Trenger forslag til høy... Høytalere kjøpt, nå over til småprat og veiledning=) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 181
    Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bedre å bruke de 5000 på hi fi utstyr da...

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget forble vanskelig, så nå vurderer jeg å kjøpe noe billig for å bruke midlertidig, inntil jeg får dratt på demo og messe osv.

Positive er isåfall at jeg får spart opp mer penger jeg kan bruke på hifi senere=)

Uten å få lyttet til ting så er faren stor for at jeg bruker mange tusen kroner på en dyr høytaler som jeg ikke ville hørt forskjell på fra en billigere tilsvarende modell. Eller at jeg kjøper en for dårlig høytaler å blir missfornøyd.

Nå er det å finne en god forbrukshøytaler, eller en høytaler som er lett å selge videre uten for mye tap=) Som jeg muligens blir å beholde hvis jeg blir fornøyd med den

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Valget forble vanskelig, så nå vurderer jeg å kjøpe noe billig for å bruke midlertidig, inntil jeg får dratt på demo og messe osv.

Positive er isåfall at jeg får spart opp mer penger jeg kan bruke på hifi senere=)

Uten å få lyttet til ting så er faren stor for at jeg bruker mange tusen kroner på en dyr høytaler som jeg ikke ville hørt forskjell på fra en billigere tilsvarende modell. Eller at jeg kjøper en for dårlig høytaler å blir missfornøyd.

Nå er det å finne en god forbrukshøytaler, eller en høytaler som er lett å selge videre uten for mye tap=) Som jeg muligens blir å beholde hvis jeg blir fornøyd med den
    Det valget er lett. XTZ 99.36/26 :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det valget er lett. XTZ 99.36/26 :-D
    UTEN tvil, hvis du beholder de strøken så taper du bare ett par lapper når du selger igjen men husk å eventuelt ta var på kvittering og emballasje.

Dette gitt at det ikke kommer en ny og oppgradert modell.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GODMORGEN!

Started dagen med 2 kanner kaffe på rappen, og en iiiskald dusj

Hvordan har det seg at det står følgende i demolisten til Resonans?
    "Kef Reference 203/2 gulvstående i high gloss sort, har noen småriper - kr. 33.000 (veil.66.000,-)"

Er de små ripene på størelse med kloremerkene etter en Ripley-alien eller er det en høytaler som ikke er vært 30laken rent lydmessig?
    Ser jo ellers ut som et røverkjøp.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen. Har du sett på AVtorget i dag? Der ligger det noe utenom det vanlige8)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på disse støvete gamle klompene hær?:wink:

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/52921

Har aldrig hør om de før faktisk

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var nettop de jeg tenkte på. Se litt på Hifisentralen, så finner du masse om disse.

Jeg er i alle fall storfornøyd med mine:grin:

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ågud hifi værden er vanskelig!

Hvær gang jeg tror jeg har funnet gullpotta ved enden av regnbuen så flytter den på seg.

Tips til AVforumister, ikke tro at Veet hårfjerningskrem kan fjerne skjegg, det ble en fiasko, vent heler med å barber dere til dere har kjøpt inn nye høvler.:evil:

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva du velger i den prisklassen, så får du god lyd.

Men det er forskjell på ht. Klipsch spiller friskt og livlig. Heresy spiller i tillegg meget vakkert. Bedre enn RFserien

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jeg klar over, men er litt på leiting etter "bang for the buck". Mye for pengene altså.

Surt å bruke så mye penger, oppsparte penger, for så å bli missførnøyd.

Ser ut til at mesteparten holder seg til det høytalermerket de kjøpte først når de startet med hifi.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke jeg. Jeg har hatt CW, B&W,Jamo blant annet. + at jeg har hatt lytterunde på alt av ht opptil 20k som er å oppdrive i Bergen.

Heresyene kjøpte jeg imidlertid uhørt, og har ikke angret på det. Mine gamle B&W 603 S3 når ikke Heresyene til anklene engang. Men de må ha sub.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg har fått med meg så har ikke B&W's 600serie fått så mye skryt. Da har XTZ osv skillet seg bedre ut. (som jeg har lest)

Subber er på tur, å ifølge forum osv så skal de være musikalske og gode, samt ha nokk av trykk å by på. Håper dem er her iløpet av noen uker, da blir det nirvana for meg, elsker å sette opp, justere og tweake. Så blir det film=)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er når man leser slikt man begynner å tenke seg om, hvorfor er en dyr høytaler bedre, og hva er det som koster mer på den som OGSÅ gir bedre egenskaper?

Jeg vil ha en høytaler med diamanter, magnetoplasmadynamisk mellomtone og adamantiumdiskant. Det hele skal selvfølgelig drives av en forsterker med en "Nuke-o-matic" modifisert fluxkapasitor. Bassen skal være en pisoelektrisk hinne som er spent opp med en springfjær fra sentrum og til en nanokarbon skillevegg. Selve kabinettet skal være fylt med VX-gass for bedre akustisk gjengivelse.

Selv høytalere som koster opp mot 100 000kr er identisk i oppbygning til billigere høytalere. En kasse med noen skillevegger, noen elementer strategisk plassert og en terminal.

Når jeg regner over hvor mye ditt og datt hoster så klarer jeg bare ikke å forstå at produksjonsprisen kan bli mer en 20 000kr for en passiv høytaler.

Man trenger ikke å lage kasse av eik, HDF er like bra om ikke bedre. Trenger man diamanter i diskanten når vi har vanlig karbon? tviler. Hvor ligger pengene i B&W 800? Eller i Wilson's høytalere?

En annen ting er at folk kjøper dyre høytalere å bruker dem i et ubehandlet rom, det er like logisk som å kjøpe en dyr projector for å vise film på fargesprakende tapet.

Hvorfor kommer folk å sier at jeg må kjøpe høytalere som passer meg, som spiller slik jeg liker? Det er vel selve betegnelsen på low-fi. Jeg er uteetter en høytaler som formiddler lyden så likt som mulig det som produsentene ønsket at jeg skulle oppleve. Ikke med mer "varm" lyd eller med mer "pønsj". Lyden skal ikke farges av noen komponenter, da senker man jo kvaliteten på resultatet. Å si at man liker lyden fra en høytaler pga den er "varmere" eller mer "fyldig" er litt selvmotsigende når man bruker mange tusen kroner på å kalibrere projector eller tv for å gjengi bilde så naturtro som mulig.

Det er noe galt når en 50kg tung trekasse med 2-3 bevegelige deler koster det samme som en 1500kg tung bil med 3000+ bevegelige deler, som samtidig er under mye mer belastning. Og det værste er atman kan begrunne hvorfor en bil er bedre en en annen, men en høytaler blir beskrevet med hokkuspokkus utsagn som "snert" "spenst" "varme" og "tilbakelent".

[/end pressiure release]

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW antiloop, hvordan er 99.36'ene i forhold til 99.26'ene?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkarakteren er lik men bassen på 99.36 går en god del dypere. Jeg bruker aldri subwoofere til musikk på 99.36 da bassen på høyttalerne er mer enn nok. :-D

Et alternativ kan jo også være 99.26 + 10.17 P

http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...er-traden.html

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg har to slike på tur?

Da tror jeg heller at gulvstående er et bedre valg, får jo selskap av 4 illsinte 13"=)

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om de er nevnt , men har du sett på MonitorAudio ? Hørte de på messa i helgen , det var litt mye boomy bass på rommet . Men de hørtes ut som ein spennende konstruksjon .

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, Monitor Audio var en av kandidatene jeg listet i første posten, men har ikke hørt kviddrer om de iløpet av hele tråden.

Trodde folk ble å anbefale dem i hytt og gevær siden de har testet så bra, men den gang ei.

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •