cerwin vega xls serie bilde - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 253
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    kult. 17 000,- for 21 stroker subben.. to sånne og en god krigsfilm og vinduene hadde **** meg blåst her haha
    HFA kommer ikke til å komme før om noen mnd.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må tusle ned til HFK når de kommer å få meg en demo av de.

Tror også jeg skal ha med meg en skive med en del toner som går under 30Hz bare for å høre hva som skjer.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tror jeg må tusle ned til HFK når de kommer å få meg en demo av de.

Tror også jeg skal ha med meg en skive med en del toner som går under 30Hz bare for å høre hva som skjer.
    Disse nye xls215 går jo ikke lavere enn 30hz hehe. cls går jo ned til 26hz sa de..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse nye xls215 går jo ikke lavere enn 30hz hehe. cls går jo ned til 26hz sa de..
    Virker logiskt egentlig det ja. Hvis det stemmer at de har egne kammer til alle elementene så får de mindre volum å spille i.

Men tenkte jeg skulle teste de nye "super subbene" til CV egentlig. Har litt vanskelig for å tro at en ny "tunet" forsterker skal kunne gjøre underverker med en PA sub sine egenskaper.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje er det at CV faktisk har skrevet rette spesifikasjoner på denne gang...

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker logiskt egentlig det ja. Hvis det stemmer at de har egne kammer til alle elementene så får de mindre volum å spille i.

Men tenkte jeg skulle teste de nye "super subbene" til CV egentlig. Har litt vanskelig for å tro at en ny "tunet" forsterker skal kunne gjøre underverker med en PA sub sine egenskaper.

XLS 215 skal faktisk være 140 høy.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    XLS 215 skal faktisk være 140 høy.
    Kanskje klubben har surra igjen, men mente det sto 125cm på spec' delen av siden og 140 høyere opp ??

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Kanskje klubben har surra igjen, men mente det sto 125cm på spec' delen av siden og 140 høyere opp ??

Mulig hifi klubben har skrevet feil. Det står at dem er nesten 140 cm høyt kabinett i teksten som det står om 215.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja for cls er 122cm, og hvis xls er 125 betyr det bare at de har skillet subbene med en 3cm mdf plate, og hevet kassen de 3cm for å kompensere hehe.. neida vet ikke jeg hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å avklare litt..

De nye XLS 215 er noen cm høyere enn den gamle.. Dels forde kabinettet er krafitgere og forde de kommer med ferdig monterte spacers.

De nye subbene lager veldig lite til 0 "wow" lyd under 35-30Hz... Testet selv med sinustoner på den nye 21"..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord, til filmbruk er de ubrukelige. Men til listepop og tilsvarende musikk burde de duge fint.

Synd de ikke kunne lage en ny og bedre tunet kasse. Er fint mulig å få en 21" til å spille kjellerdypt. Magnat Omega 530 er et fint eksempel på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord, til filmbruk er de ubrukelige. Men til listepop og tilsvarende musikk burde de duge fint.

Synd de ikke kunne lage en ny og bedre tunet kasse. Er fint mulig å få en 21" til å spille kjellerdypt. Magnat Omega 530 er et fint eksempel på det.
    Det hadde nok ikke vært ett problem for cv å få en sub til å gå kjellerdypt, de satser heller på bass som slår hardt ved høyt volum og det ved "listepop/rock".. er nok ikke mange låter som er i bunn av 20 tallet frekvensmessig..

=)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes ærlig talt en jævla 21" sub skulle iallefall gått ned til 23-25hz så kunne heller den 18" holdt seg ned til 28-30hz slik at man har ett valg ..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Det hadde nok ikke vært ett problem for cv å få en sub til å gå kjellerdypt, de satser heller på bass som slår hardt ved høyt volum og det ved "listepop/rock".. er nok ikke mange låter som er i bunn av 20 tallet frekvensmessig..

=)
    Det hadde nok ikke vert et problem, men nå har de ikke gjort det, uansett hva de skriver i reklame bladene sine så er det i praksis en PA subb de har fikset litt utvendig på og det er ganske enkelt ikke oppskriften på en god kino subb.

At det nok ikke er mange låter som er i bunnen av 20 tallet mener jeg ganske klart er feil selv med mye "listepopp". På siste topp 40 fra england var det hvertfall 9 kanskje 10 spor som helt klart gikk dypere enn hva mine høytalere klarte å spille og de runner av ved 30 hz, en 21" som ikke engang går like dypt som mine forrige stativhøytalere er svakt, det er heller ikke snakk om bunnen av 20 tallet men om bunnen av 30 tallet, husk -10 db ved 32hz!.
    De fleste som har plass den subben har plass til store høytalere uansett og hva skal man da med en subb som ikke går dypere?
    Nei jeg har nettopp brukt vel så mye på mine nye subber og denne var ganske enkelt aldri et alternativ, dersom det er PA man vil ha så får man mer og bedre til den prisen uansett.

At XLS 215 går til 30hz burde jo gi en indikasjon på at den subben ikke er noen ideel match med dem hvertfall.
    Når jeg hadde CLS 215 ønsket jeg meg subber ikke for å få mer av det 215 var best på, men mer av det CV ikke var så gode på nemlig dypbass.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes ærlig talt en jævla 21" sub skulle iallefall gått ned til 23-25hz så kunne heller den 18" holdt seg ned til 28-30hz slik at man har ett valg ..
    +1

Hvor ble det forresten av den andre CV tråden, om CMX og CVHF.
    Kunne ikke finne igjen den i farten.

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Hvor ble det forresten av den andre CV tråden, om CMX og CVHF.
    Kunne ikke finne igjen den i farten.
    Her .

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe vits i å skaffe seg XLS-215 når jeg har CLS 215 fra før av?
    Ok. de ser jo litt kulere ut, men tror dere jeg vil høre forskjell.
    Kjører NAD 272+372 på dem nå.

Seph

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du et fint fungerende CLS-215 par så er det nok liten vits å bytte de ut mot XLS-215.

Du må huske at det er de samme elementene hele veien igjennom. Er kun noen konstruksjonsmessige endringer på kasse og horn.
    Det vil nok utgjøre en forskjell mellom høyttalerene men hvor merkbart det blir er en annen sak.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde nok ikke vert et problem, men nå har de ikke gjort det, uansett hva de skriver i reklame bladene sine så er det i praksis en PA subb de har fikset litt utvendig på og det er ganske enkelt ikke oppskriften på en god kino subb.

At det nok ikke er mange låter som er i bunnen av 20 tallet mener jeg ganske klart er feil selv med mye "listepopp". På siste topp 40 fra england var det hvertfall 9 kanskje 10 spor som helt klart gikk dypere enn hva mine høytalere klarte å spille og de runner av ved 30 hz, en 21" som ikke engang går like dypt som mine forrige stativhøytalere er svakt, det er heller ikke snakk om bunnen av 20 tallet men om bunnen av 30 tallet, husk -10 db ved 32hz!.
    De fleste som har plass den subben har plass til store høytalere uansett og hva skal man da med en subb som ikke går dypere?
    Nei jeg har nettopp brukt vel så mye på mine nye subber og denne var ganske enkelt aldri et alternativ, dersom det er PA man vil ha så får man mer og bedre til den prisen uansett.

At XLS 215 går til 30hz burde jo gi en indikasjon på at den subben ikke er noen ideel match med dem hvertfall.
    Når jeg hadde CLS 215 ønsket jeg meg subber ikke for å få mer av det 215 var best på, men mer av det CV ikke var så gode på nemlig dypbass.
    Jamen går ikke cls 215 ned til 24hz da?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du et fint fungerende CLS-215 par så er det nok liten vits å bytte de ut mot XLS-215.

Du må huske at det er de samme elementene hele veien igjennom. Er kun noen konstruksjonsmessige endringer på kasse og horn.
    Det vil nok utgjøre en forskjell mellom høyttalerene men hvor merkbart det blir er en annen sak.
    har de ikke byttet basselementene?

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •