Hjelp til stereoanlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til stereoanlegg.

Hei!

Jeg har en NAD C-372 forsterker og et par gamle Kirksaether Prisma 100 høytalere. Jeg spiller mest musikk ved fest, og spiller techno, hip-hop o.l.
    Jeg hadde planlagt å handle Cerwin-Vega CLS-215 men har ombestemt meg pga. penger og mange råd imot.

Rommet høytalerene står i nå er vell ca. 10 - 12m2,
    men høytalerene skal gjerne flyttes til stua ved fest.
    Derfor vurderer jeg enten å kjøpe noen andre bedre party høytalere eller kanskje en god subwoofer? Noen tips til evnt. hvilken subwoofer eller høytalere som spiller bedre ved fest?

Takk

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt på hvor mye du vil legge i det av penger?
    Vil du ha en sub som spiller langt ned i frekves eller en som først og fremst spiller høyt?

Velkommen til forumet forresten
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk
    Vell, nå har jeg ca. 5 000 til rådighet, men jeg kan jo alltids spare litt mer..
    Jeg vil ha en sub som spiller høyt, og gjerne rister litt eller imponerer på en fest

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du kunne tenkt deg noe med to linjeinnganger og bruke en splitter mellom pre-out og main-in på NADen?

Da ville jeg kikket på denne fra JBL. Om du bor i nærheten av en Soundgarden-butikk kan det hende du får prutet den ned.

Alternativt kan di se på denne fra XTZ.

Hvis du ikke er redd for å kjøpe brukt kan du sikkert få en slik til omtrnt den prisen du antyder, og gjerne litt til overs til kabler og slikt.

Ville gått for den siste der om jeg var deg tror jeg, men de andre er slett ikke verst de heller. Hvilken en av dem jeg ville gått for er jeg litt usikker på, men holdr kanskje en liten knapp på JBLen, selv om jeg ikke har hørt de to i samme oppsett. (høstprosjekt )
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De så alle ganske bra ut, fikk mest lyst på den siste av det jeg har lest nå.
    Får se om jeg finner en brukt
    Du syns jeg heller bør kjøpe subwoofer enn noen andre høytalere?
    Tusen takk for hjelpen!

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soggen
    Hei!

Jeg har en NAD C-372 forsterker og et par gamle Kirksaether Prisma 100 høytalere. Jeg spiller mest musikk ved fest, og spiller techno, hip-hop o.l.
    Jeg hadde planlagt å handle Cerwin-Vega CLS-215 men har ombestemt meg pga. penger og mange råd imot.

Rommet høytalerene står i nå er vell ca. 10 - 12m2,
    men høytalerene skal gjerne flyttes til stua ved fest.
    Derfor vurderer jeg enten å kjøpe noen andre bedre party høytalere eller kanskje en god subwoofer? Noen tips til evnt. hvilken subwoofer eller høytalere som spiller bedre ved fest?

Takk

Hei

I eit så lite rom bør du ha relativt små høyttalere. (CLS - 215 treng store rom for å låte optimalt)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med fordfiesta om at du ikke trenger voldsomt stor høyttalere til et så lite rom. Skal du ha f.eks. CLS-215 må du også hive på et kraftverk av en forsterker, og da blir det fort dyrt.

Har mer tro på litt mindre høyttalere og sub til slike rom. Guttungen her gikk fra noe 10" CV til de minste SVS høyttalerne sammen med to suber på 8kvm, en helt annen lyd, og trykket er beholdt (og vel så det )

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er enig med fordfiesta om at du ikke trenger voldsomt stor høyttalere til et så lite rom. Skal du ha f.eks. CLS-215 må du også hive på et kraftverk av en forsterker, og da blir det fort dyrt.

Har mer tro på litt mindre høyttalere og sub til slike rom. Guttungen her gikk fra noe 10" CV til de minste SVS høyttalerne sammen med to suber på 8kvm, en helt annen lyd, og trykket er beholdt (og vel så det )
    Ok, da får jeg begynne jakten etter den brukte SVS 12 subben.
    Takk for hjelpen!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=51234&cat=all
    Alternativt kan du gå for to stk av lillebroren, PB-10, kan komme deg ned mot 5k om du finner to av ISD-typen. Var nylig en som solgte en NSD ig en ISD for 5000,- samlet.
    Vdet ikke hvor mye flageborg skal ha, men får du dem kalibrert av han samtidig er det gull verdt
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=51071&cat=all

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV CLS12 burde gjøre susen . Veldig fin kombo med den forstekrern din . men CLS12 er MAX .

Koster jo godt under 5000kr også . Happy dunking .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=51234&cat=all
    Alternativt kan du gå for to stk av lillebroren, PB-10, kan komme deg ned mot 5k om du finner to av ISD-typen. Var nylig en som solgte en NSD ig en ISD for 5000,- samlet.
    Vdet ikke hvor mye flageborg skal ha, men får du dem kalibrert av han samtidig er det gull verdt
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=51071&cat=all
    Kan tenke på den siste, er ikke så alt for langt borte fra der jeg bor.
    Hva vil kalibrering si? Er ganske ny på dette.. Flageborg hadde satt prisen på
    5 000,- stk. Er de verdt det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke på CV CLS 12 og

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soggen
    Kan tenke på den siste, er ikke så alt for langt borte fra der jeg bor.
    Hva vil kalibrering si? Er ganske ny på dette.. Flageborg hadde satt prisen på
    5 000,- stk. Er de verdt det?
    Nyprisen, da han kjøpte dem, var 5000,- per stykk. Nå har de sluttsalg av den modellen til 4500,- hos LSound.

Ta kontakt med han for å høre hva han skal ha for dem.

Har ikke hørt CLS, men guttungen hadde CLSC12S tidligere, og de spiller ikke opp mot det PB10 greier. Og med to stykk PB10 får du virkelig ristet liv i de fleste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0