Hei, har i flere år sett på utskiftning av mine små stativhøytalere, og nå skal jeg endelig flytte ut, og skal kjøpe høytalere i utflyttings-gave til meg selv.

Jeg er glad i mye lyd og kraftig lyd, mye bass er også et krav da jeg har medfødt dårlig hørsel for de dypere tonene, så trenger litt ekstra nederst.

Så kravene er: Pen og ren lyd, men også mye bass, og jeg har kommet frem til Jamo S 506 og Wharfedale 9.5 som to gode alternativer, noen formeninger om disse?

Jamo: Jamo S 506 Gulvstående høyttaler | Soundgarden
Wharfedale: Lars Bengtsson Ljud/Video (flytter til sverige, så er også åpen for svenske butikker)

Forsterkeren jeg har er en Technics Su-V7 (2*100 watt tror jeg, 640 watts strømforsyning) (fikk mye morro ut av 12" CV med den) , har også en litt mindre Sony forsterker, kan evt brukes ved bi-amping, da den er bittelitt renere i toppen, men ikke har sjans i bunn sammenlignet med techincsen.

Budsjettet var egentlig satt til 2000 og jeg så på brukt, men om en av disse to er veldig mye bedre enn noe jeg kan få til 2000, så går jeg for det.
Er det noen alternativer rundt 2500 (maks 2800nok) som er bedre? Brukt eller nytt spiller ingen rolle så lenge de er i tilnærmet perfekt stand.