Høyttalere til TX-SR807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til TX-SR807

Hei.

Nå har jeg endelig spart opp litt penger og skal kjøpe nytt surroundanlegg til stua. Recieveren jeg har valgt er Onkyo TX-SR807. Problemer er at jeg er ganske blank når det kommer til høyttalere og hva som passer sammen med hvilken receiver osv. Jeg håper noen av dere kan hjelpe meg litt.

Rommet anlegget skal stå i er 12,5 kvadratmeter (2,5*5m). Sofa i den ene kortveggen og tv i den andre. Langs venstre vegg er det 2 stk vinduer. Høyre vegg er åpen fra sofaen og halvveis mot TVen.

Anlegget skal brukes 70/30 til film/musikk. På musikkfronten går det for det meste i hip-hop og rap. Klassisk, jazz og metall er ikke helt min greie. Ellers går det mye i bluray og hd-dvd.

Gurba tipset meg om 5.1 systemet til SVS. SVS SBS-01 i 5.0 og SVS PB10-NSD sub. Det ser veldig bra ut, men er det noen som vet hvordan dette er til min type musikk?

Andre ht jeg har tittet på er MA RS6, men de ligger litt over min prisklasse om jeg skal gå for 5.1. Jeg har også vurdert å kjøpe svs nå og kanskje kjøpe et par gode gulvhøyttalere ved et senere tidspunkt for å lage et 7.1 anlegg.
    Noen som har noen tanker om dette?

Fra før har jeg er par dynavoice s-4 liggende, men de trenger ikke være en del av det nye anlegget.

Dama har satt en maksgrense på ca 10 000 for nye ht. Receiveren er utenfor dette.
    Noen som har noen tips eller forslag angående HT? Helst 5.1, men andre oppsatt kan også gå.

Hjelp tas i mot med glede

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for at stjele tråden din, men skulle nettopp til å skrive samme tråd selv.

Har også nettopp bestilt Onkyo TX-SR807 og gleder meg til den kommer til landet.

For øyeblikket kjører eg med gamle Infinity Alpha serien så er også på tide de blir bytta ut.

Jeg har set litt på Surround.no sin XTZ 99 + 93-pakke 5.2. Denne går vel veldig bra sammen med Onkyo'en, har jeg hørt fra andre.

Også tenkt litt på AudioPro Blue Diamond V.2.

Har du selv hørt på det SVS-systemet du fikk anbefalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt de spille. Lsound holder til i arendal, så det er et lite stykke herifra. Gurba som anbefalte de sa de passet godt til alt fra Epica til Bel Canto og Diana Krall. Dette var såpass ukjente artister for meg at jeg måtte google de for å finne ut hva slags musikk de spilte

Derfor håper jeg noen andre har hørt svs med hip-hop e.l. og kan si hvordan det låter.

Hva slags musikk/film skal du bruke anlegget ditt til?

Jeg har også sett på xtz 5.2 fra surround.no, men det er i dyreste laget for meg. Totalt kommer det på ca 15 500 inkl frakt. Jeg har ca 10 000

Det er mulig jeg må opp i pris for å få et ordentlig godt 5.1 anlegg, men jeg hadde håpet å slippe det

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mater mine SVS SBS-01 med det meste av musikk og jeg synes de takler det helt topp. Lsound har forresten 45 dagers returrett på SVS så hvis du ikke liker de så sender du tilbake. Du taper frakten, men jeg tror ikke du kommer til å sende de tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste igjennom tråden med deg og Haugesynsar, og kom fram til at eg egentlig burde velge svs

Det det står mellom nå er om jeg skal legge inn et par ekstra kroner og velge PB12-NSD fremfor PB10-NSD. Hva foreslår du?

Du bruker kabelsko for å kable høyttalerene? Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører stort set på al slags musikk jeg, men en del rap, hip-hop og rock.

Kan nevne at om du tilfeldigt kommer til Sverige, kan du få XTZ pakka der til 11.110,-

Jeg får vel ta nogen lytterunder jeg også da

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boerner
    Også tenkt litt på AudioPro Blue Diamond V.2.

Sjekk signaturen min...
    Jeg er veldig fornøyd!
    Sikkert vært fornøyd med xtz e.l. også, men Audio Pro er veldig allsidig og passet godt mine preferanser. Slipper også de stygge sub-kassene :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ht til 807

jeg har erfarin fra 805 med fullt klipsch oppsett og det var en meget god kombo, så det er vel rett og slett mitt tips til deg, ihvertfall prøv å få hørt ett slikt oppsett før du bestemmer deg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Sjekk signaturen min...
    Jeg er veldig fornøyd!
    Sikkert vært fornøyd med xtz e.l. også, men Audio Pro er veldig allsidig og passet godt mine preferanser. Slipper også de stygge sub-kassene
    Kjøpte du alt som en pakke eller valgte du enkeltkomponenter?
    Og ca hvor mye ga du for alt?

Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg har erfarin fra 805 med fullt klipsch oppsett og det var en meget god kombo, så det er vel rett og slett mitt tips til deg, ihvertfall prøv å få hørt ett slikt oppsett før du bestemmer deg
    Hvilke høyttalere bruker du i oppsettet ditt?
    Det som er problemet med pakkene fra klipsch er at den billigste jeg finner kommer på 16 800 (tonar.no)
    Har du ekstra forsterker til frontene, eller er alt koblet på 805'en din?

edit: jokris, fant det ut selv

Bare ht dine alene kommer på 23 000. Det blir litt i dyreste laget når jeg prøver å holde meg rundt 10 000 +
    Jeg må nok vente en stund med å kjøpe klipsch

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alek
    Kjøpte du alt som en pakke eller valgte du enkeltkomponenter?
    Og ca hvor mye ga du for alt?
    Kjøpte som pakke. Gav ca 12.500 for høytalere, med stativ, spikes og kabler -ferdig levert. Musik Magazinet i Bergen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med www.solberghifi.no når det kommer til Klipsch. Jeg fikk ihvertfall 20% avslag på frontrekka mi.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ikke ut som de har nettbutikk etter det jeg kan se. Problemet er at jeg bor i kristiansand og de holder til i sarpsborg

Hvilke komponenter har du? ht, elektronikk?

Jeg vurdere å gå for svs sbs-01 nå og oppgradere til klipsch siden når jeg flytter til eget hus og får større plass. Jeg har ikke verdens største budsjett for tiden

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RF82 og Rc62. En eldgammel Sony receiver, som skal byttes ut, driver greiene. Bare send de en mail med prisforespørsel det. Jeg betalte 11200 inkl. frakt for Rf82 og Rc62. Ordinær pris er 14000 + frakt. Godt fornøyd sålangt. Sendte prisforespørsel 6-7 steder og Solberg var billigst.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en del avslag

Jeg har nå bestemt meg for svs SCS-01 (M) 5.0 og pb12-snd. Grunnen var at jeg hadde lyst på 5.1 system som passet lommeboken min for øyeblikket. Håper jeg blir fornøyd i hvertfall

Ved en senere anledning har jeg tenkt å oppgradere til 5.0 klipsch og beholde subben jeg har nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg skal inn til Oslo og høre på Klipsch RF62 og rf82. Har store forventninger etter al skryten de får her på forumet.

Blir nok ikke full pakke enda, men det går jo an å supplere etterhvert (da er det også lettere å overtale konen )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •