Trenger forslag til høy... Høytalere kjøpt, nå over til småprat og veiledning=) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 181
    Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med JBL LS80 da?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare hos meg bildene på minhifi og minhjemmekino ikke funker?

får ikke opp bilder av oledole79's kino, ingen andres heller for den saks skyld.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nylig eier av JBL tl2608) , er dette en høytaler jeg virkelig vil anbefale. Utrolig stort og detaljert lydbilde, men den også kan få frem luft gitaren om en trykker til litt. Jeg bruker oberon 6.1 til disse og det virker i mine ører utrolig bra. Med dette kan en nyte detaljer, men også spille uanstendig høyt. :twisted:

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare kjøpe denne pakka her og si om det er noe å satse på?
    http://www.hifi-musik.se/veckansartikel/2009_5.pdf

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg sitter å ser på JBL, og XTZ, jeg blir ikke klok på dette. Snart fri for hår jo

Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Kan du ikke bare kjøpe denne pakka her og si om det er noe å satse på?
    http://www.hifi-musik.se/veckansartikel/2009_5.pdf
    har mine magre tvil på at de XTZ subbene dær blir å henge med 2 stk A7s-650:twisted:

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Ser ut til at Audiovector har blitt glemt i denne tråden.
    Det er dem virkelig ikke, finner jeg et bra tilbud så er dem høyst aktuelle.

Det er ingen merker som er eksludert fra min side, har snart trålt alt som er av norske høytalerbutikker, har notert utrolig mye. Nå føler jeg at ting blir mer vanskelig, så det blir til at jeg legger ut de beste kandidatene så får madammen velge etter hennes preferanser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett pioneer S3-X som ligger på brukten nå? Hadde jeg vært på jakt nå så hadde jeg ryki på dem. Etter min mening noe av det mest estetiske som er å oppdrive av høytalere. Lyden er heller ikke å kimse av ifølge tester.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At jeg la merke til dem ja, å dem frister så sykt mye, men de er 55cm dype, nesten 10 cm for mye i forhold til det jeg har å gå på nå.

Jeg har desværre et dybdemål som er ca 45cm max slik som jeg bor for øyeblikket.

Har jeg bodd i min forige leilighet så har jeg alerede kjøpt dem=)

BTW: Hvorfor har INGEN anbefalt meg en stativhøytaler enda?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    At jeg la merke til dem ja, å dem frister så sykt mye, men de er 55cm dype, nesten 10 cm for mye i forhold til det jeg har å gå på nå.

Jeg har desværre et dybdemål som er ca 45cm max slik som jeg bor for øyeblikket.

Har jeg bodd i min forige leilighet så har jeg alerede kjøpt dem=)

BTW: Hvorfor har INGEN anbefalt meg en stativhøytaler enda?

System Audio SA Ranger GulvstÃ¥ende høyttaler | Soundgarden Kanskje hakket for billige for deg gitt tilbudsprisen de for øyeblikket har, men de kan settes farlig nær bakvegg uten å bli "feite", om dybdeplasseringen var et problem.

45cm max inklusive selve høyttalerene er ikke mye å gå på, og det utelukker desverre en del kandidater som ellers ville vært å anbefale.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatt forbehold for avstand til bakvegg, så ca 45cm er max dybde på selve høytaler.

Morsomt, jeg satt akurat å så på den som du linket til=)

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ser jeg har fått 2 kommentarer,så prøver å forklare og forsvare meg litt.
    Ja,rommet låter litt hardt og prøver å dempe med tepper og bilder.De spilles med effektforsterker fra Musical Innovation (2x150 w tror jeg) nå og før det lånte jeg en Nad 218.Opprinnelig har jeg en Meridian 5x200w,men den er på rep.
    En kamerat har hørt de 2 ganger og kunne ikke kjenne igjen høyttalerene fra Nad til M I-en.Så da kan jeg stå for at de gjør store utslag med utstyr og Nad-en har mer power i toppen,men låter jo søppel i forhold og bassen våkner av M I-en.
    Spiller jeg Mark Knophler,Alan Taylor (Stockfish),Kari Bremnes osv har de en imponerende bass,låter dritbra,utrolig detaljert og man kan lytte i en evighet på de og nyte..Men prøver jeg med litt rock som f.eks Metallica og Disturbed som er gøy å høre på med tyngde i bassen låter de flatt,lyst og er slitsomme.
    Synes f.eks JBL LS 60 er dritbra på rock.
    Med brente cd-er så er vel det sikkert MP-3 ja.Det er cd-er som folk tar med på fest eller lignende.Det høres jo litt rart ut for folk som medium interesse og peiling når de kommenterer at det var litt skuffende lyd av det flotte anlegget,at jeg sier at vi kan ikke høre på MP-3 plater på dette anlegget for det låter helt ræva.Når jeg hentet noen Dali Concept 8 til 8.000 kr så ble det plutselig helt topp lyd på "techno og rocken" som folk har brent med seg.Da synes ikke jeg at de er så veldig allround.F.eks Dynaudio Focus 220 er mer altspillende enn B&W 803N etter min mening,og de synes jeg er ekstremt bra til 16.000 som de koster nå.
    Har ingen umiddelbar forklaring på problemet ditt, enten så har du rett i at matching har mye å si, eller så har du akustikkproblemer i rommet ditt. Metallicas black album er en av de platene jeg bruker til referanse når jeg tester anlegg samt justerer mitt eget, og det låter tungt og fett, ikke lyst og slitsomt. Disturbed hører jeg også endel på og det låter også bra (innspillingskvaliteten her er ikke like god, og det hører man naturligvis).

MP3/WMA gjengis også med den kvalitet gjeldende fil har (en dårlig mp3 låter naturligvis dårligere enn en bra mp3, men kan heller ikke tenke meg at det gjengis dårligere på dette oppsettet enn på annen høyttaler av dårligere kvalitet)

Jeg har kun forsøkt høyttalerne på Electrocompaniet AW250 og Pioneer SC-LX81, begge disse er vel sånn sett av god kvalitet da. Det hører også med til historien at jeg bruker EQ.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Focal Twin6 Be:
    Twin6 Be. Focal Professional studio monitor loudspeakers

Tri-ampet studio monitor med invertert beryllium diskant.
    * Vær høytaller har 3 forsterkere, 1 per element.
    * 2x150w BASH forsterker på bass og mellomtone
    * 1x100w forsterker for diskant

Så på et høytaller-par så gir deg dette 6 effektforsterkere på totalt 800w.

Vær høytaller koster 12500kr per stk, så et helt LCR frontrekke med disse blir 37500kr, mer mot 40k klassen men..

Hvis du ønsker å lande nermere 30k så kan du kan skifte ut senter kanalen mot en Solo6 Be:
    Solo6 Be.Focal Professional studio monitor loudspeakers
    Har sett noen bilder fra film post-production studioer som har denne kombo, og tror Focal demo'et de i en slik kombo om jeg ikke er helt surrete nå.

Trur ikke du klarer å finne noe bedre i prisklassen for å være helt erlig.

Du kan jo se på andre aktive studio monitorer, de er alltid bi- eller tri-ampet, med aktivt delefilter. De er oftest ikke noe serlig pene, men noen enkelte modeller er det, som f eks Focal sine monitorer.

Dynaudio sin AIR serie eller Blue Sky System One er også å anbefalde.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man skal bevege seg mot eller inni studio verden så er vel ADAM verd å vurdere, får selv full HM3 rekke nå og ADAM kan bli hørt i Horten i helgen.
    De er riktignok ikke aktive de jeg har bestilt, men slektskapet til monitorene deres er meget nært, derav "Home Monitor" serien.

Ikke langt unna hverandre i størrelse og vekt disse to modellene ser jeg, men ADAM koster 12k stykket og er ikke aktive

::ADAM::Professional Audio::

Sitat Opprinnelig postet av lofgrenmeister
    Hei,

Focal Twin6 Be:
    Twin6 Be. Focal Professional studio monitor loudspeakers

Tri-ampet studio monitor med invertert beryllium diskant.
    * Vær høytaller har 3 forsterkere, 1 per element.
    * 2x150w BASH forsterker på bass og mellomtone
    * 1x100w forsterker for diskant

Så på et høytaller-par så gir deg dette 6 effektforsterkere på totalt 800w.

Vær høytaller koster 12500kr per stk, så et helt LCR frontrekke med disse blir 37500kr, mer mot 40k klassen men..

Hvis du ønsker å lande nermere 30k så kan du kan skifte ut senter kanalen mot en Solo6 Be:
    Solo6 Be.Focal Professional studio monitor loudspeakers
    Har sett noen bilder fra film post-production studioer som har denne kombo, og tror Focal demo'et de i en slik kombo om jeg ikke er helt surrete nå.

Trur ikke du klarer å finne noe bedre i prisklassen for å være helt erlig.

Du kan jo se på andre aktive studio monitorer, de er alltid bi- eller tri-ampet, med aktivt delefilter. De er oftest ikke noe serlig pene, men noen enkelte modeller er det, som f eks Focal sine monitorer.

Dynaudio sin AIR serie eller Blue Sky System One er også å anbefalde.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg går for monitorer så blir dem aktive. Ser kun fordeler med aktive monitorer i forhold til passive.

Ja er det noen som tar seg et oppdrag i helgen da? =) Lytt litt rundt å gi tilbakemelding. Var tragiskt at jeg ikke kunne komme til horten i helga, har full mulighet neste helg, men det hjelper jo lite

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg går for monitorer så blir dem aktive. Ser kun fordeler med aktive monitorer i forhold til passive.

Ja er det noen som tar seg et oppdrag i helgen da? =) Lytt litt rundt å gi tilbakemelding. Var tragiskt at jeg ikke kunne komme til horten i helga, har full mulighet neste helg, men det hjelper jo lite
    Får gå for aktive Classic Compact mk3 isteden da, men det er jo ikke som om recieveren din ikke kunne drevet HM2 eller HM3 på en god måte så hvorfor du insistere på akive om det skulle blitt noe slikt er jeg ikke helt forstående til.

Jeg skal ikke ta på meg det oppdraget offeslielt, men kan godt gi tilbakemeldinger fra en del steder.
    Kan si litt om ADAM også, men blir nok fort litt pratisk på akkuratt dem så greit å høre på flere forskjellige.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelene med aktive monitorer er at de somregel deler aktivt og eleminerer behovet for høytalerkabler og effekttrin.

Ja Onkyoen har sikker nokk kraft, men syns det er litt tragiskt å bruke den for å drive dyrere høytalere.

Hehe, du vill vel ikke at vi skal ende opp med identisk oppsett:-P

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelene med aktive monitorer er at de somregel deler aktivt og eleminerer behovet for høytalerkabler og effekttrin.

Ja Onkyoen har sikker nokk kraft, men syns det er litt tragiskt å bruke den for å drive dyrere høytalere.

Hehe, du vill vel ikke at vi skal ende opp med identisk oppsett:-P
    Hehe nei jeg har alt en som har kjøpt det samme som meg, og jeg skal ikke mase på folk for å følge på.

Aktive monitorer eliminerer ikke behovet for kabler, for høytaler kabler kanskje, men signalkabler må man fortsatt ha.
    For min del har jeg tro på at Z7 og HM3 skal fungere godt sammen, og selvom 1007 ikke er på Z7 nivå ville jeg ikke kalt det tragisk å bruke den på dyrere høytalere.

Tror Cybervision skulle bruke sin Yamaha 1900 på HM3 og vi får bare vente å høre hva han syns om den kombinasjonen, tviler på at det blir tragisk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Har ingen umiddelbar forklaring på problemet ditt, enten så har du rett i at matching har mye å si, eller så har du akustikkproblemer i rommet ditt. Metallicas black album er en av de platene jeg bruker til referanse når jeg tester anlegg samt justerer mitt eget, og det låter tungt og fett, ikke lyst og slitsomt. Disturbed hører jeg også endel på og det låter også bra (innspillingskvaliteten her er ikke like god, og det hører man naturligvis).

MP3/WMA gjengis også med den kvalitet gjeldende fil har (en dårlig mp3 låter naturligvis dårligere enn en bra mp3, men kan heller ikke tenke meg at det gjengis dårligere på dette oppsettet enn på annen høyttaler av dårligere kvalitet)

Jeg har kun forsøkt høyttalerne på Electrocompaniet AW250 og Pioneer SC-LX81, begge disse er vel sånn sett av god kvalitet da. Det hører også med til historien at jeg bruker EQ.
    I forhold til N og S-serien er det store forskjeller,men de ser ganske like ut.
    803 N synes jeg ser litt penere ut enn 803 S.
    S-serien har bedre og lettere delingsfilter,Rohacell basser,bedre kabinett,sikkert bedre mellomtone og mindre hissig diskant,er i bedre fase, og er i følge HFK en mye bedre allrounder,så de er kanskje ikke like sammenligningsbare som vi tror.
    Har ikke testa The Black Album,men skal få gjort det om 4 uker når jeg er hjemme igjen.

PS,bodde hos en kompis når jeg først fikk de og de ble koblet opp med en Yamaha 6x120 w,og lyden var helt annerledes da..mørk,kjedelig og med MASSE og bløt bass,så rommet er selvfølgelig en enorm forskjell.De spilte like dårlig på nevnt musikk der også.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kjøper jeg monitorer så kan jeg jo bruke A7s'ene som høytalerstøtter.

Litt av årsaken til at jeg valgte den minste fra Onkyo er at jeg uansett har tenkt å kjøpe et effektrin til å drive høytalerne med. Men det i ettertid, har ikke lyst å leve på brød og vann for lenge i strekk.

Monitor høytalere frister, men det gjør jo og det brukte høytalerne jeg har blitt tilbydd.

Hva er egentlig cluet med monitorer? Hva skiller dem fra vanlige høytalere?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha venta og sett om SVS LTS-01 kommer snart. SVS påstår mot slutten av året, men...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg ville ha venta og sett om SVS LTS-01 kommer snart. SVS påstår mot slutten av året, men...
    En SVS hvaforno? fant ingen info om den når jeg googlet.

Dette forumet er det morsomste jeg har vært borti, jeg startet en tråd for å luke ned antal kandidater, har istede tredobblet listen.

Men morro er det, har mye å grubble på nå.

OT: Nå har jeg klart det igjen, trykket på "Safely Remove hardware And Eject Media" dingsen på dataen og trykket på feil HDD, så jeg kobblet ut HDD'en med vekselfila på:?

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •