Nye førstegangs høytalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da må du nok regne med å legge ihvertfall 3000,- i høyttalerene.
    Og med punch kommer kravet om strøm. Så du må regne med å legge litt i en forsterker også.

Men vil du ha en skikkelig morsom høyttaler så går du for denne Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-12F Høyttalere

Den Harman Kardon forsterkeren jeg linket til istad bør fint greie å drive disse helt OK. Du vil selvsagt tjene på å ha en kraftigere forsterker men den vil nok gi deg mange morsomme timer med musikk for det.
    Harman forsterkeren har også pre-out som åpner for muligheten til å utvide anlegget ditt senere med en effektforsterker. Og du kan koble på en sub hvis du vil ha enda mer trøkk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Da må du nok regne med å legge ihvertfall 3000,- i høyttalerene.
    Og med punch kommer kravet om strøm. Så du må regne med å legge litt i en forsterker også.

Men vil du ha en skikkelig morsom høyttaler så går du for denne Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-12F Høyttalere

Den Harman Kardon forsterkeren jeg linket til istad bør fint greie å drive disse helt OK. Du vil selvsagt tjene på å ha en kraftigere forsterker men den vil nok gi deg mange morsomme timer med musikk for det.
    Harman forsterkeren har også pre-out som åpner for muligheten til å utvide anlegget ditt senere med en effektforsterker. Og du kan koble på en sub hvis du vil ha enda mer trøkk.
    Er det verdt å legge litt ekstra penger i det og kjøpe samme modellen med 15w bass istede for 12w?
    Siden de høytalerne er på hifiklubben.no så lurte jeg på om du kunne finne en brukbar forsterker der fordi jeg vil helst bestille fra samme nettside.
    Kan det være lurt å kjøpe en litt dyr forsterker nå med det samme, sånn at jeg slipper å bytte den ut med en gang?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Guffe
    Er det verdt å legge litt ekstra penger i det og kjøpe samme modellen med 15w bass istede for 12w?
    Siden de høytalerne er på hifiklubben.no så lurte jeg på om du kunne finne en brukbar forsterker der fordi jeg vil helst bestille fra samme nettside.
    Kan det være lurt å kjøpe en litt dyr forsterker nå med det samme, sånn at jeg slipper å bytte den ut med en gang?
    Kjøp dyr forsterker det er lurt.
    Men hvor stort er rommet de skal brukes i?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Kjøp dyr forsterker det er lurt.
    Men hvor stort er rommet de skal brukes i?
    Tror det er ca 15 kvadrat..

Hvor dyr og hvor mye watt bør en god forsterker ha? en som jeg slipper å bytte ut når jeg bytter høytalere

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er ca 15 kvadrat..

Hvor dyr og hvor mye watt bør en god forsterker ha? en som jeg slipper å bytte ut når jeg bytter høytalere
    Min mening og min erfaring er at 15 kvadrat er lite. (har selv 17kvm2)
    Jeg har tapt flere tusen kroner pga. jeg kjøpte store høyttalere (bla. 12" cerwin vega) som jeg har solgt med tap, solgte de fordi de ikke funka i rommet.
    Jeg fikk faktisk mer bass i mitt rom med små stativhøyttalere, enn jeg fikk med store høyttalere.
    Du kan nå se på Nad 355, den er på 80watt og koster ca. 5000kr og Bowers & Wilkins 685 høyttaler, da har du et godt anlegg du kan leve lenge med.
    B&W 685 stereo speaker review Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

NAD C355BEE Hi-fi amplifier review - from the experts at whathifi.com

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor gammel er du Guffe?

Litt enig med fordfiesta ang rom størrelse. VE-12f blir nok litt voldsomt på et såpass lite rom. Du får ikke utnyttet de skikkelig. Det vil riste å bråke noe voldsomt men låter nok ikke så vakkert.

Om du er i din yngre alder så er det ofte at man ikke blir tilfreds med små høyttalere og man får aldri nok punch/buldring. Jo større, jo kraftigere, jo bedre hvor generell lydkvalitet ikke står så høyt prioritert.

Men så er det de som ikke bryr seg om størrelse og volum men vil ha et anlegg som matcher rom bra samt spiller pent.

Hvem av dem er du?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å ta det med forsterkeren. Jeg ser ikke helt poenget i å betale 2000,- mer for en forsterker som ikke er bedre på noen måte enn HK 980'en. Noe du må hvis du velger f.eks Nad c355bee som er den som tilsvarer mest. Du må jo ikke bestille alt på nett? Bestill forsterkeren på nett å dra innom Hifiklubben å hent høyttalerene. Du betaler over 400,- bare i frakt på f.eks ve-12f og det er en stor sjangse for å få en skade på de når Posten er innblandet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det seg sånn at jeg er 17 år, bor fortsatt hjemme og kommer mest sannsynlig til å måtte flytte til neste år. Og skal selfølgelig ha høytalerne med meg.
    Vil tro jeg er den typen som vil ha litt buldring, men ikke sånn at hele huset rister, eller at det kommer masse riste-ulyder fra høytalerne. Vil jo ha litt lydkvalitet også.

Nå ble jeg litt hekta på CERWIN-VEGA VE-12F. Syns de ser bra ut, prisen var ikke så ille, og tror de sparker bra fra seg også.
    Det gjenstår bare å finne ut hvordan forsterker jeg bør kjøpe.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Dynavoice DF-6 og XTZ W10.
    Trur ikke CV er noe for deg med lite rom og vil ha fin lyd..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir så mye fram og tilbake nå at jeg er helt forvirret :P

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir så mye fram og tilbake nå at jeg er helt forvirret :P
    det beste du gjør er å dra innom hifiklubben og hører på høtallerene du vill ha,er mye bedre,så finner du ut hvilken du vill ha.men seff ta med alle råd du kan få herfra,de e gullverdt,men til syvende og sist er du som ska ha anlegg,derfor må du finne ut hvilken som passer deg.hør på alt mellom himmel og jordså finner du de perfekte til slutt.lykke til videre

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode råd her allerede. Jeg synes også du bør få noen demoer (tilnærmet under like forhold som der høyttalerne skal brukes) av forskjellige høyttalere.

Cerwin Vega er billig og gøy, men kan fort bli for "mye" etter en stund. Store, stygge, sorte kasser med mye bass...
    Jeg vil tro at kanskje noen lettdrevne stativhøyttalere er tingen for deg, Klipsch RB-61 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nesten bestemt meg for CERWIN-VEGA VE-12F nå.
    Men når jeg drar innom hifi klubben så får jeg høre om det er noe for meg

Hvordan forsterker anbefaler dere meg til disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på en receiver og forsterker?

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort fortalt: En reciever er en forsterker med radiomottaker

Edit: Den største NADen du føler du kan ta deg råd til! Følg også med på bruktmarkedet her og på finn.no

NAD C 352 forsterker med fjernkontroll - FINN torget
    NAD C372 Stereoforsterker - FINN torget
    Sistnevnte kan kanskje prutes litt også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bedre å kjøpe en receiver om den har alt en forsterker har, pluss radio?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så mange stereo receivere på markedet. Er som oftest surround forsterkere som har dette.

Det fins ingen surround forsterkere innen det budsjettet du skisserer som vil være kraftige nok til å drive VE-12f.

Men hør på VE-10f også. De kan kanskje passe deg bedre med tanke på lite rom. De er selvfølgelig lettere å drive.
    Det fins masse NAD forsterkere på finn.no så der kan du gjøre mye bra kjøp. Husk at VE-12f er en ganske så stor høyttaler. Ikke bare bare å flytte rundt på eller finne en egnet plass til.

Denne er er forgjengeren til c355 som er nevnt tidligere NAD C 352 forsterker med fjernkontroll - FINN torget

Ellers er denne pakken meget bra. Den forsterkeren som er med der er den beste forsterkeren NAD noen gang har laget. Og de høyttalerene som er der er de beste Cerwin Vega har laget. Ikke så gæren pris heller.
    Cervinvega AL, NAD 208 THX forsterker og Philps CDR765 CD-spiller/ brenner selges - FINN torget
    Men at høyttalerene er 1år gamle er bare tull dog. (slikt gjør meg litt skeptisk til selger)

NAD C372 Stereoforsterker - FINN torget dette er en meget god forsterker.

Ellers er det som nevnt flere ganger Harman Kardon HK 980 som er like kraftig som NAD c355bee men til en lavere pris. HARMAN KARDON FORSTERKER HK 980 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar

Hva er det som gjør at HK 980 er så mye billigere enn NAD C355 ?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar

Hva er det som gjør at HK 980 er så mye billigere enn NAD C355 ?
    Konkurranse.

Hifi klubben har monopol på nesten alt de selger og styrer derfor prisene akkurat som de føler for.

Et eksempel er Cerwin Vega CLS-215 (den største høyttaleren). Den gikk ned over 4000,- i pris da Komplett.no - Nettbutikk for datautstyr, PC, bærbar PC, TV, foto, video og spill. klarte å snike til seg noen fra et konkursbo i tyskland. De presset hifi klubben på pris og resultatet ser du nå.

Harman Kardon føres av mange forskjellige leverandører og mange vil være billigst derfor presses prisene ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, takker for alle svar!
    Har fått i meg mye kunnskap nå
    Dessverre må jeg nok vente litt med å kjøpe noe til jeg får lønning(ble litt dyrere enn jeg hadde forventet). Men skal stikke innom hifiklubben og høre mens jeg venter.
    Om VE 12F er bra så blir det nok de.
    Av forsterker blir det enten HK 980 eller NAD C355BEE
    Håper det blir bra

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •