cerwin vega xls serie bilde - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 253
    Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jo men det er nesten halv pris iforhold til hifiklubben uansett.
    1000 dollar for begge da.. å går flere isammen å kjøper så blir frakt til norge ikke så veldig dyrt.

men det jeg sitter å ser på er at xls 215 er billigere enn cls 215 flere plasser... bare bittelitt billigere.. så jeg gråter over å se de nye norske prisene :-(

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Du har nok rett i det. CLSC-215 var jo nedi 6795,- når komplett fikk tak i et parti.

HFK driver med vanvittige marginer.
    At dette er så vanvittig vet jeg ikke, men så har jeg aldri helt trodd på det klubben sier om at de er så billige at de ikke kan gi tilbud heller
    De tar seg nok godt betalt, ingen tvil om det, men har hørt om produkter innen hifi som butikker har x11 på !!

Riktig at dobbel 15" var helt nede i under 7k, og jeg tror ikke klubben går med minus om de selger den nye serien til den prisen heller.

Poenget er vel egentlig at jeg ikke har mye tro på at det er vesentlige forskjelder på disse seriene i praksis og at fornyelsene/oppgraderingene er mer som en "facelift" på en etterhvert gammel modell.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de senket prisene på CLS serien var vel ikke bare pga at komplett kjøpte opp et parti? Komplett fikk jo ikke tak i så veldig mye.

Var vel også pga at CLS serien skulle ut og XLS inn?

Husker at jeg kjøpte HP-215 til 9000 for noen år siden på klubben, og etter 2 mnd sank de til 6000 pr. par Da skulle HP-215 ut og CLSC serien inn til butikkene.

De må jo få solgt det meste unna litt fort da en ny serie er på vei inn.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    At de senket prisene på CLS serien var vel ikke bare pga at komplett kjøpte opp et parti? Komplett fikk jo ikke tak i så veldig mye.

Var vel også pga at CLS serien skulle ut og XLS inn?

Husker at jeg kjøpte HP-215 til 9000 for noen år siden på klubben, og etter 2 mnd sank de til 6000 pr. par Da skulle HP-215 ut og CLSC serien inn til butikkene.

De må jo få solgt det meste unna litt fort da en ny serie er på vei inn.
    prisene hos netbutikken hos hifiklubben sank da komlett hadde salg åsså steig de igjen etterpå bittelitt på de små modellene... det kan du se om du ser på 2009 katalogen til hfk iforhold til nettsiden..

jeg skrev til hfk i dag å lurte på hvorfor xls serien skulle stige så mye i pris i pris iforhold til cls serien å da fikk jeg et litt surt8) svar fra hfk om at det både var toll å høy frakt på varer fra usa å mye bla bla... han svarte aldri på hvorfor de steg i pris hos hfk. virket heller på svaret som at de har regnet ut hva det vil koste en norsk person å importere selv...

xls215 kr 5000
    25%mva kr 2500
    frakt å forsikring kr 2500
    = 10.000kr

der er svaret, de lopper messt muli pæng av oss.. skikkelig god bissniss

sitat fra svar:
    Nå vet ikke jeg hvilke nettbutikker du snakker om, så det blir vanskelig å svare når du ikke gir noen konkrete eksempler.

Når det gjelder det konkrete eksemplet med Amazon er det mange grunner til at vi er dyrere enn de.

1. Frakt. Det koster mange penger å shippe så store kolli fra USA til Norge som XLS215 tross alt er.

2. Toll. Norge har tollsatser på elektronikk fra USA.

3. 5 års reklamsjonsrett. Dette har vi i Norge, men ikke USA. Det koster selvfølgelig oss noe å ha så gode reklamasjonsbetingelser.

Dette er de tre viktigste grunnene til prisforskjellen mellom USA og Norge, og disse kommer du heller ikke unna dersom du importerer selv. Reklamasjonsretten har du jo heller ikke dersom du kjøper derfra.

Ellers kan det nevnes at Cerwin Vega har forsinkelser i produksjonen, og ikke har begynt å levere XLS enda. Dette gjelder nettbutikkene også

Med vennlig hilsen,

Ivar B. Lien
    Salgsjef Norge.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke toll på elektronikk fra USA, kun 25% moms.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde også at grunnen til att cv cls og VE gikk ned i pris var pga finanskrisen. VE serien skal ikke byttes ut, så hvorfor senket hfk prisene på dem hvis dem blir værende?
    Det er nokk flere grunner til at prisene gikk ned på cv.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Er ikke disse laget i Kina nå for tiden da? De sender vel ikke alt fra fabrikken og til USA, og så ut i verden? Ville vært lettere at cerwin vega administrerte sendingene direkte fra fabrikken i Kina og så til europa og det da .. men men
    10 000 synes jeg er en stiv pris på xls serien.. de er jo ikke så inni svartens forskjellig fra cls og clsc da.. rød ring på mid og ett annet hornplast rundt diskant.. jippi. 8000,- hadde vært mer enn nok.. men de skal vel ha topp-pris siden det er helt ny serie.. synker vel til 9000 om ett år og så til 8k om to år osv.
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg trodde også at grunnen til att cv cls og VE gikk ned i pris var pga finanskrisen. VE serien skal ikke byttes ut, så hvorfor senket hfk prisene på dem hvis dem blir værende?
    Sikkert bare fordi at de ikke skal bli for stort prisgap mellom cls serien og ve.. mest sannsynlig..
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. Hvis renten går opp igjen vil XLR 215 koste 14-15000. (kanskje) men jeg regner med at dem kommer til å koste mer siden cls gikk så langt ned når renten gikk ned.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    8000,- hadde vært mer enn nok.. men de skal vel ha topp-pris siden det er helt ny serie.. synker vel til 9000 om ett år og så til 8k om to år osv.
    Det tviler jeg på.

CLSC gikk jo bare oppover i pris etter den kom.
    Samme gjør/gjorde de med NAD.

Personlig har jeg boikottet HFK og skal jeg handle noe de fører blir det heller brukt.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tviler jeg på.

CLSC gikk jo bare oppover i pris etter den kom.
    Samme gjør/gjorde de med NAD.

Personlig har jeg boikottet HFK og skal jeg handle noe de fører blir det heller brukt.
    CLSC serien holdt jo samme pris hele veien gjorde de ikke?

Jeg ga 8000 (CLSC-215) for de 2 dager etter de ble tatt inn på klubben og mener å huske at de holdt prisen til CLS tok over.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    clsc215 lå på samme prisen hele tiden.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    legg merke til prisen på xls 215 i amerikanske nettbutikker 412$ hos amazon.com og max 500 hos de fleste... kan tjene grovt på å importere selv...
    Sett igang isteden for å surmule over prisen på klubben. Det er sikkert flere her på avforum som er interessert i erfaring rundt en slik importprosess vil jeg tro.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel markedet som bestemmer prisen! Nye XLS serien skal jo være den største oppgraderinga siden CV ble kinamat!

Gleder meg jeg.. og 2x15", har du ikke råd til det for 10000kr, så da kan du bare glemme det.. forsterkerkraft til dette koster nærmere det dobelte .

AL1000 kosta 10000kr i sin tid, og solgte i bøtter og spann. Så 10000kr for en 2x15" version er ikke ille.

Hva andre land selger ting for skal man ikke henge seg for mye oppi. I norge er det DYRT å drive butikk, samt HFK er en av få med så mange butikker, som i seg selv er rimelig dyrt å ha. Boikott dem som vil, men da må man regne med at det snart kun blir netsjapper å handle ifra, hvis det blir en trend.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hva andre land selger ting for skal man ikke henge seg for mye oppi. I norge er det DYRT å drive butikk, samt HFK er en av få med så mange butikker, som i seg selv er rimelig dyrt å ha. Boikott dem som vil, men da må man regne med at det snart kun blir netsjapper å handle ifra, hvis det blir en trend.
    Godt poeng.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Komplett, som er scandinavisk fikk tak i et konkursbo ifra Tyskland. Dette tilta Cerwin Vega på, og ga ifølge HIFIklubben selv, veldig gode priser til de andre som hadde CV agenturet, så dem kunne konkurere med Komplett. Så CV tar nok en god del for høyttalerene sine inn til grosistene også . Siden dem kan styre prisene så lavt.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iriterendes att cmx ikke kommer til norge. de var jo nydelige med frontene på

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok rett i det. CLSC-215 var jo nedi 6795,- når komplett fikk tak i et parti.

HFK driver med vanvittige marginer.
    Var vel CV sentralt som bestemte at prisene skulle ned da, og solgte rimeligere til HFK vistnok, for å få bort Komplett.no sine syke priser..

Hvor rimelig tror du 2x15" + kasse i MDF + mellomtone+diskant kan bli?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Boikott Hifi Klubben

Ville ha prøvd å skaffe disse modellene fra andre steder dersom mulig. Hifi Klubben driver nærmest med svindel spør du meg. De setter opp prisene når dollaren er så ekstremt lav som nå. De gir aldri rabatt. Har dårlig service osv osv.

I tillegg skryter de på seg at de har fjernet et ledd i salgskjeden. Kjøpte Van den Hun kabler rett før de tok over og de handlet jeg nye til halv pris av det Hifi Klubben selger for gjennom vanlige forhandler her i Norge. De ga i tillegg store rabatter på veiledende priser med en gang

"F" Hifi Klubben rett og slett. Synd de klarer å ta over merker slik at det ikke blir noe konkurranse på de. Da hadde man sett B&W og Cerwin Vega med helt andre priser enn i dag og det selv med flere ledd inne i bilde

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om man ser på hvor simpelt basselementene er oppbygd så tror jeg nok ikke de koster mange kroner å produsere, og i norge betaler man nesten 2000 for et nytt, karnskje er de reconet også for det jeg vet.

dette skulle vært gjort noe med. Er mange som har cv høytallere med øddelagte elementer som bare størver ned fordi prisene er slik.

Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •