Høyttalere som tar lite plass men spiller stort - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Orso: Jeg er enig med deg. Ser at jeg har formulert meg feil i overskriften til tråden, beklager hvis det har skapt forvirring. Det jeg tenkte når jeg skrev overskriften var "storslagent" eller "godt", ikke nødvendigvis som en større høyttaler. Jeg vil heller ha en høyttaler som gjør det den gjør godt enn en som prøver å gjøre noe som ikke er mulig. Viktigste kriterier er at det er en mindre gulvstående eller en stativmodell (ikke noe særlig større enn 5" element). Da jeg hører på veldig mye forskjellig musikk ønsker jeg en som er litt allsidig. Den trenger ikke kunne spille spesielt høyt og det er en fordel om den spiler dynamisk også på lavt volum. Alt dette ønsker jeg til ca. 6k

Jeg er heller ikke redd for et litt farget lydbilde, så lenge det er gjennomført og fungerer. Jeg foretrekker en litt avrundet diskant fremfor en som er for skarp. Jeg har tidligere hørt på Klipsch, men syntes den gang at disse ble for skarpe. Uten at jeg har hørt XTZ så ser jeg for meg at dette kan være tilfellet også her? I tillegg synes jeg 99.26/25 blir litt for store.

Så var det det med pris, jeg er sikker på at PSB eller SVS for den saks skyld låter meget bra og kanskje enda bedre når en tar prisen i betraktning. For min del har jeg nå 6k som jeg har satt av til høyttalerkjøp og selv om man kan få en perle som spiller meget bra til en rimeligere penge, så kan jeg ikke se for meg at de spiller bedre enn tilsvarende lovprisede høyttalere, som f.eks Equinox eller Usher 520s, som koster 3 ganger mer ++. I fht høyttalerkabler er vel denne diskusjonen større, men der er vel også forskjellene i resultat tilsvarende mindre. Men la oss ikke ta den diskusjonen her.

kablang: Takk for PM, men etter å ha lest litt mer om Canton og tenkt litt mer over mine behov og kriterier ser jeg at 730DC blir for stor.

Til nå har jeg hørt på DM 2/7, som ikke overbeviste helt. Om dette skyldes forhold knyttet til høyttaler eller oppsett vites ikke. SA 505 låt etter mine ører bedre på samme oppsett med samme musikk. JohnBlue JB3 overrasket stort, men den blir nok litt for liten til å fylle stuen. I går hørte jeg på Usher 520s, den spilte veldig bra. Sammensatt fra mellomtone og oppover og veldig dynamisk med god romfølelse. Også de lavere frekvensene kom godt frem på moderat volum. På høyere volum derimot, under spilling av en sang med en ganske fremtredende akustisk bass var det en god del "pesing" fra bassporten. Vet ikke om dette skyldes kabinettets størrelse, design av bassport eller om det er å forvente fra små stativhøyttalere. Noen som vet? Nå skal det sies at det var en basstung sang som ble spilt på ganske høyt volum, men det hørtes ikke ut som om elementene i seg selv slet, det var kun "pesingen" som var et problem. Får disse på hjemlån i helgen.

Vil veldig gjerne høre på Tannoy'ene også, men disse er nok umulige å fremdrive i Bergen. Hørte med AVAB CAC som har agentur på Tannoy, men de har ikke agentur på hifi-serien.

Takk for alle innspill så langt.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kef iQ

Kef iQ30 eller iQ10 kan være verdt å sjekke ut. Bør være lett tilgjengelig rundt om i landet.

http://www2.kef.com/resources/Curren...rochure_en.pdf

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •