Beste høyttaler til 5000,- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror egentlig den lave takhøyden i tråden din taler sitt eget språk ang flere kommentarer. Hvis du kommer ned fra din høye hest, så vil det nok hjelpe.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Ja jeg vet den er 990,- over ditt budsjett, men håper ikke du blir sur av den grunn.

Denne spiller bra.
    BM Audio

og her er en test.. http://www.bmaudio.no/uploadedFiles/bd_lydbilde.pdf

AudioProene spiller som en drøm til prisen. Ikke mange høytalere i den prisklassen som spiller så voksent og rent synes jeg. Havner også en sjelden gang i blant på brukten

Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Litt over budjsettet er ikke den største krisen, selv om det ikke er å foretrekke :P

Ifølge testen må man ha høyttalerne rundt 1meter ifra veggen, plassen jeg har tilgjengelig er rundt 20 cm ifra høyttaleren bakkant til veggen. (Da jeg må ha plass å gå her inne også)

Samt så er jo høyttaleren 4 ohm, vil den ikke da være vanskligere å drive for min del?
    Dette er helt individuelt i forhold til rommet. I mitt rom var de ca 40cm fra bakveggen, hos han som har de nå er det 30cm fra bakvegg. Også sett en på forumet som har de helt inntil bakveggen, helt inntil.

For ikke å snakke om hvordan du selv vil de skal låte, noen foretrekker jo litt ekstra kraft i bassen, mens andre liker den mer nøytral. Her spiller jo plasseringen også en stor rolle.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Tror egentlig den lave takhøyden i tråden din taler sitt eget språk ang flere kommentarer. Hvis du kommer ned fra din høye hest, så vil det nok hjelpe.
    Når man er ute etter noe konkret, så er det virkelig ikke vits å ha så stor takhøyde. Dette er ikke en diskusjonstråd om kabler o.l så.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk finn.no

Sjekk finn.no kode 18639335

et sett med Blue Diamond v2

De står i Oslo til 6000

Selv om det er 1000 over ditt budsjett, er det en MEGET bra høyttaler for penga, og du har igjen for den 1000-lappen ekstra

Fikk selv tak i et par Blue Diamond v2 via en selger her på forumet som jeg hentet i helga, de er bare helt herlig lydmessig. Du får fin og dyp bass samtidig som de er veldig oppløste. Dessuten er de jo utrolig flotte og se på også

Mitt råd: skaff deg Blue Diamond v2 brukt

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Q Acoustics sine 1050i fekk mykje skryt i L&B denne månaden. Om nokon andre har fått høyre dei enda er noko uklart.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man er ute etter noe konkret, så er det virkelig ikke vits å ha så stor takhøyde. Dette er ikke en diskusjonstråd om kabler o.l så.
    Det argumentet der hadde nok holdt hvis du dro til en butikk og stilte det samme spørsmålet... Ikke på et forum der ingen tjener på noe....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ibie
    Sjekk finn.no kode 18639335

et sett med Blue Diamond v2

De står i Oslo til 6000

Selv om det er 1000 over ditt budsjett, er det en MEGET bra høyttaler for penga, og du har igjen for den 1000-lappen ekstra

Fikk selv tak i et par Blue Diamond v2 via en selger her på forumet som jeg hentet i helga, de er bare helt herlig lydmessig. Du får fin og dyp bass samtidig som de er veldig oppløste. Dessuten er de jo utrolig flotte og se på også

Mitt råd: skaff deg Blue Diamond v2 brukt
    Ser helst at høyttalerne ikke er brukt, men om man finner noen meget gode til en ekstremt god pris så kan man alltid vurdere noe slikt også.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Det argumentet der hadde nok holdt hvis du dro til en butikk og stilte det samme spørsmålet... Ikke på et forum der ingen tjener på noe....
    Så det du mener er at om man skal hjelpe andre, så MÅ man få prate shit som ikke har en dritt med tråden å gjøre?
    Lykke til sier jeg bare...

Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, henger meg på jeg også.. synes du tar litt av med at noen *spamer* ned tråden din men det skal du få styre med selv 8)

ihvertfall støtter jeg forslaget på Blue Diamond v2.. det er en fantastisk god høyttaler med god bass fylde, fin avbalansert diskant og en herlig mellomtone! er ihvertfall en latterlig god høyttaler med høyde for prisen!

lykke til med valgets kval :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er så takknemlig for poster her tenkte jeg å legge inn en.

Stikk ut å finn deg en høytaler selv:twisted:

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du spør jo tross alt på et entusiast-forum=)
    Gå inn på et RolsRoyce-forum å spør om de vet om en bra bil til 50 000:P Blir mange kreative svar dær og.

Hva med Monitor Audio RS5? Eller å spare litt til til du har råd til noen i 10-15k klassen?
    Du finner garantert noe brukt hvis du lar tiden være et hjelpemiddel. Kjøp deg noen brukte Dali elns=)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde man hatt muligheten, så hadde man spart opp til både 10 og 20 tusen før man gikk til innkjøp.. Desverre så har jeg ikke muligheten til det. (Er trossalt student)

Håper på å få prøvelyttet til NS-777 neste helg eller om 2 uker. Så bestemmer man seg kanskje da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett åssen du snur på det, best valuta for penga får du ved å kjøpe brukt

Mye av det som står her inne er behandlet av entusiaster, du ser ikke at det har vært brukt en gang

Akkurat som mine Blue Diamond v2, klin strøkne. Og dette er tross alt svar pianolakk, så du ser med en gang åssen dem er behandlet, men det finnes ikke det fnugg av riper eller noen skader. Disse fikk jeg for 5600,- inkludert 10 DVD-filmer og noen meter med Monster skjermet høyttalerkabel.

Hvorfor du er skeptisk til brukte saker skjønner jeg ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man kjøper brukt:
    Man vil ikke ha noen former for garanti at man får det man faktisk har kjøpt (Til tider har jeg det med å ikke stole på personer på en slik måte)
    Så kommer leveringskostnadder på rundt 1000 kr (Med tollpost, siden de er de eneste som leverer på døren) Da vil jeg kun ha 4000 kr igjen å bruke på høyttalere.
    Så har man det siste punktet: De færreste er villig til å sende høyttalerne.

Hadde jeg bodd lenger sør og hatt bil, så hadde ikke noen av punktene vært noe problem, da jeg bare kunne kjørt og hentet høyttalerne selv.
    Men når man bor langt nord, oppstår problemene raskt

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen ting galt med å kjøpe brukt hifi utstyr. Sålenge det ikke er CV du kjøper fra en 16år gammel pode så.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket ut noe ifra Klipsch da?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Truls: Som sagt, hadde jeg bodd nærmere, så hadde ikke brukt vært noen problem. Men når alt skal sendes igjennom hele norge, så er jeg ikke villig til å ta en slik sjangse når det kommer til det å kjøpe brukt.

Zantrix: Hadde jeg hatt råd, så hadde nok Klipsch blitt vurdert på alle måter. Men de ligger nok litt over mitt budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Til tider har jeg det med å ikke stole på personer på en slik måte)
    Det viser seg igjen i tråden at du ikke stoler på folk, nei. Siden du kun stoler på deg selv og at du ikke tar imot råd og i tillegg vil sammenligne alt opp mot Yamahaen (som alle sier styr unna), så gå etter magefølelsen og kjøp Yamahaen. Du er inne på feil plass, du vet hva du vil ha og er etter mitt syn bare ute etter å kverulere ...

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av azzawaba
    Det viser seg igjen i tråden at du ikke stoler på folk, nei. Siden du kun stoler på deg selv og at du ikke tar imot råd og i tillegg vil sammenligne alt opp mot Yamahaen (som alle sier styr unna), så gå etter magefølelsen og kjøp Yamahaen. Du er inne på feil plass, du vet hva du vil ha og er etter mitt syn bare ute etter å kverulere ...
    +1 8)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurder å kjøpe Ap Black Diamond fra Fyndbørsen i Sverige. Nekter å tro at du finner noe bedre til den prisen, som er ca 3200 pluss frakt. Meget gode høyttalere til en meget god pris...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •