Bra sub til film, max 6500 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra sub til film, max 6500 kr

Jeg tenker å kjøpe ytterligere en sub til hjemmekinoen. Jeg har sett endel på SVS PB12-NSD, men ennå ikke fått hørt den i praksis. Finnes det noen gode alternativer, som gir et godt trøkk i kroppen, både ved veldig lave frekvenser og 50-80 hz. Det gjør ingenting om alternativene også er rimeligere Jeg ser noen anbefaler XTZ. Er det verdt å legge over 2000 ekstra i SVS/annen sub fremfor XTZ?

Subwooferen skal foreløpig brukes sammen med min nåværende 12" sub fra Gale. Jeg er faktisk rimelig fornøyd med Gale, men savner det ekstra "ubehagelige" trykket i kroppen. Vil det by på problemer å kombinere SVS med Gale? Kort info om gale-subben: Gale - 3090

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en PB/PC12-NSD så er det bare å kaste ut Gale'en. Til film i den prisklassen der så er det SVS som er kongen på haugen. Både dypt og med trykk. Riktig kalibrert så er ihvertfall PC'en som jeg har bra på musikk også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du/dere at Gale sub-en ikke vil tilføre noe, og at det vil være bedre å kjøre 7. 1 med SVS enn 7.2 oppsett med SVS/Gale?

Jeg ser mange mener det er lettere å få jevn og god bass med 2 eller flere sub-er (selv om det selvfølgelig ideelt sett burde vært to stk PB/PC12, men det får bli noe på sikt).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xtz

hei vile sett på svs eler xtz sub... meg selv og mange andre har 2stk for min egen del har jeg di for og få jevn bass og ikke minst litt mere trykk (da mur er no drit...) men har hørt og prøvd begge svs xtz og må si til prisen at di impobnerer stort... vis plass ikke er en hindring gå for en svs pb13ultra!

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS,ingen tvil.go Svs all the way

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Symbiose
    Tenker du/dere at Gale sub-en ikke vil tilføre noe, og at det vil være bedre å kjøre 7. 1 med SVS enn 7.2 oppsett med SVS/Gale?

Jeg ser mange mener det er lettere å få jevn og god bass med 2 eller flere sub-er (selv om det selvfølgelig ideelt sett burde vært to stk PB/PC12, men det får bli noe på sikt).
    Kjøp svs og hiv ut Gale subben. Men om du hadde hatt begge to, er det fortsatt 7.1

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at det er mange fans av SVS her, med rette vil jeg tro. Jeg skjønner også at Gale ikke har like mange fans, til dels med rette det også, hvis man sammenligner med SVS.

Jeg tror dog jeg kommer til å forsøke med Gale-sub sammen med SVS, selv om det sikkert er rett som da-ty hevder, at det fortsatt vil være et 7.1 oppsett.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sleng ut et hint om hvor du bor i norges land så kansje noen har en svs som du får komme og lytte til...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på Sørlandet, nærmere bestemt Grimstad.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bor du jo midt i SVS land. Noen mil østover, så er du hos L-Sound. Da vil du få høre hvordan en sub skal gjøre jobben.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo en mulighet å dra innom L-sound, de som selger SVS...De holder til i Arendal, der burde det være mulighet for en liten demo??

Edit: Noen kom meg vist i forkjøpet...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt på siden til L-Sound, men de fremstiller det primært som de har et lager i Arendal. Det er ikke noe (alt. godt gjemt) informasjon om åpningstider og muligheter for å prøve ut sub-er i demorom. Jeg får kontakte dem for å høre med dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Symbiose
    Jeg har sett litt på siden til L-Sound, men de fremstiller det primært som de har et lager i Arendal. Det er ikke noe (alt. godt gjemt) informasjon om åpningstider og muligheter for å prøve ut sub-er i demorom. Jeg får kontakte dem for å høre med dem.
    De har eget demorom hvor alle subbene står oppstilt og er ferdig kalibrert.Vært der selv ett par ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo fint. De burde hatt mer informasjon om denne muligheten på internett-siden sin.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det blir en enkel sak å få to veldig forskjellige sub'er til å spille bra sammen på samme frekvensområdet, men hvis du lar SVS'en ta bassen og Gale'en mellombassen så kanskje det går bra allikevel. Det går an å prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg gir det et forsøk med og uten Gale, og ser om Gale kan tilføre lydbildet noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del syns ikke svs er bra til musikk, men veldig bra til film. kanskje Gale er bra til musikk, så er det kanskje greit å kjøre en kombo, om du får til.
    Er den ikke grei til musikk så er det vel like greit å selge den.

jeg kjører forøverig 2 x XTZ w10.16, og er kjempefornøyd.
    til film syntes jeg at 1 XTZ w10x16 ble for slapt, og den mistet litt kontrollen på de sykeste actionscenene. til musikk holdte det evig med bare en.
    uansett så kjøpte jeg en til xtz, og det resulterte i at jeg ikke trengte samme volum på disse - og ergo full kontroll, selv på de mest buldrete scenene..

det koster 6k for en svs (?) og 6k for 2 XTZ w10.16, altså samme pris. jeg anbefaler xtz..
    det er dessuten mye enklere å kalibrere med 2 like subber, enn 1 sub. og i værste fall, 1 gale og 1 svs :-P

edit: en annen ting. siden det er mye enklere å kalibrere 2 suber, enn én alene - så vil det si at du sannsynligvis får bedre resultat av to ok-subber (jeg syns ikke xtz bare er ok, forresten) enn en veldig bra.. om du ikke er flink til kalibrering..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du ikke hørt en skikkelig kalibrert SVS på musikk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-lec
    Jeg for min del syns ikke svs er bra til musikk, men veldig bra til film. kanskje Gale er bra til musikk, så er det kanskje greit å kjøre en kombo, om du får til.
    Er den ikke grei til musikk så er det vel like greit å selge den.

jeg kjører forøverig 2 x XTZ w10.16, og er kjempefornøyd.
    til film syntes jeg at 1 XTZ w10x16 ble for slapt, og den mistet litt kontrollen på de sykeste actionscenene. til musikk holdte det evig med bare en.
    uansett så kjøpte jeg en til xtz, og det resulterte i at jeg ikke trengte samme volum på disse - og ergo full kontroll, selv på de mest buldrete scenene..

det koster 6k for en svs (?) og 6k for 2 XTZ w10.16, altså samme pris. jeg anbefaler xtz..
    det er dessuten mye enklere å kalibrere med 2 like subber, enn 1 sub. og i værste fall, 1 gale og 1 svs :-P

edit: en annen ting. siden det er mye enklere å kalibrere 2 suber, enn én alene - så vil det si at du sannsynligvis får bedre resultat av to ok-subber (jeg syns ikke xtz bare er ok, forresten) enn en veldig bra.. om du ikke er flink til kalibrering..
    Hvorfor er det lettere å kalibrere to subber kontra en?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Da har du ikke hørt en skikkelig kalibrert SVS på musikk.
    +1

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •