Hjelp til tilkobling av subwoofer til receiver. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dmdb
    Hei, liten oppdatering:

som jeg hadde trodd så stod, Front-høytallerne til "Large" i receiveren, disse ble nå satt til "Normal" og jeg hører subben på tone-testen. da vil jeg tro at problemet er løst. Displayet har lite med hvilke høytallere er som er tilkoblet, men heller med hva som blir spilt av, så jeg får spille av noe ekte 5.1 eller 7.1 og sjekke med displayet da.

Har merket at veldig mye går automatisk på denne receiveren(kanskje på alle?).

et spm til:

under Speaker setup har jeg valget "Midnight", hva er det? for under der kan jeg velge "Dolby True HD" og "Dolby Digital/DTS"? jeg har satt denne til første. vil dette gi noe utslag på avspillingen? Dette er da å finne på side64 i manualen...

Vil takke alle som har hjulpen en uerfaren "lytter"... :-D

mvh
    Bra ting ordner seg. Når det gjelder "Midnight", så er det en modus som er beregnet for bruk "etter midnatt". Enkelt forklart så er det en modus som gjør at du får mer "kinolyd" ved lavt volum. Kjekt dersom andre forsøker å sove når du vil se film

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pooze
    Bra ting ordner seg. Når det gjelder "Midnight", så er det en modus som er beregnet for bruk "etter midnatt". Enkelt forklart så er det en modus som gjør at du får mer "kinolyd" ved lavt volum. Kjekt dersom andre forsøker å sove når du vil se film

Okay, så den kan i grunnen bare være av da? Det vil bli bedre uten den? Hvis man ser bortifra at noen skal sove...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dmdb
    Okay, så den kan i grunnen bare være av da? Det vil bli bedre uten den? Hvis man ser bortifra at noen skal sove...
    Det er ikke meningen at den skal stå på, annet enn når du skal se film på lavt volum.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midnight er det samme som loudness. Øret/hjernen har problemer med å oppfatte høye og lave frekvenser når volumet er lavt. Midnight/loudness kompenserer for dette med å heve de høyeste og leveste frekvensene. Jeg har et aktivt BOSE 2.1 sett der forsterkeren gjør dette automatisk når volumet går under et visst nivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok

Javel!

sjekket nå og ser at midnight står til auto, det får det bare være. sikkert slik at når volum blir satt til lavt, kommer midnight på automatisk. som dere har nevnt her.

Da ser det ut til at jeg ikke har noen flere spørsmål for nå...

takk dere!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •