Behringer FBQ2496 på Front HT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Behringer FBQ2496 på Front HT

Er den noen som har prøvd dette?
    Vil det forringe lyden av stor hørbar betydning?
    Hvis det ikke gjør det så hadde det hjulpet meg veldig, da jeg har en mildt sagt overdreven bass!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dte ikke innebygget EQ i reciveren din? eller romkoreksjon som kan hjelpe på?

Behringer har fått litt leit rykte, om det har sin sanne rot vet jeg ikke. Men etter mine erfaringer så skal en EQ koste litt. kjøpte en gang en som kostet rundt 2000kr, å det var 2000kr rett ut av vinduet.

Finnes det ikke noen EQ'er til hifi bruk på marked?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EQen i reciveren min har ikke mulighet til å rette opp så store feil som jeg har. En EQ for HIFI bruk koster vell fort 20K. Litt mere enn jeg er villig til å bruke.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på EQ'er fra DBS, XTA, ALTO og TC. det er utstyr som musikkintreserte har anbefalt meg forran behringer. Men jeg personlig har nada erfaring med noe av dette.

Har du mulighet til å prøve en EQ av dette slaget først? Lån en fra kulturskolen som er i nærheten elns.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å koble FBQ2496 mellom reciveren og effektforsterkeren i går. Etter noen timer med kalibrering så satte jeg med ned for å høre. Det første jeg hørte var en relativt høy during i fra høytalerene. Når jeg spillte musikk så ble lydkvaliteteten en del dårliger. Vesentlig mindre oppløst og realistisk. Det hørtes nesten ut som om jeg spillte et dårlig mp3 opptak.
    Men.... Bassen var av en annen verden. Den ble knallbra. Jeg hadde flere STORE peaker i bassområdet som jeg fikk rettet ut. Det gjorde at bassen ble eksemplarisk.
    Jeg har faktisk funnet ut at jeg ikke kan leve uten slik bass. Men DACen og komponentene i FBQ2496 er for dårlig til at jeg vil bruke den.
    Finnes det noen annen løsning som fikser mine problemer på samme måte men bedre?

Noen som har erfaring med DEQ2496? Denne har bla. digital inn og ut. Vil det si at jeg har alle muligheter med EQ uten forringelse av signalet hvis jeg kobler den mellom DVD spiller og DAC?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å gå ananlogt inn på Behringer er bare å gi opp med en gang grunnet helt forfædelig lyd. Eneste håp er å bruke det digitalt, da er det OK, snakker av egen erfaring her med DEQ2496

Newcomer stigsol sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet denne for noen år siden i mitt oppsett. Den gangen brukte jeg en Vincent S-3 spiller. Jeg hadde problemer med "smell" i høyttalerne hver gang Behringeren fikk digitalt signal.. Valgte selv å kvitte meg med den, da den i mine øyne ødela hele holografien og anlegget ble fryktelig mellomtone dominant..! Eneste plusset var bassen, som ble mer eller mindre eksemplarisk. Så; til ett oppsett med aktiv deling av bassen vil jeg anbefale den, mens til ett standard 2- kanals oppsett styr unna! Det finnes andre, desverre dyrere, løsninger der ute..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •