Klakkelyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Klakkelyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klakkelyd?

Hey jeg har Cls215 med 2.6kw2. Hører dere her inne babler om klakkelyd i høytalerene. Jeg har ikke hørt dette, selvom jeg spiller veldig høyt. -10db på effekforsterkeren.
    Hva mener dere med klakkelyd? - er det i bassen, mellomtonen eller i diskanten denne kommer?
    Ble jevlig redd nå som jeg leste det, fordi jeg har ikke hatt dem så lenge, så vil ikke levere dem inn på verksted.
    Igår hadde en kompis av meg fest, så ville 5 kompiser av meg høre anlegge mitt, vi gikk hjem til meg og jeg måtte jo fyre på de sykeste sangene, da hadde jeg på LIMITER på forsterekeren, men tok det ned igjen.
    Anyway, ingen klakkelyd.
    Men hvordan kommer denne, er det stor sjangs at den komme? - ser at på forum at det 2006 folk klagte på klakkelyd, har ikkje vegas fikset dette?

mvh en begymeret lien

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som vet dette eller?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som oftest kommer en slik klakkelyd når spolen på ett eller flere av basselementene treffer bunnen i magneten.

Da skal du nok spille rimelig høyt, eller med en forsterker som er for liten, og har for lite kontroll på høyttaleren.

Med den 2,6kw som du har, er det sikkert bra nok kontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Som oftest kommer en slik klakkelyd når spolen på ett eller flere av basselementene treffer bunnen i magneten.

Da skal du nok spille rimelig høyt, eller med en forsterker som er for liten, og har for lite kontroll på høyttaleren.

Med den 2,6kw som du har, er det sikkert bra nok kontroll.

Dette er feil, det som er. det er mange som har cls-215 som ikke vet om denne klakkelyden for de hører den ofte ikke før de legger øret litt intill bass elementet. altså, denne klakkelyden pleier å komme i de to øverste bass-elementene. lyden kommer ikke av at du bunner elementet. de fleste mener vel at det er en for liten kasse.Da det blir for mye trykk inni kassen og dermed foresaker en klakkelyd. den kommer ved sanger hvor det er "rask" bass i. som i " Dunk, Dunk, Dunk, "

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin_hifi
    Dette er feil, det som er. det er mange som har cls-215 som ikke vet om denne klakkelyden for de hører den ofte ikke før de legger øret litt intill bass elementet. altså, denne klakkelyden pleier å komme i de to øverste bass-elementene. lyden kommer ikke av at du bunner elementet. de fleste mener vel at det er en for liten kasse.Da det blir for mye trykk inni kassen og dermed foresaker en klakkelyd. den kommer ved sanger hvor det er "rask" bass i. som i " Dunk, Dunk, Dunk, "
    Dette er da tydelig noe som kun er et problem på denne høyttaleren, og altså ikke et vanlig "klakk"

Da blir innlegget mitt helt meningsløst i denne sammenhengen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Dette er da tydelig noe som kun er et problem på denne høyttaleren, og altså ikke et vanlig "klakk"

Da blir innlegget mitt helt meningsløst i denne sammenhengen.
    Ja, det har du rett i, dette er vel ett problem som kunn CLS-215 får. :-D det er jo rett det du sier, men i sammenheng med CLs-215 er det mange som får en "klakkelyd" og den klakkelyden kommer ikke av at man bunner

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har du rett i, dette er vel ett problem som kunn CLS-215 får. :-D det er jo rett det du sier, men i sammenheng med CLs-215 er det mange som får en "klakkelyd" og den klakkelyden kommer ikke av at man bunner

Ja men jeg har lagt hode mitt inntil bassen, hører ikkje noe klakkelyd, uansett om jeg spiller veldig høyt.

Men legger du merke til det hvis du har det, eller må du legge hode inntil bassen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lienback
    Ja men jeg har lagt hode mitt inntil bassen, hører ikkje noe klakkelyd, uansett om jeg spiller veldig høyt.

Men legger du merke til det hvis du har det, eller må du legge hode inntil bassen?
    varierer litt når du hører det osv, men det er jo ikke Alle som har cls-215 som har dette problemet, men hvilken sanger prøvde du på, da ? du vil ikke kunne høre det ved dyp bass. altså bass tester etc. man hører det helst hvor bassen er rask som i sanger som ; Chamillionaire - Ridin' ; vis du prøver denne og lytter litt ekstra på det øverste bass-elementet vil du vel få avklart om du har det eller ikke, tror jeg. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    varierer litt når du hører det osv, men det er jo ikke Alle som har cls-215 som har dette problemet, men hvilken sanger prøvde du på, da ? du vil ikke kunne høre det ved dyp bass. altså bass tester etc. man hører det helst hvor bassen er rask som i sanger som ; Chamillionaire - Ridin' ; vis du prøver denne og lytter litt ekstra på det øverste bass-elementet vil du vel få avklart om du har det eller ikke, tror jeg. :wink:

Hehe :P ja jeg gjor det nå, begynnte med og spille høyt, havna opp på limiter, men skrudde ned slik at den akkurat ikke kom opp på limiter, hadde mye bass, prøvde med lite og mye. hørte ingenting, bassen gikk helt fint. Ingen ulyder.
    Har enn annen sang som heter 3 types of bass. Det er den sykeste basstesten som finnes. Det synes jeg da, den skrudde jeg på med en gang jeg fikk anlegge(etter innspilling) men har aldri hørt noe ulyder, ikke nå som jeg spilte "ridin".
    Men du sa dyp bass, har du hørt Pendulum - The tempest på ca 5:00 minutt? der er det veldig dype bass, det er alltid den sangen jeg viser når jeg skal vise anlegge til kompiser som ikke har hørt det før^^
    Ta og hør den, er det sånn sanger det burde komme klakkelyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er spent på om du får hørt den dype bassen i disse høyttalerne engang med CV'ene dine, men du kan jo prøve

Håper du har spotify, for da kan du bare trykke her:
    Spotify Resource

Hvis ikke heter sangen: Ciara - Never ever (feat. Young Jeezy)

OBS: Ikke skru opp for mye uten å følge med på elementenes bevegelser

-Øivind-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    Jeg er spent på om du får hørt den dype bassen i disse høyttalerne engang med CV'ene dine, men du kan jo prøve

Håper du har spotify, for da kan du bare trykke her:
    Spotify Resource

Hvis ikke heter sangen: Ciara - Never ever (feat. Young Jeezy)

OBS: Ikke skru opp for mye uten å følge med på elementenes bevegelser

-Øivind-
    Sånn serri, det var ekkel bass, kjente bare at klærene rikka på seg, men ikke så høy bass ;p

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •