cerwin vega xls serie bilde - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 253
    Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endelig noe nytt fra Cerwin Vega som ser brukbart ut...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    cerwin vega har sikkert ikke planer om 220v forsterkere i de siden de kunn er for usa
    Tipper de produseres i kina som alt annet og de bruker 220v. Og det kan umulig koste dem så veldig mye mer å gjøre strømforskyneren kompatibel for begge volt styrker.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Takk til www.VegaWorld.dk for bilder.

I motsetning til CLX serien syns jeg den nye CMX serien ser veldig spennende ut. Har Cerwin Vega satset på en høytaler som har kvaliteter oppimot Klipsch RF serien heller enn å gå for en ny serie med 15"ere?

VegaWorld Copyright ©
    Dette ser hvertfall spennende ut syns jeg.

Senteren ser barsk ut den også selvom navnet tyder på at det dreier seg om 4x5" elementer.

VegaWorld Copyright ©
    Kan ikke helt se hvorfor klubben ikke ønsker å være forhandlere av disse sakene, men de har vel sine grunner.
    Jeg kunne kosta Patos på dør til fordel for de CMX serien, vis den bare kommer til norge og er så bra som den ser ut til å være...

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har katalogen til hifiklubben kommet ut. Der er blant annet den nye XLS serien til cv.

Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe. jeg måtte le litt da jeg så i katalogen at hifiklubben skal selge CV PA subbene som er 18" og 21".

Hi-Fi Klubben

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dårlig att cmx serien ikke er nevnt med ett enseste ord

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    dårlig att cmx serien ikke er nevnt med ett enseste ord
    Hvorfor skal de nevne noe de ikke får lov til å selge av CV sentralt? Ting er ikke så enkelt som en del gir utrykk for i posten her.

Det finnes drøssevis av produkter som kun selges i USA/Asia, men som aldri ser dagens lys i Scandinavia..

For de som vil se/høre de nye XLS 215 og 18/21" utstyret kan ta seg en tur på Handelsstevnet i Skien som starter neste Lørdag.

Kvalitetsfølelsen på de nye XLS-215 er betraktelig høyere enn fra Cls og forandringer er det.

Bassportene er flyttet på, basselementene sitter i egne kammre, det har blitt brukt tykkere matriale til kabinettene så de er stivere, nytt delefilter, CV har påkostet seg en ganske heftig 3D-kopimaskin noe som har resultert i tweeking av hornene, delefilteret er hardwiret til terminalene og vil da være tilgjengelig "utenfra", grillen kan skrues av så slipper man å ødelegge den om man vil ta den av, de kommer levert med påskrudde "butte spikes" og det er det jeg kommer på i farta..

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XLS serien veier jo bare mot nesten en bestemt brukergruppe. I samme grad som cls, med "kjøleskap-design" med noe plastdeksler på....

Fatter ikke hvorfor klubben ikke vil ta inn CMX....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    XLS serien veier jo bare mot nesten en bestemt brukergruppe. I samme grad som cls, med "kjøleskap-design" med noe plastdeksler på....

Fatter ikke hvorfor klubben ikke vil ta inn CMX....
    Det handler ikke om å "ville".. Det handler om å få lov.. Så får man lov og dette er seriøst skal man ikke se bort ifra at man kan finne det hos en CV forhandler..

Men dette er jo bare antagelser? Alt vi har sett er noen bilder, dvs de har ikke blitt lansert noe sted enda.. Da tar riktig godt med tid før man får de i Nordlige trakter...

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååååå jeg gleder meg til å høre på denne xls serien. jeg skal ha meg xls 28.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Ååååå jeg gleder meg til å høre på denne xls serien. jeg skal ha meg xls 28.
    Jeg også skal ha 28

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper denne XLS 28 kommer til å selge bra. Dobbel 8" spiller vel som en 12"?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kontaktet Cerwin Vega i statene for å få en liten klarhet i den nye serien og hvorfor det ikke har blitt skrevet/snakket noe om den nye serien..

Hi Lars,

The CMX series is new and not yet available. Please contact our distributor for availability date and a dealer location.

Så med andre ord er dette såpass tidlig at om de kommer til klubben vil de komme i neste versjon av katalogen...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne "nye" serien skal vi nok se langt etter her i norden. Mulig de skal selge den i USA, men til HFK vil vi nok ikke se den på en god stund i beste fall.

Forsterkerne har vært for dårlige i følge HFK, så de ser etter en annen fabrikk, de er som sagt rene OEM produkter som kun selges i skandinavia.

Noen spurte om makten til HFK, de står for HØY prosentsats av det totale salget av CV, så de har litt de skulle ha sagt(eller CV liker å høre hva de sier)

Uansett HFA21 er kun den med stroker teknologi. ikke 18". Jeg så begge i helgen samt 215 og det virket en del bedre på mange måter. 215 sine basser er montert i hvert sitt kabinett samt at hornet er mer optimalisert, så det er nok en del å hente. Bare at klakkingen er borte gjør dem jo en del bedre. Kanskje ikke mer DB, men hvem trenger de uansett.

Subbene virker godt sammensatt. STORE amper på baksiden og skikkelig metallgitter forran, og hjemmevenlig trekabinett, ikke noe pa greier som man vanligvis ser. Det som skuffet meg over 21" var at elementet var helt vanlig, så ikke ut som noe stroker, men det står hvertfall stroker på fremsiden av den.

En annen ting som er verdt å nevne er at 215 sine sideplater virker nå mye tykkere enn før + at CV har lagt til at gitteret lett kan taes av ved å fjerne 2 skruer som er gjemt bak gummilister oppe og nede som lett vippes bort.

HFA 21 vil koste 17.000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cv

XLS 28 lett me to!!! tror den kommer til og selge godt

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Denne "nye" serien skal vi nok se langt etter her i norden. Mulig de skal selge den i USA, men til HFK vil vi nok ikke se den på en god stund i beste fall.

Forsterkerne har vært for dårlige i følge HFK, så de ser etter en annen fabrikk, de er som sagt rene OEM produkter som kun selges i skandinavia.
    At forsterkerene er for dårlig tipper jeg er en unnskyldning de velger å bruke ovenfor kundene.
    Tipper den mer reelle grunnen ligger i prisen CV vil ha for dem til HFK. Når sistnevnte ikke får den prisen de vil ha bruker de markedsmakten sin til å droppe produktet frem til CV går med på å senke prisen. Akkurat slik Elkjøp, Expert og alle de andre store kjedene gjør mot produsentene.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Den Xls-28 høres nice ut. Men har Cls-12 fra før kan vel ikke hive på Xls-28 på en NAD C372 det blir vel litt drøyt.
    Noen som vet om det går ann og spille med 2 par høytalere på C372 samtidig? Det er 2 par inganger så:?:
    Isåfall blir det C272 på meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x8" flytter teoretisk mindre luft enn 1x12" med samme slaglengde så tror nok C372 skal drive de bra. Hadde vel vært mer morro med 2x10"

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser interresant ut dette, men synes det var rart at de laget en dobbel 8". Virket litt pinlete for cerwin vega å være. Dobbel 12" er mer naturlig og vil være for de som synes XSL-215 er litt stor men fortsatt vil ha fest å moro. EN XLS- dobbel 12" ville ha passet bedre i rom som de fleste ungdommer har, der XLS-215 ville blitt for stort. Dessuten hadde de vært mer oppnåelig å drive

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    At forsterkerene er for dårlig tipper jeg er en unnskyldning de velger å bruke ovenfor kundene.
    Tipper den mer reelle grunnen ligger i prisen CV vil ha for dem til HFK. Når sistnevnte ikke får den prisen de vil ha bruker de markedsmakten sin til å droppe produktet frem til CV går med på å senke prisen. Akkurat slik Elkjøp, Expert og alle de andre store kjedene gjør mot produsentene.
    Syns det er bra at HFK ikke finner seg i alt for mye jeg. Se f.eks på forsterkern i CLS subbene, hadde den vært mer strømsterk, så hadde de spillt MYE bedre..

Men er helt sikkert mulig å få importert disse på en eller annen måte! Med 230v. Kan jo også være at HFK rett og slett syns de ikke låter bra i det hele tatt! Hva er så galt med XLS serien da ? CLS og XLS skal jo være de "største" modellene uansett!

Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •