Høyttalere til plasering langt fra bakvegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til plasering langt fra bakvegg

Hei.
    Er på jakt etter noen nye høyttalere til hjemmekinoen min. Grunnet ommøblering osv blir plassering av fronthøyttalerene midt i rommet, ca 3.5 m fra bakvegg, og med 2.5 m til lytteposisjon. Rommet er forøvrig 6*4meter.

Det er lure på er: Skal eg gå for gulvstående fronter, feks xtz 99.36 eller lignende?
    Eller type xtz 93 vmt og sub?
    Rommet er forøvrig litt "bassfattig".

Høyttalerene trenger forøvrig ikkje være xtz, men vil ha pianolakk finish.

Forsterker blir enten en onkyo707 eller yamaha 765.

Budsjett for høyttalerene er maks 8000,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har midlertidlig brukt et par med Patos Basic 310 mk2 på en pioneer vsx 1015.
    Har nå kjøpt et par med xtz 99.25. Stor forskjel på lydkvalitet, men synst det muligens er litt lite bass i 99.25. 1 grunn kan vel være at 99.25 har bassporten på baksiden, altså det er 3meter til vegg, menst 310 har bassporten på fremsiden?

Lydkvaliteten er udisuterbart i xtz sin favør, men hadde likevel forventet litt meir bass. Så ble litt usikker på om eg har kjøpt rett type høyttaler....
    Skal jo såklart ha meg en sub i tillegg.
    For å få utnyttet høyttalerene best, vil vel det mest ideelle være å kjøpe en liten effektforsterker?

Vil 99.21 holde som center? Og kan jeg muligens bruke noke ala eggene i kef 3005 serien som bakhøyttalere? Uten at dette går altfor masse utover lydkvaliteten? Må henge de opp på veggen, og sofaen står helt bak i.

Masse spørsmål, men er også masse spekulering

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •