Sub til Klipsch hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sub til Klipsch hjemmekino

Hei!:razz:

Skal oppgradere og kjøpe meg rf-82 og en sub.:smile: Er usikker på hvilken, muligens klipsch rw-12d, svs pcd 12-nsd/pb12-nsd, XTZ 99 W12.16?? eller Velodyne CHT-12Q, B&W ASW610XP
    noen som har erfaringer med disse? evt. anbefalinger eller andre alternativer?

ser denne b&w'en her til grei pris, men trøttende at det ikke gjelder sort.

Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: B&W ASW610XP Subwoofer

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinungfh
    Hei!:razz:

Skal oppgradere og kjøpe meg rf-82 og en sub.:smile: Er usikker på hvilken, muligens klipsch rw-12d, svs pcd 12-nsd/pb12-nsd, XTZ 99 W12.16?? eller Velodyne CHT-12Q, B&W ASW610XP
    noen som har erfaringer med disse? evt. anbefalinger eller andre alternativer?

ser denne b&w'en her til grei pris, men trøttende at det ikke gjelder sort.

Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: B&W ASW610XP Subwoofer
    Av de der ville jeg vurdert XTZ, SVS og Klipsch subben, XTZ gir mye for pengene og du kan faktisk gå for to 10" isteden for B&W sin ene.
    Når det er kino subb du er på jakt etter og om du har litt plass så har jo eD også noen godt priste subber. Elemental Designs tar du sån ca ti gangen har du prisen i kroner.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på AVSforum at Elemental Designs får skryt. Å så snart jeg får mine i hus så skal jeg rope ut alt av pro's og con's

Nå har AjSelj en ganske ny model fra eD som enda ikke står på listen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det skal i hovedsak stå i et hjemmekino oppsett sammen med klipsch rf-82, reference rs-52, skal kjøpe center, enten rc-62 eller rc-64 hvis jeg finner en litt rimeligere enn nypris.8)

så ganske heftige ut de ED subbene , har aldri hørt om disse, hadde vært greit me noen erfaringer rundt disse.. minner Litt om svs noen av modellene?
    hva kommer i tillegg til frakt for å importere en sub som det? moms/toll?

så midgardaudio tar inn disse, men siden så ikke veldig oppdatert ut..:?

av de xtz subbene kunne det jo vært et alternativ me 2stk av 10"? vet ikke hvordan det ville spilt i forhold til en klipsch eller svs til disse to?

ser at svs går ganske mye lavere i frekvensen enn 10" xtz'ene, og klipsch rundt 24hz, 12" til xtz ble i testen av lyd og bilde målt til ned rundt 20hz, er dette noe som merkes godt?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eD er populært merke på AVS forum. Tror de kan konkurere bra. Men de har ikke romkorigeringsEQ innebygget i forsterkerne sine, og intil videre så har de bare sort finnish. Men flere typer finnish kommer senere. Leveringstiden er litt lang, men det får man bare tåle=)

Midgard Audio sin hjemmeside er ikke helt oppdatert nei, men hvis du ganger prisen på eD sin side med 10 så har du ca utsalgspris i norge. Er hvertfall slik i dataverden at 1USD er 10 kr inkludert moms og diverse.

Her er en video av A2-300: YouTube - Elemental Designs A2-300

Og en video av subbene jeg har bestilt meg

Og her er en video av 13av.2, men i uorginal kasse og med uorginal amp: YouTube - 13av2 excursion playing screwed bass i love you on pilyo sub amp3

Tviler for at det er anbefalt å kjøre et element så hart som den siste videoen:P

Jeg vil anbefale deg å ta en subb som kan henge med litt i delave frekvenser hvis det hovedsaklig er til kjemmekinobruk. SVS er et godt valg=)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •