Valg av sub, SVS PC-13U vs JL Audio F113

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av sub, SVS PC-13U vs JL Audio F113

Hei

Er på utkikk etter ny sub, har alerede sedd en del på F113 fra JL Audio.
    Er ute etter en sub som spiller bra, musikalsk og godt og til tider litt høyt.
    Subben blir en del av en hjemmekino, men bruker samme systemet for musikk og spill.

Kriteriene er at subben må se bra ut og ikke dekke for stor grunnflate, men jeg finner ikke målene på SVS-PC13Ultra(sylindersaken) noen plass.

Jeg er klar over at SVS'en spiller litt høyere og litt dypere.

1. Noen som kan hjelpe meg med å finne målene til denne saken?

2. Hvordan er disse subben opp mot hværandre rent musikalsk?

3. Er romkorigeringen på noen av disse subbene noe bra, eller er det lurt å bruke reciveren/SVS AS-EQ1 som romkorigering istede?

Rommet subben skal stå i er 3.5x5meter, men blir til å flytte til større lokale.
    Ser at jeg får 2x SVS PC13U og en SVS AS-EQ1 til prisen av en JL Audio F113.

Kom med råd og anbefalinger=)

Resten av systemet(fåreløbig)
    Reciver Onkyo: TX-NR1007(under bestilling)
    Høytaler front: Klipsch RSX-5(blir byttet i større senere)
    Høytaler senter: Klipsch RCX-4(blir byttet i større senere)
    Høytaler bak: Klipsch RSX-4

Kjøpte høytalerne slik at jeg kan bruke dem som bakhøytalere senere i et 7.2/9.2 system.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PC13-Ultra er 117cm høy og 40cm i diameter.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke i tvil om at svs pakken vil gi mest for pengene i dette tilfellet.

Spessielt om du skal fortsette med klipsch og film lyden er viktig

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Hei

Er på utkikk etter ny sub, har alerede sedd en del på F113 fra JL Audio.
    Er ute etter en sub som spiller bra, musikalsk og godt og til tider litt høyt.
    Subben blir en del av en hjemmekino, men bruker samme systemet for musikk og spill.

Kriteriene er at subben må se bra ut og ikke dekke for stor grunnflate, men jeg finner ikke målene på SVS-PC13Ultra(sylindersaken) noen plass.

Jeg er klar over at SVS'en spiller litt høyere og litt dypere.

1. Noen som kan hjelpe meg med å finne målene til denne saken?

2. Hvordan er disse subben opp mot hværandre rent musikalsk?

3. Er romkorigeringen på noen av disse subbene noe bra, eller er det lurt å bruke reciveren/SVS AS-EQ1 som romkorigering istede?

Rommet subben skal stå i er 3.5x5meter, men blir til å flytte til større lokale.
    Ser at jeg får 2x SVS PC13U og en SVS AS-EQ1 til prisen av en JL Audio F113.

Kom med råd og anbefalinger=)
    En JL Audio F113 er nok hakket bedre enn Ultra'en rent kvalitetsmessig, men mangler litt helt i bunnen i forhold til Ultra'en. Med tanke på at du får 2 x SVS PC-13 Ultra og en SVS AS-EQ1 til prisen av en JL Audio F113, hadde ikke jeg vært i tvil ihvertfall :-D
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, mye for pengene, men jeg ønsker å utvide til et x.2 system uansett hvilken sub jeg går for, må bare spare litt lengre. Så bang for the buck er ikke en premiss egentlig.

Syns Klipsch hørtes ok ut, men savner lyden fra mine gamle mission høytalere.
    Vurderer Monitor audio i front, men kansje de litt større klipsch vil imponere meg mer.

Musikk foran film hværtfall=) kan leve med litt billigere bakhøytalere, men front og senter vil jeg ha i noen klasser høyere.

40cm i diameter? nice, da har den mindre grunnflate en JL audio. greit den er høyere, men serri, hva f skal man liksom sette oppå en sub uansett:P

eneste som holder meg tilbake på JL subben nå er påstandene om atden er mer musikalsk, men craugslist påstår det motsatte.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Kriteriene er at subben må se bra ut".

Hmm, cylinderene til SVS ser vel ikkke SÅÅÅ bra ut

Ville tatt en titt på disse:
    http://www.hsuresearch.com/products/uls15dualdrive.html
    Dette prisene for 2stk

Ellers har du jo earthquake da, hos dynabel.no

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Dette prisene for 2stk

Tubene ser da fine ut

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, den grunnflaten er en streng premiss, å utseende er litt slik at det må være pent for FRUEN, ikke for meg, jeg hører på lyden jeg:P

Var på hengende håret at jeg fikk gå for en JL audio F113 istede for en Soundstream signatur.

Så den 15" er desværee uaktuell

Og det er litt viktig at subben blender i rommet(hører jeg det blir ropt hær borte).

Er Earthquake minivee du sikter til skorob? er disse noe bra i forhold til SVS/JL Audio?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Dette prisene for 2stk

Er man misfornøyd med utseendet så er det jo bare å kamuflere den;

Var for bare få uker siden hjemme hos et forum-medlem som hadde hatt en av de større SVS`ene (dog, ikke tube), og brukt lang tid på å prøve å kalibrere den, flytte den rundt i rommet etc. Han ga til slutt opp. SVS ble byttet til F113, og var han var (ettersom jeg tolket det) raskt storfornøyd. Han var nå så fornøyd at han nå skulle ha en F113 til. Fikk en kort demo der også, og det låt slettes ikke værst der nede i dypet. Tight og kontrollert, med mer enn nok dybde. SPL-drag ble det ikke, men ettersom jeg har skjønt klarer F113 ganske lydtrykk mer enn høyt nok for de fleste. Nå ble det ikke tid til noe lang lyttetest, men jeg følte ikke at den stod noe tilbake for min DD-18, og F113 er både mindre og billigere (selv om det fortsatt er mye penger).

Var forøvrig matchet med Pioneer/TAD høyttalere og Pioneer Susano.

Personlig foretrekker jeg punch og spark høyere opp i frekvens fremfor noen få ekstra hertz under 20, også til film. Men det er selvsagt subjektivt, og jeg er uansett en pyse siden jeg bor i leilighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du söker litt på AVS forum så får du lese forskjellige shootuts mellom SVS (Boks utgaven) og F113.

Hvis en skal ha noe som er frue og stue vennlig så er det vel bare en vei å gå, men den er dyr...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg snart har lest hele AVS forum, digger den plassen, men det er aldri oen skikkelige konkrete svar, de subbene jeg har fått lov til å vurdere nå er.
    alt av sunfire
    JL Audio F112/F113
    SVS sine tuber

Craigslist tilsier at SVS'en er marginalt bedre på både musikk og film. Craigslist har ikke SVS PC13U men det er vist slik at PC13U er litt bedre en PB13U.
    Det påstås værfall slik i tråder dær PC13U og PB13U blir sammenlignet.

Kan nevne at jeg nesten aldrig spiller høyt, men jeg liker å ha kraften til disposisjon. Når jeg først spiller høyt så vil jeg at de lave frekvensene skal holde godt med, for da er det somregel film på menyen. eller alkohol inne i bildet.

Noen som har noe å si når det kommer til romkorigering?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo legge en lang duk over røret og sette en plante oppå. Det blir sikkert ikke værende så lenge, men...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe entyding denne er mye bedre enn den andre finner du ikke men det er gjort noen blindtester av aktuelle kandidater som jeg legger mer vekt på enn Craigs meninger (som forövrig er aktör i bransjen).

Her er link:

Saturday Mini-Shootout part 2. - AVS Forum

Tror jeg snart har lest hele AVS forum, digger den plassen, men det er aldri oen skikkelige konkrete svar, de subbene jeg har fått lov til å vurdere nå er.
    alt av sunfire
    JL Audio F112/F113
    SVS sine tuber

Craigslist tilsier at SVS'en er marginalt bedre på både musikk og film. Craigslist har ikke SVS PC13U men det er vist slik at PC13U er litt bedre en PB13U.
    Det påstås værfall slik i tråder dær PC13U og PB13U blir sammenlignet.

Kan nevne at jeg nesten aldrig spiller høyt, men jeg liker å ha kraften til disposisjon. Når jeg først spiller høyt så vil jeg at de lave frekvensene skal holde godt med, for da er det somregel film på menyen. eller alkohol inne i bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge har av den enkle typen som kan ta en rom "mode" SVS må det gjöres manuellt med måle mic og program på JL automatisk. Hva en vil foretrekke er vel opp til hvor mye tid en vil bruke på kalibrering... Med den reciveren du har bestillt tror jeg du har mer enn du trenger av rom korrigerings muligheter for begge kandidater...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ved å kjøpe seg 2x SVS PC-13 Ultra og en SVS AS-EQ1 som han nevner over vil han antagligvis får knallbra kalibrering, og det uten å sitte å vase med en db måler og sinus toner. Kan nesten garantere at 2 x SVS PC-13 Ultra + SVS AS-EQ1 også vil gi bedre kalibreringsresultater enn det en enkel JL Audio F113 klarer sånn sett...........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å lest litt på den blindtesten så tror jeg at jeg faser ut F113, sorry JL Audio.

Men hva mener dere om Elemental Design P7s-650? de har samme grunflate som PC13-U. Men jeg finner få sammenligninger og frekvenskurver på den.

Newcomer Midgard Audio sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P7s-650 er under produksjon for første gang, men bortsett fra de to kabinettene er den lik som A7s-650.

Her er frekvenskurve for A7s-650 uten romforsterkning:

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å lest litt på den blindtesten så tror jeg at jeg faser ut F113, sorry JL Audio.

Men hva mener dere om Elemental Design P7s-650? de har samme grunflate som PC13-U. Men jeg finner få sammenligninger og frekvenskurver på den.
    Jeg mener P7s-650 er verd å satse på såklart
    Liker å prøve meg på noe nytt selv, og utifra det jeg har lest og hørt om merket så har jeg stor tro på at jeg ikke kommer til å angre.
    Har forrøvrig bestilt et P7s-650 sett.

Av de du har sett på ellers så holdt jeg en knapp på JLaudio, men de er jo ganske dyre.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, de og eD P7-650 var intresange dingser, men så jeg forsto det så drives begge elementene av samme kanal, noe jeg ikke var så begeistret for. Det er ikke en ulempe nå, men begge kassene blir avhengig av hværandre, så variasjon i sytem(er) blir mer begrenset.

Det blir mer konsideransjon fremover, å har dere meninger og forslag så kom med dem:-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, de og eD P7-650 var intresange dingser, men så jeg forsto det så drives begge elementene av samme kanal, noe jeg ikke var så begeistret for. Det er ikke en ulempe nå, men begge kassene blir avhengig av hværandre, så variasjon i sytem(er) blir mer begrenset.

Det blir mer konsideransjon fremover, å har dere meninger og forslag så kom med dem:-D
    Det har jo mer med hva man får for pengene å gjøre også, dessuten skal du jo ha større fronter og da deler du subbene lavere, altså langt vanskeligere å lokalisere hvor bassen kommer fra.
    Mye av fordelen ved å ha to subber har vel med spredning i rommet å gjøre uansett.

eD har jo mindre modeller også dersom føles veldig viktig å få brukt dine 2 subb utganger

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •