Hjelp til kjøp av fronthøytalere til 7000 kroner.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av fronthøytalere til 7000 kroner.

Skal ha meg nytt anlegg som skal brukes til film og musikk, skal starte med 2.0 og så oppgradere til 5.1 etterhvert når jeg føler for det. Tenkte jeg skulle gå for en Yamaha RX-765 reciever etter anbefaling (tips til annen reciever mottas også med stor takk). Da gjenstår høytalere som jeg kan bruke 7000 kroner på, skal som sagt i starten kun starte med to fronthøytalere, plass er ikke viktig og har da skjønt at jeg får best lyd til minst mulig pris med et par gulvstående. Det som selfølgelig er viktig med høytalerne er at jeg senere kan utvide til 5.1 slik at alt passer sammen (eller er det er problem?). Noen som har tips til høytalere?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at det ikke er dette du spør om, men et par små fronter og en sub er ikke så dumt heller. Da kan du dele bort bassen fra frontene og receiveren får det lettere. En sub går dessuten dypere enn et par gulvhøyttalere og vil gi et kraftig løft på film i forhold til gulvhøyttalere uten sub.

Hvilke butikker har du tilgang til for handel?

Hvis du ikke har noe imot å handle på internett så kan jeg anbefale følgende hos Welcome to L-Sound!
    Ett par SVS SBS-01 2000kr
    Én SVS PB10-NSD 5000kr

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Odsene er god for at du får Klipsch rf 62 for 7000,- om du spør pent
    Listepris 8000,- mener jeg å huske. Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Det er en veldig god høytaler å bygge suurround fra, og god match med yamaha.
    Ellers syns jeg selv XTZ har en del gode saker, det finner du på Surround.no - Høyttaler spesialisten

Mordaunt short har en ny serie som heter Aviano som skal være veldig god, kommer nok noe tester i noen blader etterhvert da den er helt ny.
    Aviano 6 floorstanding speaker ligger rundt 8k for dem også om jeg husker rett.

Sitat Opprinnelig postet av Kun10kr
    Skal ha meg nytt anlegg som skal brukes til film og musikk, skal starte med 2.0 og så oppgradere til 5.1 etterhvert når jeg føler for det. Tenkte jeg skulle gå for en Yamaha RX-765 reciever etter anbefaling (tips til annen reciever mottas også med stor takk). Da gjenstår høytalere som jeg kan bruke 7000 kroner på, skal som sagt i starten kun starte med to fronthøytalere, plass er ikke viktig og har da skjønt at jeg får best lyd til minst mulig pris med et par gulvstående. Det som selfølgelig er viktig med høytalerne er at jeg senere kan utvide til 5.1 slik at alt passer sammen (eller er det er problem?). Noen som har tips til høytalere?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen kan du få JBL ES 80 (ca7000), Dali Consept 6 (ca5000), Consept 8 (ca7400) eller Dali Lector (ca7400). Dette er gulvstående som kan spille ganske høyt om som låter bra. Alle har også mulighet for full 5.1 i samme design.

Om du vil ha noe som spille fint, men ikke fullt så høyt, kan du se på Dynaudio DM 2/7 (ca5800). Låter visst helt kanon til prisen. Har ikke hørt disse selv men er meget førnøyd med andre stativmodeller fra dynaudio.

Geir Arne

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør også ta en titt på Monitor Audio RS6.

Dersom du bor i nærleiken av hifi-huset kan du sikkert få hørt de der sammen med Yamaha, som forøvrig skal være en god match.

De er også rimelig lettdrevne.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio DM2/7 er en rå høytaler hvertfall. Verdt å sjekke :-)

edit: Var allerede nevnt denne ser jeg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •