SVS PC12-Plus?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PC12-Plus?

Jeg har ingen SVS subber fra før, men vurderer å anskaffe en SVS PC12-Plus sylinder sub som skal stå midt på bakvegg, rett bak sofa. Den skal spille LFE sammen med 2 stk. subber av annet merke som jeg har foran i rommet, og som vel ikke er like hardtslående som SVS, men litt mer musikk-type subber av høy kvalitet og som spiller klokkerent ned til 20Hz.

Litt av tanken er å legge til en ekstra sub for å få litt ekstra trøkk til film og bedre bass-spredning i rommet.

Noen tanker om det vil gå bra? Eller bør SVS kun matches med SVS??

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel gå fint det, men du får litt av en jobb med å kalibrere det hele .

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere subber betyr vanligvis bare mere morro...
    Ikke noe dårlig valg av SVS heller. Den går meget dyypt. Det kommmer til å riste i rommet ditt. Hva slags subber har du fra før? Hvordan er dette kalibrert fra før med receiveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar.
    Jeg har 2 stk Audio Physic Luna II subber fra før.
    Link til omtale: The Audio Physic Luna Subwoofer - Gadget specifications and review - Softpedia
    De yter hver 180 watt og er spesifisert til 18Hz. De spiller veldig stramt og rent.
    De er koblet opp mot receiveren med y-ledd, jeg har et y-ledd til, så ideen er å kjøre 3 subber.
    De spiller LFE + det som er sendt av lavpass signal fra senter + surroundkanalene under 80Hz. L+R frontene er full range.

Det jeg da lurer litt på er om SVS'en (PC12-Plus) er hurtig nok og vil kunne integrere godt med disse.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes mine PC12-NSD'er er kjappe og fine på musikk, men jeg har ikke sammenlignet de med noe annet. Du kan jo slå den av på musikk og på igjen på film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg synes mine PC12-NSD'er er kjappe og fine på musikk, men jeg har ikke sammenlignet de med noe annet. Du kan jo slå den av på musikk og på igjen på film.
    Skjønner hva du mener, men det er ikke nødvendig. Jeg benytter ikke surround receiver til musikk, har egen forforsterker med surround bypass.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med og skaffe 2 stk Audio Physic Luna II til...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke blandet den SVS-en inn med de andre subbene.Jeg hadde boksversjonen av den du lurer på,men valgte å ikke beholde den.Den ble testet mot Focal SW900 og Velodyne SPL-1000R.SVS-en kan gi deg den dypeste bassen av de og det største hakesleppet,men til daglig synes jeg ikke at den holdt mål mot de andre 2.Velodyne har 10" og Focalen 13" og SVS-en er helt klart tregere enn de 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg tror jeg skal benytte Luna'ene kun til musikk (koblet opp med ht-kabler) og evt. benytte rene LFE subber utenom av samme slag. Får gå i tenkeboksen litt...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke peiling på hva du har ellers av utstyr og hvor stort rom du har osv.Kan hvertfall fortelle om noe jeg gjorde med suksess en gang.Det var ikke romkorreksjon og den slags luksus den gangen.Jeg hadde Klipsch KSP-400 som har aktive basser som jeg brukte i front som Large + Lfe inngangen på de.Var 2 volumkontroller på de og ble aldri helt klok på det der.Hadde en ekstra 15" aktiv sub stående som jeg koblet opp med bakkanalene også i Large,men gjennom subben først på høyttalerutgangene.Den stod bak sofaen.Koblet bort alt det andre når jeg stilte inn subben sammen med bakkanalene for å få det sånn ca.Altså jeg spilte stereo musikk med bakkanalene+subben.
    Har du prøvd å koble subbene dine i push-pull ? Jeg hadde 2 B&W subber en gang og de var utrolig dårlige.Var ærlig og sa det til kjøper også og når han hadde fått de ringte han meg og var strålende fornøyd.Han hadde koblet de i push-pull og det hadde aldri jeg tenkt på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •