B&W CM9 + Yamaha 3900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM9 + Yamaha 3900

Hei!

Kom akkurat hjem fra Hifi-klubben Trondheim hvor jeg kjøpte CM9-høyttalerne som sto til utstilling. Jeg venter på Yamaha 3900 som kommer (forhåpentligvis til helga) i posten.

Spørsmål:

Bør jeg bi-ampe for å få mer kraft eller holder det med å bruke frontkanalene?

Hva ville dere først bygget videre med: Center, sub, bakhøyttalere, sidehøyttalere, presens?

Hvis jeg går for sub neste, hvilken sub ville passet til CM9?

Og, er det noen andre CM9-eiere der ute som har erfaringer å komme med?

Mvh
    Torstein

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjorde at du falt for CM9? Bortssett fra designet.

Generelt vil jeg si 1 sub, 2 bak, 3 senter, men det er sikkert mange som er uenig med meg.

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hva gjorde at du falt for CM9? Bortssett fra designet.

Generelt vil jeg si 1 sub, 2 bak, 3 senter, men det er sikkert mange som er uenig med meg.
    Jeg hørte først en stund på 684, så på 683. Jeg synes 683 var mer behagelig å høre på, 684 var 'spissere', mens 683 var 'fyldigere', om jeg får bruke slike ord. Jeg har vel aldri beskrevet lyd med andre ord enn 'god' og 'dårlig' før, så jeg kjenner ikke uttrykkene

Etterpå, da jeg hadde bestemt meg for 683, sa jeg "har dere ikke et par cm9 stående der ute? Skal vi ta inn de til sammenligning"? For meg var det ingen sammenligning engang, jeg falt for cm9 etter få sekunder med Dark Knight, åpningsscenen. Jeg kjørte kun stereo, ingen sub, og det var helt knall, mye bedre enn 5.1-anlegget fra elkjøp jeg hadde fra før (se signatur).

Detaljene cm9 klarte å få frem var fremragende, og jeg har tidligere hørt dem på musikk - fantastisk.

Ps: Front-dekselet på cm9 er festet med magneter. Fancy! De kommer også med kraftige føtter, og er såvidt mer lettdrevne enn 683. That did it for me!

Prisen på den andre siden... la oss si jeg har kjøpt inn mye tunfisk og havregryn som jeg skal leve på framover :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •