Trenger forslag til høy... Høytalere kjøpt, nå over til småprat og veiledning=)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 181
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger forslag til høy... Høytalere kjøpt, nå over til småprat og veiledning=)

Heisann

Nå er det planlegging igjen. Skal tameg tiden fram til nyttår får å bestemme meg for hvilkne høytalere jeg skal kjøpe meg. Ønsker å bruke opp til 30 000, og da helst med senter inkludert.

Høytalerne må ikke dekke for stor grunnflate, og de må være iøyenfallende.
    Ønsker helst at de høtaleren kan bi-ampes, siden jeg har lyst å leke litt med det konseptet senere. Høytalerne blir å få seg dedikert effektforsterker/monoblokker i senere tid, så ikke ta hensyn til det enda.

De jeg har vurdert til nå:
    1. Monitor Audio GS60. 28 000kr
    2. JMLab Chorus 836V. 17 9995kr
    3. B&W CM9. 19 996kr
    4. B&W DM683. 10 996kr
    5. Swans 5.2F. 10 990kr
    6. PSB Synchrony One. 29 995kr
    6. Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand. 37 995kr
    7. Anthony Gallo Reference 3.1. 33 990kr
    8. Elac FS-248. 26 995kr

har og sedd på Polk Audio, ADAM, Moruant short, mission, martin logan og flere, husker ikke alle nå i slengen.
    Egenskaper jeg liker med en HT er detaljert mellomtone og litt "kjedelig"/naturtro lyd.
    De kommer til å bli brukt i hjemmekino sammenheng til tider, men primært til musikk.
    Hvis det har noe å si så har jeg bestilt subber(eD A7s-650), så HT blir ikke til å ta de nederste frekvensene alene.
    Jeg kjøper gjerne brukt.
    Jeg vil ikke ha Dali btw;P
    Kom med ris, ros, forslag og alt mulig=)

P.S. Rommet blir å bli letter akustisk behandlet med demping på utvalgte plasser.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP
    legger merke til at jeg kun har vurdert gulvhøytalere, stativhøytalere er og aktuelle. Kan og tenke meg aktive høytalere.=)

Alt er under vurdering nå, jeg har foresten ikke mulighet til å lytte til noen av høytalerne før jeg kjøper. Hvis ikke noen i lofoten har mulighet til å gi meg en demo.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VA BCG med en Maestro Grand center burde du kunne finne til under 30k brukt. Utrolig flotte høyttalere, men de er ikke helt nøytrale. Lyden heller mot det varme.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sytem audio

Vil anbefale deg å prøve System Audio Explorer. Der får du i pose og mel.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge deler er notert. Siden jeg har tenk å vente til nyttår så skal jeg og se hva jeg kommer over brukt.

Fortell meg gjerne om høytalerne når dere anbefaler=) Husk at jeg ikke kan dra å lytte selv, så det er hjelpsomt for meg om dere beskreiver egne erfaringer osv.

Kan fylle ut at jeg er glad i detaljer i lyden, altså en dynamisk HT.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 er vel kåret til årets høytaler av EISA om jeg husker riktig

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bittelitt over budsjett, men jeg regner med at du har tatt med B&W 804s i vurderingen?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg setter taket på 30 000, men de er absolutt aktuelle hvis jeg finner dem brukt til under 30 000. Men jeg kan strekke budsjettet mer hvis jeg finner et *Kanontilbud*.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsettet mitt med Usher kommer også i samme prisklasse...
    Usher cp6371 fronter og x616 senter.

Er i stand til å spille både detaljert og med "trøkk" på både musikk og film.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    VA BCG med en Maestro Grand center burde du kunne finne til under 30k brukt. Utrolig flotte høyttalere, men de er ikke helt nøytrale. Lyden heller mot det varme.
    Du kan nok til og med finne Strauss + Oratorio uten å sprenge budsjettet særlig mye.

Vienna er forresten en av produsentene som sverger til ett tilkoblingspunkt, altså ikke biamp/biwire.

Spennende tråd dette, jeg er i tenkeboksen selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere !!

Jeg vurderer også og kjøpe nye høyttalere, da mine Mission 735 har skadede element. Jeg har ikke tenkt å bruke 30k på disse, men vil ikke ha dårligere høyttalere en 735. Jeg har en eci 4 forsterker. Har dere noen tips.

Robert

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skaffer deg en reciever nå sant, og subber.
    Planen her er vel å skaffe seg full surround med tiden eller tenkte du på dette som et separat stereo system?
    Hvis ikke hvor lenge venter du med å skaffe hele pakken eventuelt kunne det være intressangt å gå for full frontrekke nå og bruke noe rimlig bak for en periode som jeg selv har gjort.

Hele ADAM Audio MH3 frontrekken blir omtrent 36k og jeg hadde som nevnt ikke valgt den om jeg ikke hadde tro på den.

Men Pencil fra ADAM kommer vel også inn som en mulighet her vil jeg tro.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Klips RSX-4 og RSX-5 til surroundhøytalere, men skal spandere litt ekstra på fronrekka siden den blir til å ta seg av musikk, og siden center er (i min mening) den viktigste høytaleren i et surroundsystem.

Ja pencil er under vurdering, men det kommer litt an på hva jeg finner brukt og.

Ser det er noe ADAM ute på brukten nå, vurderer sterkt å kjøpe de som stereo til kjæresten, så får jeg demohørt dem og:P

Siden jeg bor litt kompakt nå så får de billige klipschene holde som surroundkanaler, så får jeg finne noe matchende senere når jeg får mer plass.

EDIT, ser jeg har notert Swans F5.2 på listen når jeg mente F2.2, selv om F2.2 er i største og styggeste laget.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte B&W 803N er vel innenfor budsjettet, og flotte høyttalere.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 par med CV cls-215

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Triangle Quartet - 25 prosent rabattert nå - flotte høyttalere som spiller åpent og friskt. Ser utrolig lekre ut også.

Men hvis du skal kjøpe på anbefalinger herfra vil det nok bli litt gambling, din smak og matching med forsterker, kilde, og kabler er vanskelig å forutse.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dc1515sandnes: 5 par med CV cls-215

Da har kjæresten blitt fornøyd, meeeget fornøyd:P

Ambings: Sjekk ut Triangle Quartet - 25 prosent rabattert nå - flotte høyttalere som spiller åpent og friskt. Ser utrolig lekre ut også.
    Ser litt på den nå, men tror ikke de kan konkurere med hva jeg får tilbydd brukt på torget.

Men hvis du skal kjøpe på anbefalinger herfra vil det nok bli litt gambling, din smak og matching med forsterker, kilde, og kabler er vanskelig å forutse.
    Er klar over det, men jeg har ingen mulighet for å dra å lytte til noe til noe. Men jeg har en misstanke om at jeg blir fornøyd med hva nå enn jeg velger.
    Og når det kommer til matching av kilde, kabler, og forsterker så spør jeg Hvilken kilde, kabler og forsterker?:P Hehe, neida, kabler har jeg ikke noe tro på enda, og effektrin blir jeg å kjøpe på anbefaling av forumbrukere senere. Så alt i alt så er anlegget som mitt til å være et resultat av dette forumet og tester fra forskjellige hifi magasin.

Kansje jeg blir å bytte på tingene etter jeg har flyttet lengre sør i landet, da jeg kan dra på demo osv=) Inntil da er brukte highend fra torget bedre en *lesserbrand* fra den lokale Euronix.

Dette anlegget blir mitt "gateway" anlegg inn i hifi-verdnen.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hører du på av musikk? Triangle Quartet som du har blitt anbefalt som jeg selv sitter med er noen fantastiske høytalere. Matchet riktig så høres de ut som en LANGT dyrere høytaler. At de i tilegg er svært pene å se til gjør bel heller ikke noe.

Hjemme hos meg går det mest i Metallica, Megadeath, Nightwish, Pearl Jam, Dire Straits, Bruce Soringsteen, Diana Krall, Jamie Cullum. Ice Cube, Cypress Hill for å nevne noen. Alt bortsett fra disco/techno er gjennom spilleren her.

Tenkt deg godt om før du kjøper noe annet. Jeg bytter nok ikke desse høytalerene, da jeg ikke tror det er verdt det. 50k på høytalere eller 50k på elektronikk om jeg skulle velge, da hadde valget vert enkelt.

De er oppgitt til 93 ( el var det 92 db ) i 8 ohm ( dupper til 3,2 på det laveste) så her trenger du ikke et monster av en forsterker for å få dem til å spiller godt.

Jeg mener uten tvil at Triangle Qiartet er det beste kjøpet på høytalersiden under 30K om du setter krav til allround egenskaper. Sikkert mange som er uenige i det, men det for vere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Commander
    Vil anbefale deg å prøve System Audio Explorer. Der får du i pose og mel.
    Totalt uenig.Ble skikkelig skuffa av disse.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Hva hører du på av musikk? Triangle Quartet som du har blitt anbefalt som jeg selv sitter med er noen fantastiske høytalere. Matchet riktig så høres de ut som en LANGT dyrere høytaler. At de i tilegg er svært pene å se til gjør bel heller ikke noe.

Hjemme hos meg går det mest i Metallica, Megadeath, Nightwish, Pearl Jam, Dire Straits, Bruce Soringsteen, Diana Krall, Jamie Cullum. Ice Cube, Cypress Hill for å nevne noen. Alt bortsett fra disco/techno er gjennom spilleren her.

Tenkt deg godt om før du kjøper noe annet. Jeg bytter nok ikke desse høytalerene, da jeg ikke tror det er verdt det. 50k på høytalere eller 50k på elektronikk om jeg skulle velge, da hadde valget vert enkelt.

De er oppgitt til 93 ( el var det 92 db ) i 8 ohm ( dupper til 3,2 på det laveste) så her trenger du ikke et monster av en forsterker for å få dem til å spiller godt.

Jeg mener uten tvil at Triangle Qiartet er det beste kjøpet på høytalersiden under 30K om du setter krav til allround egenskaper. Sikkert mange som er uenige i det, men det for vere.
    Hadde alle vert enige med deg hadde jo dette blitt ganske kjedelig i lengden, og konkurentene i denne prisklassen kan jo ikke ha skjønt noen ting

Har hørt mye bra om Triangle, men ble desverre ikke frelst selv ved de annledningene jeg fikk hørt høytalere derfra.
    Mener jeg hørte ANTAL EX på Yamaha og QUARTET med Hegel forsterkeri, men det var ikke noe jeg annså som spesiellt minneverdig, kan være mange relevante unnskyldninger for at jeg fikk et dårlig møte med det merket, men da var det ikke det jeg var på jakt etter.

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •