XTZ 99 W10.17P eller XTZ 99 W12s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99 W10.17P eller XTZ 99 W12s

Jeg hadde egentlig bestemt meg for denne pakken fra XTZ: XTZ 99 + 93-pakke 5.2
    XTZ 99 + 93-pakke 5.2 Stereo/Surroundpakker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Men så syntes jeg dette så så pent ut.

Og denne

Så nå ble jeg veldig usikker. Hva er forskjellen, og hvilke av disse to er best?

XTZ 99 W12s
    XTZ 99 W12s Left Pianolakk Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

XTZ 99 W10.17P
    XTZ 99 W10.17P Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W12S er aktive subber med 12" element. Det er mye sub til pengene og kan fungere som stativer på samme måte som w10.17.
    W10.17P er passive subber. Det vil si at pengene her er lagt i bedre elementer, nemlig seas 10". Disse vil stort sett spille renere og med kjappere bass enn W12, kanskje med litt mindre skyv i bunnen. Du må altså ha en eller to forsterkere i tillegg som driver disse.

Er penger ikke et tema er nok W10.17 det mest vellspillende valget.
    Om budsjettet er stramt tror jeg W12S er et meget godt kompromiss som paret med 99.26 gir flott lyd både til film og musikk. Og ser etter min mening like bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, skal vel alltid klare å hoste opp litt mer penger. Men jeg liker aldri å bruke mer en nødvendig... Så da går vi for det billigste.. Kan heller ha penger på sparekontoen, å kjøpe meg noe enda bedre om noen år

Takk for fint svar

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99W10.17P har også elementet i front og er endel større enn 99W12S som har elementet på siden.
    Skal man bruke 99W12S som høyttalerstativ må man huske på at denne er 5-6 cm lavere enn 99W10.17P, noe som vil påvirke lyttingen.

99W10.17P spiller renere og strammere til musikk, mens 99W12S mest sannsynlig trøkker ørlite mere til film.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AndreWerdenKrieg:

Nydelig stue du har... har brukt den som mal for min leilighet. Likte fargene på veggen, og bildene. Samt mye av interiøret. Og ikke minst anlegget. Men jeg kommer til å velge en integrert motorisert lerret for film

Det blir mest film på*meg... så da er kanskje de XTZ det beste alternativet alikevel. Noe min sparekonto kommer til å nyte godt av.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har begge subbene og har i mine øyne en fornuftig tilnærming til lyd så han er verdt å høre på!

Er ikke penger problem så hadde jeg kjøpt W10.17P, men om dette er et oppsett hovedsakelig til film vet jeg ikke om det kan forsvare prisforskjellen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ctech
    AndreWerdenKrieg:

Nydelig stue du har... har brukt den som mal for min leilighet. Likte fargene på veggen, og bildene. Samt mye av interiøret. Og ikke minst anlegget. Men jeg kommer til å velge en integrert motorisert lerret for film

Det blir mest film på*meg... så da er kanskje de XTZ det beste alternativet alikevel. Noe min sparekonto kommer til å nyte godt av.
    Hyggelig å höre, Ctech (og FredrikC)!:-D
    Du kommer veldig langt med 99W12S, brukte dem som hovedsuber i flere år för jeg fikk 99W10.17P, og de fungerer knallbra til film. Jeg har mine stående med elementet inntil sofaryggen, noe som fungerer som en meget bra romerister, eller ryggbanker om du vil. Langt mere brutalt enn romperistere jeg har testet som koster over det dobbelte. Det kan kanskje väre verd å ta med seg hvis du i fremtiden vil ha nye, större suber. Kommer aldri til å selge mine siden jeg kan bruke dem til dette.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hyggelig å höre, Ctech (og FredrikC)!:-D
    Du kommer veldig langt med 99W12S, brukte dem som hovedsuber i flere år för jeg fikk 99W10.17P, og de fungerer knallbra til film. Jeg har mine stående med elementet inntil sofaryggen, noe som fungerer som en meget bra romerister, eller ryggbanker om du vil. Langt mere brutalt enn romperistere jeg har testet som koster over det dobbelte. Det kan kanskje väre verd å ta med seg hvis du i fremtiden vil ha nye, större suber. Kommer aldri til å selge mine siden jeg kan bruke dem til dette.

Så du bruker 2stk 99W10.17P foran ved TV-en, og 2stk 99W12S bak som ryggristere? Nice

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ctech
    Så du bruker 2stk 99W10.17P foran ved TV-en, og 2stk 99W12S bak som ryggristere? Nice
    Korrekt! Finkalibrert med XTZ Room Analyzer, så det spiller bra til musikk også, selv om det av og til blir litt mye stortromme og bass i ryggen/baken.
    Spiller mest musikk uten subwoofere, men til film er det meget effektfullt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •