Stille inn SVS PB12-NSD?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Superman_@
    Hei!

Jeg har kjøpt meg en SVS PB12-NSD og sliter med å få stilt inn. Så jeg lurte på om noen har erfaring med disse.

Jeg har funnet den rette plasseringen og har satt subben der. Har også brukt mikrofonen og latt forsterkeren justere. Har Denon 3808A.

Det som er problemet er at når alt er stilt inn, ser film og det høres greit ut(da har jeg justert litt ekstra på volumet på subben via forsterkeren) og deretter hiver på en cd, da er det så vitt lyd fra subben.
    Jeg skjønner egentlig ikke hva "Phase" gjør heller så den står på midten.

Lurer da på om noen har anelse på hva som er problemet eller hva jeg gjør feil?

På forhånd takk!

Bare slenger ut et forslag her/ deler erfaring:

Når jeg slenger inn cd/spiller av mp3 på ps3, så går min Denon 2808 automatisk over til stereo-mode. Man kan jo ha egne innstillinger på stereo-mode, som for eks med/uten sub, div x-over... Kan dette være en grunn til at subben din er nærmest fraværende når du spiller musikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Hvorfor må subben "plasseres helt nøyaktig" i forhold til fronthøyttalerene?

Hva mener du er "nøyaktig plassering"?
    Subben trenger ikke å plasser nøyaktig i forhold til front. Det jeg prøver å si at det ikke er i praksis er mulig å plassere den i front slik at forsterkeren(eller øret) opplever at suben som at den står i "null". Argo så må forsterkern uansett fase-juster subben, og det vil den klare om fasen på suben står i 0, 180grader eller på "midten".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja sant det,men jeg har satt på forsterkeren at subben skal stå på og når jeg vrir på volumet på subben så kommer den seg,men då står den nesten på bånn gass

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •