Basic 110 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30

Tråd: Basic 110

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk de nå. Får pakke de ut å se hvordan de låter ^^

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Fikk de nå. Får pakke de ut å se hvordan de låter ^^
    Ja, gjør det! Spent på om de låter godt nok til prisen..

Kom med dine synspunkter
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt på de i noen timer nå..
    Er veldig positivt overrasket over disse, hadde lite forventninger etter hva folk hadde sagt rundt på forumet.
    Etter utpakning ser alt ut til å være i skjønneste orden, ingen skjeive klistremerker eller løse magneter eller noe. Heller ingen kosmetiske feil på kassene =)
    Til å være en 5" så spiller den ganske ok bass faktisk, men er veldig retningsbestemt bass og må plasseres bra. Men husk å ta ut skomgummien i bassporten om du ikke plasserer den intill en vegg, demper bassen endel det.
    Hører noen sier den er skjærende i toppen, men virker faktisk ganske ok på disse. Men hører tendenser av det ved høyt volum..men igjen, hva kan an forvente til 295kr

Angrer ikke et sekund på dette kjøpet =)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe som skrangler her heller. Men den ene magneten på grillen har løsnet, så jeg får ta frem limpistolen.

Da har jeg spilt i ca. 15 minutter og må si jeg er svært positivt overrasket, 295,- skal bare ikke låte såpass bra. Sammenlignet med Proson sat 5020 er det milevis forskjell i Patos favør. De er litt dype, ellers hadde jeg byttet ut Prosonene-ene.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ikke noe som skrangler her heller. Men den ene magneten på grillen har løsnet, så jeg får ta frem limpistolen.

Da har jeg spilt i ca. 15 minutter og må si jeg er svært positivt overrasket, 295,- skal bare ikke låte såpass bra. Sammenlignet med XTZ sat 5020 er det milevis forskjell i Patos favør. De er litt dype, ellers hadde jeg byttet ut XTZ-ene.
    Proson sat 5020 mener du vel?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Proson sat 5020 mener du vel?
    ops:

merkebevisst er jeg... Proson er det selvsagt. Fikk det ikke helt til å rime...

Uansett. De er jo selvsagt ikke innspilt ennå så disse inntrykkene er jo out-of-the-box nærmest, men kommentarene om diskanten er nok i riktig retning, jeg synes ikke den er påtrengende, men jeg tipper det er en liten nivåheving oppe i diskantområdet. Hvisking eller den svake hesheten i stemmer kommer tydeligere frem enn jeg er vant til, slik at vokalisten høres litt hesere ut enn normalt. Dette gjør også at de høres ut til å være ganske detaljert. Bass er det selvsagt ikke mye av men det som er der er greit artikulert, notene i bassgitarer kommer frem, med unntak av de aller laveste. Det er relativt bra attakk men herrestemmer mangler en del pondus, kvinnestemmer passer bedre.

Lydbildet har en viss dybde, instrumenter er plassert bakover i lydbildet men det er ikke snakk om avgrunnsdypt. Ved litt mer komplekts lydbilde faller det mer sammen til litt grøt. Når det er sagt så opplever jeg noe av den samme tendensen på mine JMLab-er, så det kan like gjerne være receiveren som er synderen. (Spiller med Squeezbox koblet digitalt til Pioneer VSX 915 satt på Pure Direct, kobet til effektforsterker på pre-out.)

Men egentlig er det helt teit å sitte å analysere høyttalere til 295,- på denne måten.

Edit: skulle bare rette opp en skriveleif, så ble det litt mer enn planlagt...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops:

merkebevisst er jeg... Proson er det selvsagt. Fikk det ikke helt til å rime...
    Ikke jeg heller..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå finnes det jo flere tråder her om disse billig-Patosene men siden denne er ferskest fortsetter jeg her.

Nå har de spilt inn i ca. ett døgn, og inntrykkene fra tidligere holder vann ennå. Etter å ha jekket opp haka et par hakk har jeg nå koblet tilbake til JMlab-ene, og det var ganske enkelt befirende. Patosene låter tilsynelatende veldig detaljert men dette er egentlig et bedrag, de har bare litt mye diskant, det blir litt P4-aktig over lyden. Kan bli litt slitsomt i lengden. De mangler også en del i mellomtonen, dvs. i det området som gir stemmer og gitarer kropp.

Men igjen, til 295,- er det ikke mindre enn et røverkjøp.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå finnes det jo flere tråder her om disse billig-Patosene men siden denne er ferskest fortsetter jeg her.

Nå har de spilt inn i ca. ett døgn, og inntrykkene fra tidligere holder vann ennå. Etter å ha jekket opp haka et par hakk har jeg nå koblet tilbake til JMlab-ene, og det var ganske enkelt befirende. Patosene låter tilsynelatende veldig detaljert men dette er egentlig et bedrag, de har bare litt mye diskant, det blir litt P4-aktig over lyden. Kan bli litt slitsomt i lengden. De mangler også en del i mellomtonen, dvs. i det området som gir stemmer og gitarer kropp.

Men igjen, til 295,- er det ikke mindre enn et røverkjøp.
    Jeg kjøpte et par av MK2 versjonen tidligere + center. Fungerer greit så lenge du bruker sub i tilegg synes jeg. Uten så blir det rimelig trist å sitte å lytte til.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mulig MkII-versjonen er snillere. Og man må ha en sub ja. Kan jo få seg et utrolig billig anlegg som kan gi mye moro.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •