. Vet at usher har en med beryliums diskant, som jeg så har hørt en liten snutt på. Husker ikke model. Noen flere anbefalinger??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Varme og detaljerte" tenker jeg også på Vienna Acoustics som typiske. Men tror endel legger mer i det enn bare følese av varme. Tenker du også på en noe mørkere klang, mer fylde/kropp og mer tilgivende klang? Vil du ha en kuppel i bassen slik at de har mer pondus og ikke virker så slanke eller skal du bruke subb i tillegg?

Usher er mer nøytral i min bok. Også 805s, men litt mørkere i klangen (ikke akkurat varme). Helicon 300 synes jeg var et godt valg. Men tror de kan virke litt lyse/slanke om man ikke passer på med matching.

Newcomer gaute sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også anbefale Dynaudio med tanke på preferansene dine. Contour 1.4 låter nydelig, men krever litt av forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    "Varme og detaljerte" tenker jeg også på Vienna Acoustics som typiske. Men tror endel legger mer i det enn bare følese av varme. Tenker du også på en noe mørkere klang, mer fylde/kropp og mer tilgivende klang? Vil du ha en kuppel i bassen slik at de har mer pondus og ikke virker så slanke eller skal du bruke subb i tillegg?

Usher er mer nøytral i min bok. Også 805s, men litt mørkere i klangen (ikke akkurat varme). Helicon 300 synes jeg var et godt valg. Men tror de kan virke litt lyse/slanke om man ikke passer på med matching.
    Siden jeg skall bruke subb i tillegg, vill jeg ha noe som har stålkontroll på det øverste registeret. Dette blir viktig da di skal brukes til mye musikk. Det blir spilt på pioneer sclx-81 og doxa effektrinn.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke allerede har sub og stativhøyttalere fra Vienna er aktuelle, så lanseres det en sub i Vienna Acoustics Concert Grand serien, kalt Principal Grand, om 3 uker.

Se mine innlegg i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Siden jeg skall bruke subb i tillegg, vill jeg ha noe som har stålkontroll på det øverste registeret.
    Ok. Hva med de andre spørsmålene? Jeg synes det blir vanskelig å anbefale uten å vite preferansene tydligere. Hva slags musikk går det i? Spiller du ofte veldig høyt? Har du mest varm eller kald klang i rommet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stativ høytaler som overrasket meg var totem sin:

Totem Acoustic - Compact - Mani-2 Signature

Naturlig lyd og meget bra bass gengivelse!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Ok. Hva med de andre spørsmålene? Jeg synes det blir vanskelig å anbefale uten å vite preferansene tydligere. Hva slags musikk går det i? Spiller du ofte veldig høyt? Har du mest varm eller kald klang i rommet?
    Musikk er type akustisk, rock. Det blir spilt ved et normalt lyttenivå stort sett hele tiden ca100-110db. Ved film kan det være at volumet stiger noe. Rommet det skal stå i, vet jeg faktisk ikke hvordan type klang det blir, siden dette ikke er ferdigstilt enda.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk er type akustisk, rock. Det blir spilt ved et normalt lyttenivå stort sett hele tiden ca100-110db. Ved film kan det være at volumet stiger noe. Rommet det skal stå i, vet jeg faktisk ikke hvordan type klang det blir, siden dette ikke er ferdigstilt enda.
    Mener du virkelig at 100-110db er "vanlig" lyttevolum??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja, i den forstand at det er vell stort sett ingen Ht som ikke klarer dette volumet over lenger tid. Vet at mange ht har en smertegrense rundt dette volumet. Siden disse vill stå i en kino, pleier hverfall ikke jeg prate så mye til filmen. Musikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det ble vell litt galt formulert fra min side. Det skulle vært Mitt normale lyttenivå ligger fra 100-110db. Mulig dette er høyt for andre. Men med to svs subber skyter db fort i været. Under musikk vill dette ligge fra ca 90-105db.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    En stativ høytaler som overrasket meg var totem sin:

Totem Acoustic - Compact - Mani-2 Signature

Naturlig lyd og meget bra bass gengivelse!
    De har jeg hørt med min egen forsterker. Flott lyd fra dem. Spiller som gulvstående (ektra basselement inne i kassa), litt mørk, fyldig, stort lydbilde, tilgivende og engasjerende. "Naturlig lyd" er avhengig av opptaket, imo. Slike høyttalere kan få svakheter i opptaket til å låte mer naturlig. Gode plater låter mer naturlig mad andre høyttalere, imo. Om dette er rette høyttaler for trådstarter er ikke lett å si. Jeg vet ikke hva ham liker best. Mine høyttalere tror jeg ikke er tingen i henhod til "varm", ei heller toppmodellen til Monitor Audio. Response Baby er jo litt i samme bås som Totem.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble vell litt galt formulert fra min side. Det skulle vært Mitt normale lyttenivå ligger fra 100-110db. Mulig dette er høyt for andre. Men med to svs subber skyter db fort i været. Under musikk vill dette ligge fra ca 90-105db.
    Da begrenser du vel valg av høyttalere en del? Spesielt hvis du sitter noen meter unna.

Og hvis du bruker utstyret mye, må du opp i 120dB for å høre noe som helst etterhvert ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det. Det er det som er fint med å være med på et forum, som alt blir skrevet. Da får jeg det med meg.;-)

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    120dB er MYE output.

Klipsch Cornwall III er spesifisert til max 119dB

Cornwall III Floorstanding Speaker - Cornwall III --- Floorstanding Loudspeaker - Klipsch Heritage Series - Specifications

La Scala II, 121dB

La Scala II Floorstanding Speaker - La Scala II --- Floorstanding Loudspeaker - Klipsch Heritage Series - Specifications

De heftigste bokutgavene fra klipsch klarer 115dB

P-17B Bookshelf Speaker - Specifications

Går du pro, så finner du nok flere alternativer som gir det lydtrykket du ønsker...

http://www.meyersound.com/pdf/produc.../upm-1p_ds.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nok en tøys med 120db stativer , men klipch palladium var jo ikke akkurat stygge. Er det noen som vet pris??

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    29.500,-