Cerwin Vega cls 215. Kan noen hjelpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega cls 215. Kan noen hjelpe?

Jeg har 2 x Cerwin Vega Cls 215 med Cerwin Vega a2,6kw og NAD C326BEE. Jeg opplever at bassen ofte henger etter når jeg spiller høyt. Altså at den ikke er på rett sted til rett tid, om jeg kan si det slik. Er det noen som vet hva det kommer av?

Et annet spørsmål jeg har til dere med samme annlegg; Hvor høyt kan man spille før det går til helve*te? Mine er ikke ordentlig spilt inn så tørr ikke spille høyere noe særlig høyere enn til det oransje lyset "limiter" på effektforsterkeren. Det er jo høyt nok det, men har brukt mye penger og vil vite hva høytalerne duger til!

Håper på svar ;D

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apeloff
    Jeg har 2 x Cerwin Vega Cls 215 med Cerwin Vega a2,6kw og NAD C326BEE. Jeg opplever at bassen ofte henger etter når jeg spiller høyt. Altså at den ikke er på rett sted til rett tid, om jeg kan si det slik. Er det noen som vet hva det kommer av?

Et annet spørsmål jeg har til dere med samme annlegg; Hvor høyt kan man spille før det går til helve*te? Mine er ikke ordentlig spilt inn så tørr ikke spille høyere noe særlig høyere enn til det oransje lyset "limiter" på effektforsterkeren. Det er jo høyt nok det, men har brukt mye penger og vil vite hva høytalerne duger til!

Håper på svar ;D
    du kan skru opp til det begynner å bli "dårlig" lyd..
    det med bassen henger igjen er vel det de skulle fikse på XLS serien som kommer snart med delt kasse.. men har ikke å veldig god peiling på 215...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

=/

Så det er en feil i alle cls 215? Synes jeg burde blitt advart om det før jeg kjøpte de

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørest mer ut som ett plaserings problem spør du meg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe som "holder" igjen. Problemet dc1515 mener er et anna problem som kan oppstå!

Det er oftest plasseringsproblematikk du har.. jo høyere du spiller jo lendre blir vel bassbølgene.. og forsvinner faktisk ut av rommet... jo høyere du spiller, jo større rom krever CLS215. 215 passer best i rom 30kvadrat +++ helst over 40. CLS 12 og 15 er derfor oftest et mye bedre kjøp for folk flest!

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv litt annen plassering i rommet, bare justeringer på 10cm den ene eller andre veien, ut eller inn fra veggen kan påvirke bassen mye!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

flott

rommet er vel rundt 35 m2, men takk for hjelpen ;D flyttet nylig høytalerne lenger fra hverandre for hørte at lyden blir bedre da, og det gjorde den jo også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •