SVS PB12-NSD eller SVS SB12-Plus???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PB12-NSD eller SVS SB12-Plus???

Hei!

Jeg skal ha meg ny sub og har bestemt meg for å kjøpa en SVS nå. Har hørt mye positivt og det er mange her på forumet så skryter av disse, men lurer på om noen har erfaringer med SVS SB12-Plus og SVS PB12-NSD og hvilken det er å anbefale og om det er bra subber?

På forhånd takk!!!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er knallgode, men de er laget for 2 forskjellige formål.

-PB12 er for de som har plass til en stor sub og bil ha noe som er rått og brutalt.

-SB12 er for de som ikke har mulighet/plass til å ha en sub på størrelse medet lite stuebord, men ikke ønsker å ofre for mye dypbass.

hadde selv dette valget, men da mellom PC12-NSD og SB12, men jeg havnet i den første kategorien.

til PC- sub'ene sitt forsvar så tar de ikke noe mere gulvplass enn SB12, men de er ikke akkurat dekorative.. måtte krangle litt med dama for å ikke måtte sende den i retur

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe..plass har jeg,men tror du den vil passa inn i dali concept 8 serien o? jeg vet ikke om det har noe å si så jeg bare spør. altså SVS PB12-NSD

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke at det har noe å si hvilket merke du kjøper. Får du satt opp sub'en skikkelig så spiller den bra sammen med det meste av høyttalere. Selv har jeg 2 x PC12-NSD. Kan anbefales. 2 stykker gir mer enn bare høyere bass. Mener det var Kane som kalte det "mer kontroll". Det spiller ihvertfall utrolig bra på både film og musikk og jeg har ikke gjort annen kalibrering enn å skru ned gain på den i hjørnet litt i forhold til den som står bare ved vegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg tror ikke at det har noe å si hvilket merke du kjøper. Får du satt opp sub'en skikkelig så spiller den bra sammen med det meste av høyttalere. Selv har jeg 2 x PC12-NSD. Kan anbefales. 2 stykker gir mer enn bare høyere bass. Mener det var Kane som kalte det "mer kontroll". Det spiller ihvertfall utrolig bra på både film og musikk og jeg har ikke gjort annen kalibrering enn å skru ned gain på den i hjørnet litt i forhold til den som står bare ved vegg.
    litt utenom temaet her men,må bare høre med noen som har litt erfaring med svs.jeg har fått tilbud på en pb10 isd og en pb10 nsd til 5000 kr,er dette et greit kjøp? ville det bli noe forskjell på lyden mtp isd og nsd?aldern på dem er usikker.isd er har sort element og nsd står det svs.spørsmålet mitt er,er det ett greit kjøp,vill jeg bli fornøyd?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tblock
    litt utenom temaet her men,må bare høre med noen som har litt erfaring med svs.jeg har fått tilbud på en pb10 isd og en pb10 nsd til 5000 kr,er dette et greit kjøp? ville det bli noe forskjell på lyden mtp isd og nsd?aldern på dem er usikker.isd er har sort element og nsd står det svs.spørsmålet mitt er,er det ett greit kjøp,vill jeg bli fornøyd?
    Jeg har ikke hørt noen av disse to så om det er forskjell på de som vil være hørbar vet jeg ikke. Det jeg har funnet er at elementet er eneste forskjellen på ISD og gammel NSD. Du kan vekke til livet denne tråden og se om du får respons.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...-pb10-isd.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey da...tror jeg bestiller meg SVS PB12-NSD så håpe eg blir fornøyd. jeg ønsker meg mye trøkk og buldring så håpe denna gjør en god jobb

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superman_@
    okey da...tror jeg bestiller meg SVS PB12-NSD så håpe eg blir fornøyd. jeg ønsker meg mye trøkk og buldring så håpe denna gjør en god jobb
    Det gjør den nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry men nå maser jeg kanskje litt. jeg så litt på SVS PB10-NSD og lurte på om kanskje 2 sånne ville spilt bedre enn en SVS PB12-NSD??? hva tror dere??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superman_@
    sorry men nå maser jeg kanskje litt. jeg så litt på SVS PB10-NSD og lurte på om kanskje 2 sånne ville spilt bedre enn en SVS PB12-NSD??? hva tror dere??
    er jo mere areal som flytter luft og du vill vell kasje få en mer bestemt riktig bassgjengivelse ville jeg tru,en mer kontrolert trøkk

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mister kanskje de dypeste frekvensene, men du får jevnere bassrespons i rommet og min erfaring er at bassen blir kjappere og strammere med to stykker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey... jaja...men nå er SVS PB12-NSD bestilt så satsa på det besta. takk for hjelpå fålkens

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey... jaja...men nå er SVS PB12-NSD bestilt så satsa på det besta. takk for hjelpå fålkens

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •