Subwoofer-valg rundt 6000kr, SVS? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mj

Viss du først titter på MJ, kan du også ta en titt på BK sine subber. Flere på avforums.com som sammenligner BK XLS300 med MJ sin Referance 200. XLS300 ligger jo på ca 5800 inkl frakt og moms.
    Ryktene skal ha det til at det er noen av konstruktørene bak MJ sine Pro50 og Ref.200 som har bidratt til BK sine subber.

Skal vist spille veldig bra, etter mye lesing ble jeg så overbevist om denne subben at jeg bestillte meg en XLS300 ifra England. Regner med at den blir sendt denne uka:-D

XLS300/PR

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt
    Er fortsatt litt i tvil her, men frister å kjøpe SVS PB12-nsd. Frister også med DIY, men føler meg en tanke usikker på området. Får nesten tenke meg litt om, det er jo kun snakk om mørke basstoner. Kanskje jeg heller burde gå for XTZ og legge mer penger i fronthøytalere, eventuelt effektforsterker...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ er ikke dårlig, men når ikke helt opp til SVS på film. Men effektforsterker er heller ikke å forakte.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel vanskelig å forklare, men hvor stor vil dere tro forskjellen er mellom XTZ sin 12" og SVS sin PB12-nsd dersom vi tenker på volum og dypbass i praksis?
    Er dette er forskjell man trrenger trente ører for å høre, eller vil SVS riste på så mye lavere frekvenser og høyere volum at forskjellen vil være veldig tydelig?

Eneste jeg har å sammenligne med er XTZ 10" til en kammerat, denne presterte bra med savnet litt "trykk" spesielt ved lave frekvenser.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra en Audio Pro Sub med omtrent samme spesifikasjoner som Xtz 10", til SVS PB10-NSD og skal si det var forskjell i dypbassen... Der Audio Proen ga seg, begynte SVS`sen så vidt å trykke, og fortsetter å trykke nedover...og dette er PB10, PB12 spiller jo en del dypere igjen...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •