B&W 804S - forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer ninus sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 804S - forsterker?

Hei! Jeg er ny her, i planleggingsfasen med lydrom og nytt anlegg, og ville satt stor pris på innspill fra dere med erfaring

Planen er et surroundanlegg, med fokus på stereo/musikkbiten. Alt må bli nytt, bortsett fra mine kjære B&W DM603 som jeg har tenkt å bruke som bakhøyttalere heretter. Har nærmest forelsket meg i et par B&W 804S, og har lyst på disse i front.

Må oppgradere den gamle NAD-forsterken, og Hifi-klubben anbefaler en NAD T775, evt. T785. Noen erfaringer med denne? Er det evt. andre merker som kan være en minst like god match? Kunne tenkt meg å prøve noe annet enn NAD.

Det må være trøkk i det, det skal spille både metal og rock på full spiker, men samtidig spille pent i andre genre.

Jeg trenger også ny CD-spiller, DVD-spiller, senter og sub - forslag (og priser) mottas med takk:=)

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo:)

Kan jo høres ut som rotel RB-1080 kan passe fint til deg! har den selv på 804s og er fornyøyd med den kombon!
    men pesjonelig har je egentlig litt lyst til å prøve ut
    Electrocompaniet AW400
    eller
    Abrahamsen V5.0 (som kommer snart)

mvh

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også anbefale en test av Oberon 6.1 på disse høyttalerene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye mulig jeg tar skammelig feil og undervurder NAD-ene,men det virker jo som en forferdelig dårlig ide av de.Har aldri hørt Pioneer forsterkerene selv,men de ser jo vesentlig bedre ut enn NAD og folk skryter jo veldig av de.LX 71 er hvertfall nedsatt fra 16 til 14 nå hos Soundgarden.Og Onkyo har en til 13.Yamaha er vel det beste til film og har vel en til 15 før pruting på Hifihuset(Den vant forrseten mot de andre merkene som kostet 20 i Lyd og bilde).Resten av pengene du sparer på Naden kan du kjøpe effektforsterker for.F.eks Meridan 557 som kostet 24,og de får du for rundt 7-8 nå.Lyngdorf 2x200w kostet vel 10 og det ligger en på forumet her nå til 5.Tør ikke å uttale meg for mye om subber,men jeg har hvertfall sansen for Velodyne og Focal hvis du vil ha det til musikk også og ikke bare film.Hifiklubben anbefaler vel selv Dali Ikon subben til 804S hvis film er hovedformålet.Sliter med å velge selv til 803 N.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kombinert surround- og musikkanlegg med 804s, og bruker Pioneer LX-81. Meget fornøyd.

(Hadde Electrocompaniet AW250 til de før, og savner den i grunn ikke)
    --
    Thorbjørn

Newcomer ninus sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye grubling tror jeg at jeg ender opp med en Pioneer LX81 til 804 S'ene. Har ikke mulighet for å prøvelytte, så jeg må nok ta en råsjans

Det aller beste ville vært en forforsterker + effektforsterker for å få mer krefter til god stereolyd, men f.eks en M15+M25 blir over budsjett.

Jeg tenker at en LX81 vil fungere bra på kinolyd og brukbart på stereo. Hvordan vil det være å bruke monoblokker i tillegg på fronten, f.eks Oberon 6.1 som er foreslått i tråden her? Blir det overkill?

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ninus
    Etter mye grubling tror jeg at jeg ender opp med en Pioneer LX81 til 804 S'ene. Har ikke mulighet for å prøvelytte, så jeg må nok ta en råsjans

Det aller beste ville vært en forforsterker + effektforsterker for å få mer krefter til god stereolyd, men f.eks en M15+M25 blir over budsjett.

Jeg tenker at en LX81 vil fungere bra på kinolyd og brukbart på stereo. Hvordan vil det være å bruke monoblokker i tillegg på fronten, f.eks Oberon 6.1 som er foreslått i tråden her? Blir det overkill?

man får jo aldri for mye effekt8)
    men du greier deg nok i lange baner om du kjøper et par oberon 4.1 også

mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •