Valg av sub, SVS PC-13U vs JL Audio F113 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei må du være venlig, skal da ikke ha noen MINDRE modeller, jeg elsker overkill. Har ikke snøring når jeg/fornuft/usun fornuft/menn i hvite frakker mener att det er nokk.

Nå sitter jeg seriøst å vurderer en eD A7s-650, for så å muligens kjøpe en til senere. Årsaken til at jeg ønsker at hvær sub skal ha sin egen kanal er for å lettere sette opp systemet i ettertid hvis jeg skulle flytte. Eller hvis jeg skifter ut noe utstyr eller oppgraderer. Men regner sterkt med at en P7s-650 holder mer en nokk til meg.

Er det lenge til du får din foresten? ville virkelig likt å høre din mening om den når du fikk den=)

Gleder meg som f nå til jeg skal få subben, må bare finne ut hvilken først. Hvordan er det med Bell egentlig, dobbler lydtrykket seg per 0.3bel eller per 1 bel egentlig?

Tro om det er mulig å få en kjøpt en ekstra forsterker fra eD så man kan få tokanals P7s-650 xD

Newcomer Midgard Audio sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil da bli en A7s-325 etter eD-metoden.

Enkle regneregler for dB er:
    dobbel effekt = +3dB
    dobbel slaglengde = 4 ganger så mye effekt = +6dB
    2 suber vs 1 sub = +6dB

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Nei må du være venlig, skal da ikke ha noen MINDRE modeller, jeg elsker overkill. Har ikke snøring når jeg/fornuft/usun fornuft/menn i hvite frakker mener att det er nokk.

Nå sitter jeg seriøst å vurderer en eD A7s-650, for så å muligens kjøpe en til senere. Årsaken til at jeg ønsker at hvær sub skal ha sin egen kanal er for å lettere sette opp systemet i ettertid hvis jeg skulle flytte. Eller hvis jeg skifter ut noe utstyr eller oppgraderer. Men regner sterkt med at en P7s-650 holder mer en nokk til meg.

Er det lenge til du får din foresten? ville virkelig likt å høre din mening om den når du fikk den=)

Gleder meg som f nå til jeg skal få subben, må bare finne ut hvilken først. Hvordan er det med Bell egentlig, dobbler lydtrykket seg per 0.3bel eller per 1 bel egentlig?

Tro om det er mulig å få en kjøpt en ekstra forsterker fra eD så man kan få tokanals P7s-650 xD
    Hehe, menn i hvite frakker ja

Jeg valgte P7s-650 fordi jeg ikke har plass til mer, og har dessuten kunn 7.1 på recieveren. Dersom du går for 2st P7s-650 senere vil du hvertfall ha litt overkill :twisted:
    Dersom du alikevel skal gå for en forsterker ekstra ville jeg valgt å gå for den 4x13" løsningen siden du har plass og du ville nok ikke angre på det
    Men da må jeg få be deg pent om å komme på demo fordi jeg tror det vil bli en syykt rå hjemmekino du får deg da!!!

Den P7s-650 er laget på bestilling og tar litt ekstra tid, fortsatt hvertfall fire uker til de er hos meg er jeg redd, kanskje mer.
    P7s-650 er nok litt kjappere levert.

Edit* her er jo en film av den subben:

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har plass du liksom, ja i høyden, kinostuen min er 4x3 meter.
    Men kansje jeg går for 4x13" de står jo fint i høykant. Første negative er jo at fruen bli å FLIPPE.
    Andre negative er jo at det blir seende urteit ut med Klipsch rsx-5 fronter og 4 sinsyke 13" på siden av dem. Men skal jo kjøpe gulvståere senere.

Lettere å få tilgivelse en tilatelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at du droppet JL subben, for selv om den er dyr så er kvaliteten noe møkk. En bekjent har 2 sånne og det er bare problemer med dem hele tiden.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har plass du liksom, ja i høyden, kinostuen min er 4x3 meter.
    Men kansje jeg går for 4x13" de står jo fint i høykant. Første negative er jo at fruen bli å FLIPPE.
    Andre negative er jo at det blir seende urteit ut med Klipsch rsx-5 fronter og 4 sinsyke 13" på siden av dem. Men skal jo kjøpe gulvståere senere.

Lettere å få tilgivelse en tilatelse.
    Ja da har du plass , jeg kunne ikke ha dem høyere da jeg skal ha frontene over, men ville valgt større om jeg kunne.

Dersom du serriøst vurderte klorestativer fra SVS så er dette langt lettere å få inn, over 20cm lavere og med frontstoff blir de mer diskre.

Kanskje det ser litt rart ut med rsx-5 i starten, men du sier det selv du skal ha deg gulvstående høytalere som sikkert er høyere enn subbene.

Jeg fikk hvertfall tilgivelse

Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Bra at du droppet JL subben, for selv om den er dyr så er kvaliteten noe møkk. En bekjent har 2 sånne og det er bare problemer med dem hele tiden.
    Leit å høre, jeg har alltid trodd de hadde bra kvalitet

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste om litt probler med JL's 13W7, noe med at opphenget bristet. Og problematisk koreksjon hvis man ikke satte subben som "A" på den A og B knappen osv.

men hvordan får du det til at SVS'en er lettere å få inn? PC13-U er 107cm høy og A7s-650 er 98cm. så målene på dem er ganske like egentlig.

Ser flere på AVS som er mer en fornøyde med eD, å hvordan dette merket har gått meg hus forbi aner jeg ikke.

Noensom har noe å si på Elemental Designs? Vet at firmaet har hadd litt turbulens i sin fortid, men håper da at dette er og forblir fortid, er tross alt et ganske nytt firma. Og serri, er det B&O forsterkere de bruker?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel all klasse D/ICE i utgangspunktet B&O.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ICE er et varemerke fra B&O ja, men klasse D/PWM trenger ikke nødvendigvis være B&O. eD bruker forøvrig B&O ICE.

Men B&O har ikke så langt jeg kan se noen 1300W modul. ASP1000 er oppgitt: 1000W @ 0.01% THD+N (1kHz, 4Ω).

Så enten henter eD mer ut fra samme modul (?), oppgir spec på ASP1000 med høyere THD eller rett og slett har en utgave som ikke finnes på hjemmesidene til B&O. Snickers kan sikkert svare på det.

Uansett er det genialt å bruke ICE til subwoofere.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvordan får du det til at SVS'en er lettere å få inn? PC13-U er 107cm høy og A7s-650 er 98cm. så målene på dem er ganske like egentlig.

Ser flere på AVS som er mer en fornøyde med eD, å hvordan dette merket har gått meg hus forbi aner jeg ikke.

Noensom har noe å si på Elemental Designs? Vet at firmaet har hadd litt turbulens i sin fortid, men håper da at dette er og forblir fortid, er tross alt et ganske nytt firma. Og serri, er det B&O forsterkere de bruker?
    Du missforsto, skal endre litt på den siste der, jeg mente jo at dersom du serriøst vurderte SVS tubene så vil jo eD være mye greiere å få inn.

SVS PC13-Ultra er 117cm høy og eD A7s-650 for å være pinlig nøyaktig er 96.52cm høy.

Jeg har forsøkt å lese meg til noe negativt om de subbene annet enn litt røff finish, men har sålangt ikke funnet noe som har skremt meh hvertfall.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    ICE er et varemerke fra B&O ja, men klasse D/PWM trenger ikke nødvendigvis være B&O. eD bruker forøvrig B&O ICE.

Men B&O har ikke så langt jeg kan se noen 1300W modul. ASP1000 er oppgitt: 1000W @ 0.01% THD+N (1kHz, 4Ω).

Så enten henter eD mer ut fra samme modul (?), oppgir spec på ASP1000 med høyere THD eller rett og slett har en utgave som ikke finnes på hjemmesidene til B&O. Snickers kan sikkert svare på det.

"LT By Keiga The LT-Series of amplifiers built in partnership with Keiga Electronics customized just for Elemental Designs and our clients. Serviced by eD in the USA."

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Skjønner. Det var skrevet et sted at alle klasse D blir bygget av trinn kjøpt av B&O og så tilpasset sitt eget konsept. Mulig det var ICE de mente.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det eD subber på meg=)

SVS er jo et sikkert stikk, men føler for å ta en ørliten sjangse, for er disse subbene så bra som grafene og folk sier, så er de det beste valget per dags dato for meg.

Blir morro å være en av de første som prøver noe slikt. Sprengte budsjettet litt egentlig, så nå må jeg leve på nuddler fram til slutten av neste måned:-? (hvis jeg får råd til det engang)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    "LT By Keiga The LT-Series of amplifiers built in partnership with Keiga Electronics customized just for Elemental Designs and our clients. Serviced by eD in the USA."
    Keiga bruker ICE.

"ICE Power Integration This eD subwoofer comes integrated with the B&O ICE Power module. Exceptional dynamics with state of the art electronics are featured in every A7 subwoofer"

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Skjønner. Det var skrevet et sted at alle klasse D blir bygget av trinn kjøpt av B&O og så tilpasset sitt eget konsept. Mulig det var ICE de mente.
    Klasse D er bare en samlebetegnelse for en forsterkerteknologi. En teknologi B&O ikke er alene om å bruke. Men det er riktig at ICE modulene blir brukt av mange produsenter i forskjellige variasjoner/utgaver, så det er nok den definitivt mest kjente teknologien per i dag.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er veiledende pris på en eD A7s-650 her i Norge?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål foresten, det vet jeg ikke selv enda:O

Ågud, jeg må kjøpe subkabler, noen forslag? skal jeg bare raske medmeg noen 200-300kr dyre 5metringer kansje? de må se litt pene it, hvis ikke noen har DIY tips til signalkabler?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke icepower ca 1300watt nede i 2ohm da =?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Supra - sub kabler.