High Level In vs Mid/Low

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

High Level In vs Mid/Low

Hei!

Jeg har et par Definitive Tech 7001SC fronthøytalere (med innebygget sub) og en ECI-1 forsterker. I tillegg har jeg nettopp kjøpt en Yamaha RX-765 reciever, en Definitive Tech C/L/R 2002 center og to Definitive Tech BP2X bakhøytalere. ECI-1 skal brukes som effektforsterker for de to fronthøytalerne.

Spørsmålet er hvordan de to fronthøytalerne skal kobles opp? Jeg ser at de har tre koblinger bak: "High Level In", "Mid/Low" og "Optional LFE In". Hvor skal høytalerkabelen inn? High Level In eller Mid/Low? Og skal jeg koble LFE In til Yamaha'ens Sub Out (det betyr da at sub'ene i 7001SC er koblet til Yamaha'en mens selve høytalerne er koblet til ECI-1)? Grublegruble

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står endel om dette har regner jeg med:

http://www.definitivetech.com/docume...12109_read.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Gurba. Jeg skulle jo selvfølgelig ha sjekket brukermanualen først. ops:

Planen blir da bi-wiring til både High Level og Mid/Low. I tillegg kobler jeg egne kabler til sub'en i hver høytaler. Men jeg er litt usikker på om jeg skal bruke sub-utgangen under "Multi Ch Input" eller de to under "Pre Out"? Og slik jeg forstår det så trenger jeg ikke dyre kabler til sub'ene. Holder dette? Og disse til bakhøytalerne (skal være 12,5m. hver så kanskje jeg burde ha tykkere kabler)?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Multi Ch Input er for å koble analogt INN på receiver. Sub'ene må du koble til Sub under Pre Out. Er kablene lange nok med rett plugg så er de bra nok mener JEG.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Multi Ch Input er for å koble analogt INN på receiver. Sub'ene må du koble til Sub under Pre Out. Er kablene lange nok med rett plugg så er de bra nok mener JEG.
    Takk for svar Gurba! Alltid avklarende og gode tilbakemeldinger.

Ok, sub'ene kobles da inn i hver sin sub pre out.
    Etter det jeg leser her og andre steder så skal nok kablene være gode nok... det mener JEG også. :razz: I hvert fall sub-kablene. Jeg er litt i tvil om 1,5mm. kabler til bakhøytalerne holder til 12,5m. though...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •