Sub Plassering & 1 Vs 2 Sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub Plassering & 1 Vs 2 Sub

Sub Plassering & 1 Vs 2 Sub-rom-jpg Har planer om å oppgradere litt på subfronten. I oppsettet mitt lider jeg av litt plassmangel i fronten til å ha sub i front. Men så nå fikk jeg plutselig en ide om å handle inn 2 xtz w12s som jeg kan sette mine xtz 99.26 på, istedenfor stativene, de er jo så og si samme mål. Er nå i bessitelse av en Xtz w12.16 som er plassert bak i venstre hjørne (se tegning).

Mitt spørsmål er da om det er noen som har lyst å dele deres erfaring med å ha subene relativt nærme veggen i front? Jeg blir tvunget til å ha subene relativt nærme veggen bak pga plass å en dør som er ved siden av frontsettet/stereoracken. Jeg klarer nok 10-15 cm ut i fra veggen, men vil dette være nok? Å er det noen som har noen formeninger om jeg vil merke stor forskjell på lydbildet? 2 er jo bedre en 1 så utstyrsmessig er det jo bedre.

Jeg har vedlagt et "kunstnerisk" bilde bare for å illustrere oppsettet. Er desverre i nordsjøen så har ikke spesifikke mål.
    Setter stor pris på alle svar å meninger.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville gått for de to w12s'ene. garantert, men det er min smak. blirkansje litt vanskeligere å plasere og kalibrere dem, men tror at resultatet blir bedre overall=) + at kalibreringen er halve morroa=)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er det jeg heller mot å høyst sannsynlig vil nok lyden bli bedre overall som du sier. Men hadde vert litt kjipt å kastet ut den jeg har mot noe som egentlig ikke ble bedre , hehe. Takk for svar

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hva med en av sylindrene til SVS da? Det er jo en SVS PC13-Ultra til salgs på AVtorget nå. Er ikke mye som kan banke den, å den dekker bare 40x40 cm på gulvet. men den er 117cm høy.

Eller du kan gjøre som meg, jeg har bestilt en elemental designs a7s-650, eller få de til å lage en "a7s-325". De dekker bare 40.5x40.5 cm på bulvet begge to. Men den ene er 49cm høy og den andre er 98cm høy.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To er bedre enn én.

Jeg haddde ikke kjøpt SVS rør hvis jeg skulle ha plassert noe oppå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kunne sikkert hatt svs`n hvis rommet hadde tillat det. Men får å spare plass å ha en fin finish tror jeg ikke at det er så mange andre løsninger jeg kan gå for en xtz sine w12s.

Enig med deg i det gurba at det blir litt feil å plassere 99.26ene på 2 svs rør. blir feil høyde og. Jeg trenger en ca 68cm i høyden + - å dette får jeg med xtzene. de er ikke bredere en 28cm, noe som passer meg utmerket.

Men igjen takk for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •