XTZ W8.16 vs. W10.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ W8.16 vs. W10.16

Jada, enda en XTZ vs. XTZ-tråd. :razz:

Jeg er på utkikk etter en rimelig sub for å gi litt ekstra trykk under filmtitting. Jeg er student så budsjettet er derav, derfor har jeg sett meg ut overnevnte subber. Lydoppsettet mitt er i aller høyeste grad i budsjettklassen; Dynavoice F-6 5.0 med en Onkyo 507 receiver. Jeg bor i en leilighet som egentlig ikke tillater voldsomt lydtrykk, derfor hadde jeg egentlig sett meg ut 8-tommeren, men jeg registrerer samtidig at mange mener at denne rett og slett ikke går lavt nok til å kunne gi nok effekt til filmbruk. Jeg spiller så godt som aldri veldig høyt, så jeg tviler egentlig på at volumet er noe problem for denne lille tassen, men det ville vært dumt om den ikke klarer å gi meg det "lille ekstra" som er grunnen til at jeg ser etter en sub i utgangspunktet. Jeg har trålet bruktmarkedet i en måneds tid uten å finne noe av interesse, og de gangene jeg har funnet noe vil ikke vedkommede sende med posten (jeg befinner meg i nord-norge, så henting er ofte vanskelig) Stua mi er vel sånn cirka 18 kvadrat eller der omkring.

Så spørsmålet mitt er egentlig om de ekstra 1000 kronene 10-tommeren koster er verdt det for mitt bruk?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok gått for 10 tommeren. Denne har en betraktelig bedre forsterker og ikke minst flere regulerings/innstillingsmuligheter. 2990,- er uansett billig for en så god sub. Men nå er ikke jeg helt nøytral da jeg har 2 stk. XTZ 99 W10.16

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for W10 du, så kommer du hvertfall ikke til å angre
    Er ikke nøytral selv, eier av 3 stk W12. (tror ikke det er mange som kjøper bare ètt XTZ produkt for tiden)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vel egentlig ikke regnet med at dere kom til å anbefale noe annet enn den største, hehe :razz:

Litt av min bekymring, annet enn prisen (1000 kroner er faktisk endel for en ellers fattig student...) er at den rett og slett blir for voldsom. Nå er riktig nok husverten min ganske ofte borte, som i og for seg innviterer til litt høyere lydtrykk, men allikevel... jeg er ikke ute etter å flytte på grunnmuren.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare for det. Skal du flytte på grunnmuren så må du kjøpe SVS. :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med resten her om at du bør gå for w10. Får rett og slett mer for pengene mener jeg.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk faktisk tak i en W10.16 på AVtorget fra en hyggelig kar like etter at jeg hadde laget denne tråden. Den er nå sendt og på vei til meg. Når prisen inkl. frakt ble billigere enn W8.16 levert fra surround.no ble valget svært enkelt. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med godt kjøp !

Leser du er redd den kan bli for kraftig, isåfall plugger du bare et, eller begge bassporten på den for å tune lyden etter ditt rom og preferanser.

Lykke til og kos deg med film framover !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk!

Kommer nok til å eksperimentere med pluggene, ja. Har en Pioneer 5090, så filmopplevelsen er allerede helt fabelaktig. Litt ekstra subbass så tror jeg vi er i mål, enn så lenge!

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fra før Dynavoice f6 ex pakken og nå vil ha en sub. Har et rom på 13 kvadrat og bor i blokk. Hva annbefaler dere for meg? Har fra før z-5500 subben som er kobla til og den dunker godt, men er ikke helt det samme. Har ikke fått noe klager enda, bodd her i over 8 år og dunka godt med subben. Men nå vil jeg ha dedikert sub. w10 eller w8 anyone ?

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret er jo klart?
    W10.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart W10.

Har selv hatt W10 tidligere og var godt fornøyd med den.

Har også en W8 oppkoblet sammen i et Dynavoice 5.1 oppsett stående på tv rommet til ungene, og den kan knapt nok kalles en sub i forhold !
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart W10.

Har selv hatt W10 tidligere og var godt fornøyd med den.

Har også en W8 oppkoblet sammen i et Dynavoice 5.1 oppsett stående på tv rommet til ungene, og den kan knapt nok kalles en sub i forhold !
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA slår jeg til og kjøper meg en w10, kommer med unboxingsbilder, det liker vi ; = )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •