XTZ W8.16 vs. W10.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Adrgha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ W8.16 vs. W10.16

Jada, enda en XTZ vs. XTZ-tråd. :razz:

Jeg er på utkikk etter en rimelig sub for å gi litt ekstra trykk under filmtitting. Jeg er student så budsjettet er derav, derfor har jeg sett meg ut overnevnte subber. Lydoppsettet mitt er i aller høyeste grad i budsjettklassen; Dynavoice F-6 5.0 med en Onkyo 507 receiver. Jeg bor i en leilighet som egentlig ikke tillater voldsomt lydtrykk, derfor hadde jeg egentlig sett meg ut 8-tommeren, men jeg registrerer samtidig at mange mener at denne rett og slett ikke går lavt nok til å kunne gi nok effekt til filmbruk. Jeg spiller så godt som aldri veldig høyt, så jeg tviler egentlig på at volumet er noe problem for denne lille tassen, men det ville vært dumt om den ikke klarer å gi meg det "lille ekstra" som er grunnen til at jeg ser etter en sub i utgangspunktet. Jeg har trålet bruktmarkedet i en måneds tid uten å finne noe av interesse, og de gangene jeg har funnet noe vil ikke vedkommede sende med posten (jeg befinner meg i nord-norge, så henting er ofte vanskelig) Stua mi er vel sånn cirka 18 kvadrat eller der omkring.

Så spørsmålet mitt er egentlig om de ekstra 1000 kronene 10-tommeren koster er verdt det for mitt bruk?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok gått for 10 tommeren. Denne har en betraktelig bedre forsterker og ikke minst flere regulerings/innstillingsmuligheter. 2990,- er uansett billig for en så god sub. Men nå er ikke jeg helt nøytral da jeg har 2 stk. XTZ 99 W10.16

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt