Problem med høyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med høyttaler

Hei.

Det har oppstått et lite problem med mine høyttalere, Jamo D830, som forøvrig er koblet opp på en Onkyo TX-SR876.

På høyttaleren er det fire terminaler. Low freq. og High freq. Til nå har dem alltid vært koblet opp til Low freq.

I dag, etter at jeg byttet over til noen Van den Hul kabler, forsvant diskant på høyre høyttaler. Det som er spesielt er at dersom jeg kobler om til High Freq, kommer diskant, mens mellomtone forsvinner. Bruker forøvrig bananplugger, og har prøvd med andre høyttaler kabler, men samme problem forekommer.

Tok auto-EQ tidligere i dag, men ser ikke det som noe årsak til at dette forekommer. Etter det jeg har feilsøkt vet vi at diskanten IKKE er ødelagt. Og ei heller mellomtone.

Hvordan kan vi få dette til å spille slik det skal igjen? En høyttaler uten diskant høres ut som å sitte i en bossekk mens musikken står på. Aller helst en høyttaler inne i en bossekk.

Forslag, anyone?

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikita
    Hei.

Det har oppstått et lite problem med mine høyttalere, Jamo D830, som forøvrig er koblet opp på en Onkyo TX-SR876.

På høyttaleren er det fire terminaler. Low freq. og High freq. Til nå har dem alltid vært koblet opp til Low freq.

I dag, etter at jeg byttet over til noen Van den Hul kabler, forsvant diskant på høyre høyttaler. Det som er spesielt er at dersom jeg kobler om til High Freq, kommer diskant, mens mellomtone forsvinner. Bruker forøvrig bananplugger, og har prøvd med andre høyttaler kabler, men samme problem forekommer.

Tok auto-EQ tidligere i dag, men ser ikke det som noe årsak til at dette forekommer. Etter det jeg har feilsøkt vet vi at diskanten IKKE er ødelagt. Og ei heller mellomtone.

Hvordan kan vi få dette til å spille slik det skal igjen? En høyttaler uten diskant høres ut som å sitte i en bossekk mens musikken står på. Aller helst en høyttaler inne i en bossekk.

Forslag, anyone?
    Prøvd å koble kablene til uten bruk av bananpluggene?
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikita
    Hei.

Forslag, anyone?
    Høres ut som du har fjernet broen mellom terminalene dine.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at begge elementene skal fungere, så må begge ha kontakt med receiver.
    Så, du må nok få på plass en bro

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai. Der fant vi løsningen vet du. Takker og bukker alle sammen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •