Radio shack lyd måler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Radio shack lyd måler

Hei. Jeg har lyst til kjøpe meg en radio shack lyd måler, og ser at L-Sound har denne kalibrerings pakken med måler og AVIA test DVD. Er det lurt å kjøpe denne DVD for å få test tonene, eller er det like enkelt å laste toner fra en eller annen side på nettet?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp kalibreringspakken du, så slipper du noe mer "pes". ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Gleder meg til å måle, er egentlig ganske fornøyd med lyden som den er, men regner med at det er mye og hente

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid mye å hente, det tør jeg nesten garantere vil gjelde hos deg også!

Faren ved målinger i smått og stort, er nok at man ofte fokuserer mer enn godt er, på de avvikene som måtte forekomme. (Peaker / dip´er).
    Her gjelder det for all del, å holde tunga i rett munn!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min pakke ligger på posten. Skal hente den når jeg har levert ungene i barnehagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestiller i kveld. Regner med at jeg får en del problemer med å tolke kurver osv. når den tid kommer, men jeg har jo dette glimrende forumet :-D . Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å få den hjelpen jeg trenger for å komme i mål.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger radio shack lydmåleren på posten, skal hente den senere i dag:razz: Jeg lurer litt på hordan det er best å starte. I dag så har jeg latt Yamaha reseiveren stille inn alt, i og med at jeg har slått av romkorrigeringen og x-over på min sub, slik at jeg går inn i menyen til forsterkeren og setter x-over osv.
    Jeg tror ikke YAPO på Yamahaen kjører noen rom korrigering på suben, da jeg så vidt hører lyd fra denne under selve YAPO kjøringen.

Er den beste måten å ta over styringen av sub. kjøre den innebygde rom korrigeringen (da er det nye lyd:razz: ), og etter det prøve å sette fase osv. slik at den blir best mulig mot mine fronter? eller er dette en helt feil fremgangsmåte:shock: finnes det bedre måter å gjøre dette på?

På suben er det tre settingser deep (film), punch (Musikk), neutral, hvilken settings er det best å bruke? (tror selv neutral)

Jeg regner med at jeg vil se hva jeg må jobbe med ved hjelp av målingene med radio shacken og Excel ark, men jeg må jo starte et sted, og da er det jo bra å gjøre ting mest mulig riktig fra starten.

Takknemlig for all hjelp, da jeg er temmelig amatør på dette med sub integrering.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •