Nordost vs. Van den hul på klipsch rf 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nordost vs. Van den hul på klipsch rf 83

hei.
    Hadde før Nordost blue heaven rev 2 ht kabler før i bruk med mine klipsch rf 83.
    I dag kjøpte jeg Van den hul the magnum hybrid, etter anbefalinger her på forumet at Nordost/Klipsch kombinasjonen ikke var noen vinner.

Det første som slo meg ved første lytt var at det var mye forskjeller ute å gikk.

Van den hul kablene låt mye mørkere med mer bass, og til og med noe høyere lyd ved samme volum på forsterkeren(Tror jeg). Diskanten var blitt mye mer dempet og kontant. Lyden var rett og slett tykkere

Det jeg derimot savnet var at en del detaljer ble borte, lyden var mindre luftig og diskanten hadde ikke samme attakk som den hadde før. Samt at instrumentene ble mer sammensmeltet og hadde ikke like mye luft rundt seg.

Har ikke helt bestemt meg for hva jeg liker best, det kommer nok ann på musikken du lytter til. Det som overrasket meg var at lydsignaturen ble så markant forandret.

Er det noen andre som har opplevd like forskjeller med Klipsch høyttalere(evt andre?) Evt. har noen forslag på perfekte kabler til klipsch?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å legge begge kablene paralelt, da skal du få det beste av begge.

Det er mye rare begrep ute å går i hifi verdnen. Varm/kald/fyldig/tynn/dynamisk osv. kan ikke tenke meg at en vibrasjon i luften kan være verken varm eller kald. den er bare. IMO

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke det ganske ideelt med dempa diskant ? synes den skriker som et uvær på høyt volum hehe.

En ansatt på en lokal Hifi butikk fortalte meg han hadde noen Klipsch høyttalere med kimber kabler *husker ikke hvilken* men han var ihvertfall stor fornøyd med lyden! nå skal det sies at han hadde en rørforsterker, sikkert mye å si hva man matcher dette med osv..

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Varm/kald/fyldig/tynn/dynamisk osv. kan ikke tenke meg at en vibrasjon i luften kan være verken varm eller kald. den er bare. IMO
    Hallo!
    Hva slags innlegg er nå dette?

Om du så skulle velge å kjøre EQ på signalet, er det like fullt en "vibrasjon"...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringen med Nordost vs. Van den Hul er stikk strid med egne gjentatte tester.

Skjønner ikke helt hva som måtte være årsaken til dine opplevelser.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, ikke vet jeg.
    Det ble mer kraftig rett og slett med vdh, vet ikke om dette kan komme av at kabelen rett og slett har mer metall igjennom?

Før låt det litt åpnere og mer luftig syntes jeg. vdh virker bedre på r&b og tung rock. Derimot på Springsteen og Dire straits syntes jeg diskanten manglet litt og det hørtes ut som at bandet stod mye tettere.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hallo!
    Hva slags innlegg er nå dette?

Om du så skulle velge å kjøre EQ på signalet, er det like fullt en "vibrasjon"...
    ja, men en eq varierer styrken av frekvensen, noe jeg har forståelse for. Men en "varmere" vibrasjon i luften?

Og jeg sier igjen, kjøp begge og legg dem paralelle=)

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå solgte jeg i grunn blue heaven i dag, men det var til en kompis, så jeg kan nok pøve ideen.

Men skjønner ikke helt hvordan jeg skal koble siden den ene har plugger og vdh må skrues inn??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •