Billig men ok subwoofer ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Så da bør jeg ta med en y-spliter for å få bitelitt ekstra.

Samt Crossover skal vel stå på max slik at forsterkeren kan dele ut da høytalerene står på small og delefiltere er på.

Men Phase , hva er betyr denne egentlig , alltid lurt litt på dette.
    Du trenger ikke Y-splitt. Du kan like gjerne øke 3dB i receiver eller på sub'en.

Fasejustering: Lyd er bølger. Hvis to bølger er motsatt, én opp og én ned, så vil de utfase hverandre og ende opp i null. Litt feil på fasen vil gi litt dårligere lyd, mye feil gir mye dårligere lyd. Det er en av tingene som er vanskelig å få kalibrert skikkelig for oss legfolk.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Les denne du. Da er det kanskje lettere å forstå kvaliteten til XTZ.

http://www.xtz.se/pdf/9926_ljudochbild_svensk.pdf
    Tviler ikke på at xtz er en svært god høytaler til prisen. Nå har jeg ikke hørt xtz, men har hørt div, i denne samenheng, billighøytalere, som er gode, ihvertfall i forhold til prisen. Men å i det hele tatt begynne å sammenligne xtz med 805s som er kjent for å være en særdeles god høytaler, også er toppmodellen av stativhøytaler til verdens mest solgte høytalermerke, og påstå at xtz er bedre på diskant/bass blir, unskyld uttrykket, rett og slett for dumt. Spesielt det at bassen skal være bedre på xtz, da jeg og flere jeg har hørt, syntes bassen er noe av det råeste på 805s. Enten må han som har skrevet vært full under testing, eller så har noe annet vært feil som sagt, så er jeg ikke tvil om at xtz er svært gode høytalere til prisen, men at de skal være i nærheten av 3* dyrere høytalere, spesielt 805s, tror jeg ingenting på. Truls: den subben du nevner kan godt være god, men den grafen du viser, ser veldig bra ut, men det trenger ikke å bety stort. En sub kan ha verdens beste spesifikasjoner, og suverene grafer, men det hjelper ikke stort om den spiller like dårlig som en cv sub men tror nok du kommer til å bli fornøyd om du går for xtz sub. Vanskelig å svare på hva phase er, men om du bytter rundt på pluss og minus på den ene høytaleren, finner du fort ut hva som går galt

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    XTZ 99 W10.16 er det mange som skryter av. Fikk terningkast 6 i lyd og bilde hvis jeg ikke husker feil

Ligger på 2900.-
    +1

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, grafen viser ikke om den er responsiv ol.

Men den har fått skryt rundt omkring, og den er laget med et meget solid kabinett. Jeg tok sjangsen å bestilte en av storebrødrene til den som jeg linket til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter å ser litt på
    Anthony Gallo Acoustics TR-1.

Noen som vet hvordan denne er i forhold til xtz sin 10" ?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    Tviler ikke på at xtz er en svært god høytaler til prisen. Nå har jeg ikke hørt xtz, men har hørt div, i denne samenheng, billighøytalere, som er gode, ihvertfall i forhold til prisen. Men å i det hele tatt begynne å sammenligne xtz med 805s som er kjent for å være en særdeles god høytaler, også er toppmodellen av stativhøytaler til verdens mest solgte høytalermerke, og påstå at xtz er bedre på diskant/bass blir, unskyld uttrykket, rett og slett for dumt. Spesielt det at bassen skal være bedre på xtz, da jeg og flere jeg har hørt, syntes bassen er noe av det råeste på 805s. Enten må han som har skrevet vært full under testing, eller så har noe annet vært feil som sagt, så er jeg ikke tvil om at xtz er svært gode høytalere til prisen, men at de skal være i nærheten av 3* dyrere høytalere, spesielt 805s, tror jeg ingenting på. Truls: den subben du nevner kan godt være god, men den grafen du viser, ser veldig bra ut, men det trenger ikke å bety stort. En sub kan ha verdens beste spesifikasjoner, og suverene grafer, men det hjelper ikke stort om den spiller like dårlig som en cv sub men tror nok du kommer til å bli fornøyd om du går for xtz sub. Vanskelig å svare på hva phase er, men om du bytter rundt på pluss og minus på den ene høytaleren, finner du fort ut hva som går galt
    Båndiskanten som sitter i 99.25, 99.26 og 99.36 er samme som brukes i Monitor Audio Platinium Line.

Og Seas elementene brukes også i bl.a Burmeister høyttalere i 100k klassen. Så hvorfor skal XTZ høyttalerne spille dårligere enn B&W 805?

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Båndiskanten som sitter i 99.25, 99.26 og 99.36 er samme som brukes i Monitor Audio Platinium Line.

Og Seas elementene brukes også i bl.a Burmeister høyttalere i 100k klassen. Så hvorfor skal XTZ høyttalerne spille dårligere enn B&W 805?
    enig i det du sier, men selv liker jeg bedre lyden til 805s bedre, og har følelsen av at B&W'en er hakket bedre.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S0und's
    enig i det du sier, men selv liker jeg bedre lyden til 805s bedre, og har følelsen av at B&W'en er hakket bedre.
    Det er en ærlig mening det :-D Har selv hørt 805 noen ganger og det er en knakende god høyttaler. Ingen tvil om det.!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •