Trenger forslag til høy... Høytalere kjøpt, nå over til småprat og veiledning=) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 181
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja det er dem jeg tenkte på. Mener du at dem er dyre iforhold til alder og slikt? har enda ikke gjennomført kjøpet så, avtalte å kjøpe dem imorgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Ja det er dem jeg tenkte på. Mener du at dem er dyre iforhold til alder og slikt? har enda ikke gjennomført kjøpet så, avtalte å kjøpe dem imorgen.

Nei mente ikke det:-D

Har ikke kjennskap til høgtalerne og vet jo ikke hva disse ligger på brukt, men ser han skall ha 10K for høgtalere som "bare" er 1 år. Viss det er halv pris så koster de 20K nye.

Det er etter min mening billig så sant de er i 100% god stand og ikke har mangler og så sant de går for 20K nye i butikk:-D Altså ett godt tilbud viss de er helt i orden og ikke har mangler:-D

Edit: Det er sikkert andre her på forumet som vet mer om disse høgtalerne med tanke på pris o.s.v. Det er jo mange som har Monitor Audio høgtalere her på forumet

Tenkte bare ut fra att du får de for halv pris og de ligger på brukten til 10K så har eg bare tenkt nypris ut fra de opplysningene og beklager selvfølgelig om eg tar feil på det Men viss det stemmer er det nesten "skummelt" billig med halv pris på 1 år gamle høgtalere med nypris på 20K i butikk. Men det trenger ikke være noe skummelt med det i det hele tatt heller Det er jo mulig han kann selge de for halv pris av nypris fordi han har fått veldig godt tilbud i buikken (demohøgtalere for eksempel). Det kann også rett og slett være ett veldig godt tilbud også Altså att att de er strøkne, er helt i orden og ikke har mangler og att han enkelt og greit selger de veldig billig

Hadde eg sett B&W 805s som kunn var 1 år "gamle" til halv pris hadde eg tenkt det var "skummelt" billig, men som sagt vet eg ikke noe om nypris og bruktpris på Monitor Audio høgtalerne annet enn det eg har tenkt meg frem til av de opplysningene som beskrevet over. Bruktpris og hvor mye de faller i pris på 1 år varierer også fra merke til merke så eg må enda en gang få understreke att eg som sagt ikke har kjennskap til dette med nypris og bruktpris på Monitor Audio høgtalere

Derfor mener eg du ikke skall bli bekymret over det eg skriver her, men heller høre på de som har kjennskap til disse høgtalerne og vet mer om nypris og bruktpris på Monitor Audio høgtalerne

De fleste er jo erlige mennesker her inne på forumet og de fleste behandler sine komponenter med silke hansker, men mitt tips er bare att det skader aldri å sjekke ut så mye som mulig på forhånd

Respekterer selvfølgelig om andre har andre meninger

Edit 2: Forandret litt på en setning for att det ikke skulle misforstås. Har også lagt til ett par ord

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er selvfølgelig å høre på høgtalere og andre komponenter selv før en kjøper. Og helst med samme oppsett en har selv og også helst hjemme sammen med sitt oppsett og det vet eg att du vet:-D Men du bor langt fra nermeste HIFI butikk og da forstår eg att det ikke er så enkelt å få høre på noe.

Da blir det ofte til att en leser alle tester en finner på nettet og i magasiner, hører med folk sine erfaringer både her på forumet og fra andre som har erfaring med høgtalerne.

Da kann en gjøre seg opp en "noenlunde" mening om lydsignaturen i høgtalerne kann bli en god match med forsterker, cd spiller og andre komponenter en har og selvfølgelig om summen av dette blir til de lydkvaliteter en er ute etter

Men selvfølgelig kann en også risikere å få mismatch eller rett og slett ikke bli fornøyd med lyden, men det er noe en må ta med i vurderingen og eventuelt selge igjenn om en ikke blir helt fornøyd.

Eg har gjort ett kjapt søk på nettet og funnet 2 tester som du kanskje setter pris på å få lese siden du ikke har mulighet for å høre på høgtalerne du vurderer. Håper det også i tillegg til erfaringer fra folk på forumet her kann være til litt hjelp for å få en noenlunde beskrivelse av lyden i Monitor Audio GS20

I Hi-Fi World Magazine kommer de best ut i testen av de høgtalerne de blir testet opp mot:-D Du kann laste ned testen her: Reviews - GS20 | Monitor Audio

I WHAT HIFI får de 4/5. Ikke så verst det heller selv om det er noe småplukk her:-D

Monitor Audio GS20 Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

Men hugs en test er "bare" en test:wink: En skall aldri stole blindt på bare en test. Som regel får en iallefall en noenlunde god beskrivelse av hvordan produktet er, men andre ganger stemmer det ikke like bra med det en mener selv eller hva andre tester sier om høgtalerne eller andre komponenter for den slags skyld, men eg har kunn funnet disse 2 testene.

Du har sikkert sett denne tråden, men den kann sikkert også være lurt å lese gjennom og kanskje få litt informasjon og tips fra de som har erfaring med Monitor Audio GS20: http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...smal-svar.html

Håper dette er til litt hjelp:-D

Lykke til

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imonerende hvor hjelpsomme noen er (sikter til Asfalt). Hatten av for slike.
    Sorry for OT, føler bare at noen fortjener skryt.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for informativt svar=) Ja Asfalt fortjener kudos for hjelpen, føler meg trygg på kjøpet nå, blir mest sansynlig å hente hærlighetene på mandag. Gleder meg tøysete:-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for informativt svar=) Ja Asfalt fortjener kudos for hjelpen, føler meg trygg på kjøpet nå, blir mest sansynlig å hente hærlighetene på mandag. Gleder meg tøysete:-D
    Fant du de i nærområdet ? Bare sånn ca. 20 - 30 mil unna.. .

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, men har en kompiss i oslo som skal hente dem. Han og selger bor bare 5 minutter unna hværandre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, men har en kompiss i oslo som skal hente dem. Han og selger bor bare 5 minutter unna hværandre.

Det høres jo veldig bra ut:-D

Da kann jo kameraten din høre på de først for å høre att de er helt i orden og da kann han også se på de om de er strøkne:-D Det kommer nokk til å bli ett trygt kjøp da:-D

Halv pris er som sagt etter min mening veldig billig for bare 1 år "gamle" høgtalere som koster 20K nye så sant de er i god stand og ikke har mangler. Altså ett godt tilbud/kjøp:-D Og det finner jo kameraten din ut når han skall hente de:-D Kjempebra att han skall hente de som sagt. Da har du ingenting å uroe deg for:-D

CavaleraRules og Truls: Takker for det, men har fått mye hjelp her på forumet selv og det er bare hyggelig å hjelpe:-D Det er det som er så bra her på forumet. Att alle bidrar med sitt:-D I allefall føler eg att eg lærer mye av å utveksle erfaringer og tips med andre her på forumet:-D Nokk OT:-D

Lykke til og håper du blir fornøyd med høgtalerne:-D Forstår veldig godt att du gleder deg:-D

Kom gjerne med tilbakemelding når du har fått høgtalerne i hus og har fått hørt litt på de:-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La merke til den Antiloop, takk for tipset=) Men nå må jeg roe ned litt, har sprengt planlagt budsjettet med 300%. Så nå må jeg vente til neste lønning før jeg kan handle inn noe mer

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YES, endelig var høytalerne ankommet=)
    Men ingen forsterker å koble dem til, de får bare ligge på postkontoret litt til, mens jeg sitter å føler meg litt som dette: YouTube - lol Robot Chicken Gummi Bear (Original)

Newcomer Slettas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Truls]Heisann
    Nå er det planlegging igjen. Skal tameg tiden fram til nyttår får å bestemme meg for hvilkne høytalere jeg skal kjøpe meg. Ønsker å bruke opp til 30 000, og da helst med senter inkludert.
    QUOTE]

Hei! Har en kompis på Hifiklubben, så anbefaler B&W XT8. De har visst en veldig wow effekt. Slår veldig bra fra seg, selv om de ikke ser ut til å ha den effekten. Pris 25 996,-

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Truls har kjøpt et par Monitor Audio GS20.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke Slettas leste hele tråden. Liker og at jeg valge fornavnet mitt som "alias" på AVforum, føler at det blir mer personlig da^^,

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt det nei "Truls" 8)
    Du har vel sikkert ikke fått prøvd høyttalerne enda heller?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo faktisk, fikk låne en Denon AVR-1508 fra en venn. Har testet dem litt og er usikker, de spiller pent og er helt nydelige når de får litt å jobbe med. Men fremdeles ikke overbevist. Lurer på om de spiller med mer kontroll når Onkyoen kommer i hus.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir helt sikkert bedre når du får Onkyoen i hus. Mye mer krefter i den. Jeg har 807 på 99.36 og det spiller meget godt. Kan ikke si at jeg savner noe men ser ikke bort i fra at en Emotiva kan bli bestilt.8)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittet litt på Emotiva selv, de virker som de har litt av klangen som kan passe MA. Men er usikker på om jeg orker det med det første. Skal se litt senere om det er noen i Bodø-området som har en å låne meg til test

Lurer litt på hvordan klangen i Vincent blokkene er i forhold.
    Det er lov å drømme, tror jeg er tvunget til å velge klasse D forsterker egentlig, er kun 6 grader ute nå og det eneste jeg bruker for å varme opp leiligheten med er forsterker og TV. Å det er nesten badestue til tider!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo faktisk, fikk låne en Denon AVR-1508 fra en venn. Har testet dem litt og er usikker, de spiller pent og er helt nydelige når de får litt å jobbe med. Men fremdeles ikke overbevist. Lurer på om de spiller med mer kontroll når Onkyoen kommer i hus.
    Ikke fortvil ennå Truls, blir nok noe helt annet med Onkyoen enn med den i forrhold puslete Denonen. Om det blir slik du håper er en annen sak, men jeg tror det nok vil endre seg til det positive i forrhold til det du har hørt til nå.

Gi Onkyo en sjanse før du tenker på Emotiva og Vincent

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom til å tenke på noe ang biamping(Onkyoen blir å støtte det). Hvis den nominelle impedansen i HT er 6ohm, å det er med "broen" på terminalen på, vil ikke impedansen på hvær kannal under biamping bli mye større?

Tenker siden impedanse halveres under paralellkobling. Da skal vel frontene mine under biamping ha en nominell impedanse på 12ohm?

Det blir kansje lite effekt til overs?

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •