Tips til surround høytalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til surround høytalere.

Venter Onkyo's TX-SR707 i neste uke og trenger noen tips til side og bakhøytalere.
    Har Audio Pro Blue Diamond i front, og hva kan benyttes i et 7.1 oppsett?
    Kan denne pakken fungere til kinolyd sammen med dette?

Dynavoice F-6-5.0-pakke i sort 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å prøve å få tak i en senter i samme serie som frontene dine. De bak kan du velge mer ut ifra plass og lommebok. Hvis du har en senter som ikke matcher frontene lydmessig så kan det bli litt rart når lyden beveger seg fra side til side.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Anbefaler deg å prøve å få tak i en senter i samme serie som frontene dine. De bak kan du velge mer ut ifra plass og lommebok. Hvis du har en senter som ikke matcher frontene lydmessig så kan det bli litt rart når lyden beveger seg fra side til side.
    Takk for svar Gurba...glemte å ta med at eg har Audio Pro som center.
    Trur du Dynavoice F-6-5.0-pakken kan fungere greit i dette oppsettet i kinosammenheng?
    Ved musikk bruker eg alltid bare vanlig stereo på front.

Takknemlig for innspill.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger vel strengt tatt ikke 5 høyttalere til siden du allerede har frontrekke. 4 satelitter til surround holder. Har du plass så kan du godt ha gulvhøyttalere bak. Det er jo litt som foregår i bassen bak også selv om det ikke er så mye. Best surroundfølelse får du nok om du monterer høyttalerne oppunder taket og da er små høyttalere greiest.

S-4'ene er sikket bra nok til surround. Mine fronter er faktisk mindre enn S-4 og jeg skal flytte de bak når de nye frontene kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du trenger vel strengt tatt ikke 5 høyttalere til siden du allerede har frontrekke. 4 satelitter til surround holder. Har du plass så kan du godt ha gulvhøyttalere bak. Det er jo litt som foregår i bassen bak også selv om det ikke er så mye. Best surroundfølelse får du nok om du monterer høyttalerne oppunder taket og da er små høyttalere greiest.

S-4'ene er sikket bra nok til surround. Mine fronter er faktisk mindre enn S-4 og jeg skal flytte de bak når de nye frontene kommer.
    Ja tanken var små høytalere så eg får detlitt opp bak og på sidene.
    Grunnen til at eg vurderer denne pakkeløningen er at minn sønn trenger en center høytaler, og her får eg jo en til overs
    Prisen er jo grei også, men ville få litt tips og tilbakemeldinger først.

Har også vurdert Audio Pro Image 12 til bak og side, og da får eg jo alt i samme merke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •