Nye høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høytalere

Jeg ska kjøpe meg nye gulvstående fronthøytalere. Budsjett er 5-8K inkl mva og frakt(kan kjøpes fra sverige).

Jeg har nå et eldre hjemmekinoanlegg fra Phillips. Jeg synes forøvrig det spiller rimlig bra i forhold til størrelse, men så har jeg aldri hatt noe annet.

Høytalerene bør se bra ut og kunne spille opp til en fest i blandt. Selv om moderat nivå vil bli mest brukt. De skal drives av en Onkyo TX-NR807. Film og musikk forholdet er ca 50/50. Av musikk spiller jeg det meste, men liker godt rock og trance. Så det bør være litt trøkk i dem.

Har letet lenge og nermest bestemt meg flere ganger for høytalere. Men nå skal det handles inn og jeg er usikker.

Mine kandidater er; YH631, AudioPro Blue Diamond v2, XTZ 99.36.

Hva passer best til meg og onkyoen? Evt andre forslag?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du nesten 10k å bruke påfor eks AP Blue diamond kan du jo ta en titt på Klipsch rf-82 eller 52 / 62 - så kan du bare spare til en god subwoofer.

Da har du noe som rocker..!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok ikke 10K. Men fra fyndborsen.se får en Blue Diamond til ca. 7500NOK inkl. frakt og mva med dagens kurs.

Sub og lignende er ikke aktuelt på nåværende tidspunkt. Det vil komme senere når økonomien tillater det.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de du nevner liker jeg selv XTZ modellen best, Klipsch RF62 er forrøvrig en høytaler som kommer inn i mine tanker når jeg ser hva du skriver.
    Ser kanskje ikke såå godt ut, men spiller tøft og er ikke voldsomt stor.
    Mordaunt Short Aviano 6 er også noe som kanskje kunne vert noe.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Jeg har nok ikke 10K. Men fra fyndborsen.se får en Blue Diamond til ca. 7500NOK inkl. frakt og mva med dagens kurs.

Sub og lignende er ikke aktuelt på nåværende tidspunkt. Det vil komme senere når økonomien tillater det.
    I den prisklassen bør du absolutt vurdere Monitor Audio RS 6!
    De får gode anmeldelser over hele verden,de er pene,og de krever ikke all verdens forsterker kraft for å spille bra!
    Og i tillegg,er det veldig hyggelig å handle på HIFI-huset,og du får gode priser!

Lykke til med valget
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    De får gode anmeldelser over hele verden,de er pene,og de krever ikke all verdens forsterker kraft for å spille bra!
    Og i tillegg,er det veldig hyggelig å handle på HIFI-huset,og du får gode priser!

Lykke til med valget
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Av de du nevner liker jeg selv XTZ modellen best, Klipsch RF62 er forrøvrig en høytaler som kommer inn i mine tanker når jeg ser hva du skriver.
    Ser kanskje ikke såå godt ut, men spiller tøft og er ikke voldsomt stor.
    Mordaunt Short Aviano 6 er også noe som kanskje kunne vert noe.
    Jeg liker finishen til XTZ ekstremt godt, samt at de har fått gode omtaler.

Slik jeg ser det ligger RF62 på 8K, og går da over mitt budsjett når frakt kommer inn i bildet. Jeg befinner meg forøvrig i Bergen. Noen som fører Klipsch her?

Aviano 6 såg interessant ut. Sleges disse i Norge?

Er noen av Dali seriene noe jeg bør vurdere? Consept 8 eller Lektor 6?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lykke til med valget
    Jeg har vurdert Monitor Audio, men med en pris på 8300,- , uten frakt så koster de mer en jeg kan ta meg råd til. Fører HiFi huset flere farger på dem og er det mulig å få noe avslag? Hadde jeg fått disse til 8K inkl. frakt hadde jeg absolutt vurdert det. Hvilke farger kommer disse i forresten? Liker ikke fargen som vist på nettsiden. Svart/mørkebrun farge er å foretrekke.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert Monitor Audio, men med en pris på 8300,- , uten frakt så koster de mer en jeg kan ta meg råd til. Fører HiFi huset flere farger på dem og er det mulig å få noe avslag? Hadde jeg fått disse til 8K inkl. frakt hadde jeg absolutt vurdert det. Hvilke farger kommer disse i forresten? Liker ikke fargen som vist på nettsiden. Svart/mørkebrun farge er å foretrekke.
    De fåes både i svart og mørkebrunt(valnøtt) ja Finishes - RX6 | Monitor Audio
    Her ser du du fargene de fåes i,selv om dette er den nye modellen!
    Og du skal slett ikke se bort fra at du kan få dem til 8 k inkl. frakt!
    Du får bra avslag på HIFI-huset!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får sende en mail til hifihuset og høre ang. pris og farger. Den pianolakk finishen var rå! Men koster vel kanskje mer enn den vanlig "tre" finishen?

Ellers ser jeg denne som litt interessant; Audio Pro Blue Diamond - FINN Torget ,AP Blue Diamond til 5K. Sikkert versjon 1. Hva er forskjellen på v1 og v2? Har ikke funnet så mye på nettet.

Jeg er ikke fremmed for å kjøpe brukt om det ikke er for langt å hente(Bergen/Hordaland). Så om noen ser noe spennede så bare sleng det ut.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fåes både i svart og mørkebrunt(valnøtt) ja Finishes - RX6 | Monitor Audio
    Her ser du du fargene de fåes i,selv om dette er den nye modellen!
    Og du skal slett ikke se bort fra at du kan få dem til 8 k inkl. frakt!
    Du får bra avslag på HIFI-huset!

Silver RX of Silver RS er ikke den samme modellen, RS er etter det jeg skjønner på vei ut og blir oppgradert med RX serien, denne har mer til felles med Gold serien og blir annsynligvis en tanke dyrere enn eksisterene serie.

Er vel heller tvilsomt at den gamle modellen er på lager i pianolakk og at det ikke koster mer enn orginal utgaven.

Det er derimot ikke umulig at man kan få RS6 til 8k med frakt, siden det er en utgående modell.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker finishen til XTZ ekstremt godt, samt at de har fått gode omtaler.

Slik jeg ser det ligger RF62 på 8K, og går da over mitt budsjett når frakt kommer inn i bildet. Jeg befinner meg forøvrig i Bergen. Noen som fører Klipsch her?

Aviano 6 såg interessant ut. Sleges disse i Norge?

Er noen av Dali seriene noe jeg bør vurdere? Consept 8 eller Lektor 6?
    XTZ har en flott finish, men syns kanskje en del andre når dem igjen på lydkvalitet og en del andre også som har en bra finish.

Klipsch får du helt sikkert til 8k med frakt, men jeg ville heller annbefalt noe annet til den bruken du nevner her, 50/50 musikk film.

Aviano 6 selges via Midgard Audio i Norge og bare dem foreløpig da de er importører, ganske nylig relansert her i landet, men merket har vert med lenge. Britisk merke forrøvrig som får svært mange gode tester.

Dali er jeg selv ingen stor fan av, sikkert et godt merke, men liker ikke verken Consept, Lektor eller Ikon serien selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •