Nye gulvstående høyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye gulvstående høyttaler

Stuen er pusset opp, min gamle B&W, som er noe sorte lite lekre høyttalere er forvist til kjellerstuen.

Men godlyd vil jeg jo gjerne forsatt ha i stuen. Stativhøyttalere tør jeg ikke kjøpe, til det er det for mange barn som løper rundt til tider, med fare for at de river med seg en høytaller som står på stativ.

Utover god lyd (spiller mest med indie rock av den mere rolige sorten), så skal de:
    1. Kunne står helt inntil vegg.
    2. Være av tre-look, og se pene ut...
    3. Være minst mulig i størrelse.

Har da kommer opp med følgende alternativer:
    System Audio SA1530 (pris 5000)

DALI IKON 5 Høyttalere (pris 9000)

Tannoy Revolution Signature DC4 (pris 7000)

Tar gjerne i mot innspill og råd fra folk som har erfaring med noen av disse høytalerne, eller innspill på andre i "samme gate". Hva skal jeg velge.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du barn som løper rundt i stua, så ville jeg ikke stolt noe mer på SA1530 enn noe på stativ. Var jeg deg ville jeg vurdert høyttalere å henge på veggen med en tilhørende sub. Gulvstående høyttalere gjør seg nesten uansett best et stykke ut fra bakvegg, og det gjør også de fleste stativhøyttalere.

SA1530 har jeg hørt. Svært god lyd og god stram mid-bass. Dypbassen uteblir med så små elementer, men med litt krefter bak så spiller de svært godt.

Dali Ikon 5 har en veldig detaljert mellomtone og diskant. Flott til klassisk musikk, men den spiller ikke rock særlig bra. Med sub så kan det kanskje funke.

Tannoy har jeg hørt en gang, men husker ikke mer enn at jeg likte lyden i dem.

Mitt forslag er feks:
    Klipsch RB-61
    System Audio SA505 / System Audio SA510

Trenger du mer fundament i bassen så har XTZ og SVS gode subber i budsjettklassen.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan varmt anbefale Monitor Audio RS 6!
    De er ikke så store,men de spiller STORT!
    Og de er ganske plasseringsvennlige vil jeg si - de har en bassport foran,og en bak! Har de selv stående ca 15 cm fra bakvegg,og det funker helt fint!
    De får strålende anmeldelser over alt,og de krever ikke en megaforsterker for å spille bra!
    De fåes også i flere finisher,og jeg syns de er veldig pene!
    HI-FI Huset AS - RS6
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •