Bra sub til film, max 6500 kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Da har du ikke hørt en skikkelig kalibrert SVS på musikk.
    +2

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at kalibrering er et håndverk i seg selv, men hvor langt kommer jeg med å la Yamaha-receiveren (RX-V765) autokalibrere? Har det noe for seg, eller blir man helt nødt til å kalibrere "the hard way"?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Symbiose
    Jeg skjønner at kalibrering er et håndverk i seg selv, men hvor langt kommer jeg med å la Yamaha-receiveren (RX-V765) autokalibrere? Har det noe for seg, eller blir man helt nødt til å kalibrere "the hard way"?
    Det hjelper noe, men du må nok inn å kalibrere den fysisk. Med db måler og hz cd. Eller lignende. Dve plata virker fint til kalibrering..

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hvorfor er det lettere å kalibrere to subber kontra en?
    Det er ikke lettere, men kan du kalibrere én kan du kalibrere to (eller 13). Fordelen med to eller flere subwoofere er at du lettere kan oppnå en jevn frekvensrespons i rommet.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Symbiose
    Du må/bør uansett få kalibrert volumet på subwooferen (gain) manuelt, før du lar receiveren autokalibrere. Og til det trenger du en lydtrykksmåler.

Manuell kalibrering kan relativt lett utføres etter følgende oppskrift:

http://avforum.no/forum/910109-post564.html

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det er ikke lettere, men kan du kalibrere én kan du kalibrere to (eller 13). Fordelen med to eller flere subwoofere er at du lettere kan oppnå en jevn frekvensrespons i rommet.
    Vet det ikke er lettere. Men lurte på hvorfor det ble nevnt at to er lettere å kalibrere kontra en. Men vet at fekvensresponsen blir bedre med to. Er derfor jeg har to selv. Men synes det er like lett å kalibrere to som en, derfor stilte jeg spm .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Vet det ikke er lettere. Men lurte på hvorfor det ble nevnt at to er lettere å kalibrere kontra en. Men vet at fekvensresponsen blir bedre med to. Er derfor jeg har to selv. Men synes det er like lett å kalibrere to som en, derfor stilte jeg spm .
    Det ble kanskje dårlig skrevet, som nevnt. hehe. Det jeg mente var, som også en annen poengterte - var at det er enklere å få frekvensresponsen bedre. med én sub kan det ofte bli "hull" både i frekvensområde, og ofte begrenset hvor bølgene beveger seg.
    jeg personlig er ikke flink til å kalibrere, utnytte 100%, etc. så av mine erfaringer, så er det enklere når jeg har to stk. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Du må/bør uansett få kalibrert volumet på subwooferen (gain) manuelt, før du lar receiveren autokalibrere. Og til det trenger du en lydtrykksmåler.

Manuell kalibrering kan relativt lett utføres etter følgende oppskrift:

http://avforum.no/forum/910109-post564.html
    Flott guide, som vil være til hjelp når jeg får to sub-er i hus.

Jeg ser du skriver at det er (fullt) mulig å velge å plassere suben en forutbestemt plass, og dernest kalibrere. Hos meg passer det best å plassere begge subene i frontrekka. Tenkere du/dere at jeg vil jeg tape mye på å uansett plassere subene foran ved lerretet, fremfor å prøve meg frem til hvor i rommet bassen yter best ifht sitteplass?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå kjøpt en SVS SB12-Plus brukt. Det ble nå nydelig bass i hjemmekinoen. Kjører den sammen med Gale 12", og det fungerer veldig bra. Skal bruke noe tid på å kalibrere lyden ytterligere, men jeg er strålende fornøyd. Det blir nok til at jeg beholder dette oppsettet en god stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz W12"

Kan anbefale deg denne da jeg har den selv. Jeg er strålende fornøyd med den. Mye trykk for pengene etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har hørt mye bra om XTZ også. Nå ble det SVS SB-12 for min del i denne runden. Vi får se hva fremtiden bringer av endringer.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •