Anbefalte høyttalere i prisklassen opp til 10 000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalte høyttalere i prisklassen opp til 10 000

Dette spørsmålet går igjen hele tiden på forumet, så jeg tenkte jeg skulle lage en samletråd, slik at vi kan ha endel informasjon i første post, og samle litt info for nye på forumet.

Kjedelig å måtte stille samme spørsmålet som har blitt spurt 100 000 ganger før, og bruke 2 uker på å finne ut av jungelen. Vet at i alle fall jeg kunne tenkt meg en slik guide når jeg begynte å undersøke på forumet.

Jeg kommer tilbake med mer info etterhvert, og tar gjerne imot innspill. Posten vil i begynnelsen være litt rotete og uoversiktelig, men skal nok få stell på dette etterhvert, når vi har kandidatene. Kom med forslag.

Hva er etter DIN mening bankers topp 5 for en nybegynner i denne prisklassen?
    XTZ 99.36 Piano Gulvhøyttalere | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    Dynavoice Challenger M-65 er en gjenganger blandt anbefalinger når det er snakk om god lyd til billig pris.

Relativt lettdrevne er de også.

Dette er et par som er fint å begynne med hvis du står på bar bakke, og har lyst på et bra anlegg til en billig pris.

Link:Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Det som er "Mainstream" inne på forumet her er abselutt bedre en mainstream ute på gata. Det er mye bedre å anbefale ut fra hva man faktisk har hørt og hva som er populært her på forumet en at folk skal blir föret med halvløgner fra selgere. Det er og mye lettere for en person å føle seg trygg på valget hvis svarene personen får er i enighet med hværandre. Personen som eventuelt skal kjøpe blir fornøyd om h*n kjøper Elac eller XTZ, men er svaret fra forumet mer uniformt så vil trygghetsfølelsen hjelpe på. Å ha ro i sinnet med trygghet av at man gjorde et godt kjøp er verdifult.

Jeg bestemte meg for Monitor Audio etter en lang tråd med uenigheter, er fremdeles ikke sikker, har en "hva om" følelse som er litt ekkel.

Det er ingen problem å lage en retledende liste over gode kjøp i hvær prisklasse, og til hvilket bruksområde innen hvær prisklasse.

Her er en kjapt summert anbefalingsliste laget av meg med begrunnelse av tester og omtaler jeg har lest. Ta denne som et eksempel bare.

Opp til 5000,-
    1. XTZ 93 WMT - Beste kjøp i "Lyd og Bilde". Meget god allroundhøytaler med høy kvalitetsfølelse.
    2. Proson R63 MKII - God og anbefalt for de som ønsker en litt større høytalere. Kåret til årets beste ifølge L&B.
    3. Monitor Audio RS1 - Vakker og velspillende stativhøytaler, kommetr godt ut i flere tester.

10 000,-
    1. Monitor Audio RS6 - Vakker og velspillende gulvhøytaler fra MA's godt omtalte Silver serie.
    2. XTZ 99.26 - Spesielt anbefalt ifølge L&B, oppløst og detaljerik lyd.
    3. B&W DM684 - Meget god allround gulvhøytaler fra anerkjente B&W.

så er det bare å føye på i prisklassene nedover. En slik anbefalingsliste over subber og surroundsett er lett å lage med utgangsponkt i tester og erfaringer fra folk som eier dem. Og om ønskelig så kan jeg lage en slik en dag jeg er mer opplagt. Som sagt, ingen ting av dette er av personlige erfaringer, kun fra omtaler som er offentliggjort på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reservert

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reservert2

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice Challenger M-65 er en gjenganger blandt anbefalinger når det er snakk om god lyd til billig pris.

Relativt lettdrevne er de også.

Dette er et par som er fint å begynne med hvis du står på bar bakke, og har lyst på et bra anlegg til en billig pris.

Link:Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •