Beste høyttaler til 5000,- - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Azza: Koster fremdeles for mye å få sendt, samt at man aldri vet hva man får...
    Er virkelig ikke vits å diskutere mer på det, jeg blir ikke å kjøpe slike store ting brukt

Bestemt meg har jeg heller ikke, og er nå virkelig bare 1 person som har sagt at den har litt at det er kjedelig lyd... Og det er ingen som kommer med andre gode alternativer innenfor min pris, som ikke er brukt.

Uansett så skal jeg lytte til NS-777, får å få opp min egen mening på disse høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Og det er ingen som kommer med andre gode alternativer innenfor min pris, som ikke er brukt.
    Ikke, så kall meg en frosk.. Du er ganske utakknemlig når du sier ingen har komt med gode alternativer (på nye) innenfor din pris:

Bj-h: Mirage som har et sett til 4 995 hos bla Elkjøp
    DiFontaine: Hva med XTZ 99.32 (4 990,-)
    Gurba: Men kanskje Dynavoice M-65 EX (4 990,-)
    Vassis: Qacoustics -1050i black (4 995,-)

Hva forventer du? At noen skal si: "Jeg vet om noen som selger nye B&W 801D til 4990,- - løp og kjøp"

Det er snakk om 5000 kroner og du kan ikke forvente allverden. Jeg syns det har kommet opp mange gode alternativ. Folk bruker av sin tid for å gratis hjelpe deg. Det ser ikke ut til at du er interresert å vudere alternativene engang. Jeg ser ikke at du har kommentert hverken XTZ, DynaV, Qa eller Mirage. Du burde takket for gode innspill istedet for å forlange flere forslag. Kanskje flere hadde komt på banen med forslag om du hadde gitt litt feedback på de forslaga som er kommet. Personlig hadde jeg gått for XTZ til den prisen, men jeg går ut i fra at du driter i hva jeg mener.

BlackkoZ: Ikke gidd å kommenter eller quote denne meldingen. Den står som den står og taler sitt - så legges den død mellom meg og deg..

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dette tilfellet tror jeg ikke trådstarter er interessert i å høre annet enn gode ting om høyttalerene han allerede har bestemt seg for å kjøpe, så:

Yamahaene er fantastiske, og kan lett konkurrere med høyttalere til 4 ganger prisen! Løp og kjøp :-D

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte jeg skulle legge inn ett alternativ til her,
    Dynavoice F-6 EX til 1500kr fra surround.no, fikk disse i går og må si jeg er imponert.

De blir drevet av Yamaha 663 som stue stereo

Kan varmt anbefales og heller legge litt mere i forsterkerkraft, min mening er at det lett er viktigere enn 2000kr dyrere høytalere

P.S. Fåes i full surround pakke til 3000kr, noe som er sykt

Mvh
    Mats

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg til en høvding å gå for Klipsch RF-52 ?

Eksteme høyttalere til prisen, kan anbefales varmt. Er også veldig gode allroundere til musikk, film og fest !

(De spiller bedre alene i 2.0 oppsett enn mitt forrige 2.1 XTZ oppsett med 10" sub, insane !)

Lykke til i jakten !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke trådstarter liker Yamaha høyttalerne så har han et alvorlig stort problem foran seg.
    Hva skal han da velge....?

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Hvis ikke trådstarter liker Yamaha høyttalerne så har han et alvorlig stort problem foran seg.
    Hva skal han da velge....?

Hehe ja du sier noe :P virker som det ikke er noe annet som duger :P

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som har XTZ, og de er til å anbefale, men jeg vet jo ikke hvordan forventninger du har til en høytaler.

Jeg er litt forelsket i høytalere som klarer å gjengi mye detaljer i mellomregisteret, så jeg må nokk litt opp i prisklassen for å finne noe slikt.

Men mesteparten av folk liker en heller dempet mellomtone, og de egenskapene har stort sett alle høytalere i >10000kr klassen(har jeg inntrykket av).

Nye høytalere til 5000 så er XTZ et meget bra valg, en god allroundhøytaler.
    Skal du ha BOOM BOOM så gå for CV, skal du ha detaljer og dynamikk så er sikkert Monitor Audio sine stativer/gulvstående et bedre valg.
    Men allround så ligger min mynt på XTZ.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    og det er ingen som kommer med andre gode alternativer innenfor min pris, som ikke er brukt.
    Vel, du får lese litt nøyere da! Anbefalte deg Audio Pro Black Diamond V2 fra Sverige, NYE! Du får de for under 4000,- og det er et røverkjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ Høyttalerne er på alle måter under vurdering.

Skal prøve å komme meg til byen imorgen og søke opp Yamaha NS-777 for å få hørt. Føler jeg at lyden skuffer så vil nok XTZ hoppe opp på 1. plass på listen.
    Eneste problemet med Surround.no, er at de kun sender via posten...
    Skulle gjerne ha fått sendt høyttalerne via tollpost slik at de ble levert på døren... Men sikkert mulig å ta kontakt med Surround på det området.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt unna postkontoret bor du? du vet at de er meget behjelpelige på postkontoret, så hvis du tilbyr noen av dem 200kr så kjører de sikkert deg og høytalerne hjem hvis du står klar dær ved stengetid=)

Posten leverer og på dør, kalles "hjem på dør" eller noe sånt:P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ca 600 meter til pakkeutleveringen (post-i-butikk)
    Hovedkontoret til posten ligger 8 mil unna, og det er der alt av sortering o.l skjer, tror jeg... (Om ikke, så må det være et til postkontor 2 mil unna her)

Desverre kjenner jeg ingen med stor nok bil heller, som kan kjøre høyttalerne hjem :P

Er det bare meg, eller er egentlig XTZ høyttalerne meget stygg? :'D (Høyttalerne skal trosalt være et møbel her på hybelen også, ikke bare lyd)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Har en kompis som har XTZ, og de er til å anbefale, men jeg vet jo ikke hvordan forventninger du har til en høytaler.

Jeg er litt forelsket i høytalere som klarer å gjengi mye detaljer i mellomregisteret, så jeg må nokk litt opp i prisklassen for å finne noe slikt.

Men mesteparten av folk liker en heller dempet mellomtone, og de egenskapene har stort sett alle høytalere i >10000kr klassen(har jeg inntrykket av).

Nye høytalere til 5000 så er XTZ et meget bra valg, en god allroundhøytaler.
    Skal du ha BOOM BOOM så gå for CV, skal du ha detaljer og dynamikk så er sikkert Monitor Audio sine stativer/gulvstående et bedre valg.
    Men allround så ligger min mynt på XTZ.
    Mener du at de fleste høyttalerne over 10.000kr har dempet mellomtone?

Newcomer cavanagh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok den krokodillemunnen skulle være andre veien

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare legge til at alt av musikk blir kjørt igjennom en EQ, så justeringer sånnsett er ingen problem.
    Filmer ifra pc blir også det.

Men filmer på BR blir kjørt direkte uten EQ.

Så om høyttalerne fungerer fint i film, men mangler bittelitt på musikk siden, så vil det være mulig for meg å finjustere litt.
    De laveste frekvensene er heller ikke det viktigste, men gir alltid et + i boken.
    Det er diskant og mellomtone som teller mest.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •