ny effektforsterker eller et parr cls-215????!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny effektforsterker eller et parr cls-215????!!!

hei!
    jeg har et parr cls-15, men har bare en harman/kardon 3490 til å drive di. så er det best å kjøpe en ny effektforsterker(en bra en. ca 7-8000,- )? jeg tenkte på en cerwin vega a1.5kw, eller to stk zachry xp-1200 (en til hver høytaler). så blir det vell en cls-15sx til jul.

men jeg har også hørt at zachry'en driver 215 bra, så hvis jeg kjøper et parr med cls-215. så har jeg 215 og 15, så har jeg bare en zachry xp 1200 til hvert parr. tror dere dette kommer til å funke bra eller?

hvilken av ideene dunker best synes dere?

liker og spille høy musikk å bra trøkk!

og en ting til, de sier at 215 spiller dobbelt så høyt som 15 :s stemmer det?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den effektforsterkeren og bruk den på cls-15. Har du virkelig behov for 215?

Disse krever jo et ganske så stort rom for å yte sitt beste og du må ha ganske så mye forsterkerkraft for å drive disse.

Regner med at du nok må ha to stk xp-1200 på et par 215 for at disse skal yte sitt fulle. Da har du kanskje litt headroom også..?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    215 spiller nok ikke så mye høyere , men får jo flyttet en hel del mer luft...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    hei!
    jeg har et parr cls-15, men har bare en harman/kardon 3490 til å drive di. så er det best å kjøpe en ny effektforsterker(en bra en. ca 7-8000,- )? jeg tenkte på en cerwin vega a1.5kw, eller to stk zachry xp-1200 (en til hver høytaler). så blir det vell en cls-15sx til jul.

men jeg har også hørt at zachry'en driver 215 bra, så hvis jeg kjøper et parr med cls-215. så har jeg 215 og 15, så har jeg bare en zachry xp 1200 til hvert parr. tror dere dette kommer til å funke bra eller?

hvilken av ideene dunker best synes dere?

liker og spille høy musikk å bra trøkk!

og en ting til, de sier at 215 spiller dobbelt så høyt som 15 :s stemmer det?
    De sier mye rart syns nå jeg, å påstå at de spiller dobbelt så høyt bare fordi det er ett basselement ekstra er å dra det litt langt.
    Det du får er jo mere bass, men du må ha større forsterker for å få det til å spille like bra.

Jeg har ikke selv hatt singel 15" fra cv, men har spillt på mye forskjelllig fra den kanten tidligere og min erfaring var at den single 15" ikke sto noe serlig tilbake for 215 i praksis.
    Når du snakker om å ha to sett høytalere fra cv, så ville jeg råde deg fra det, serlig om det dreier seg om å da dele forsterker kraften.

Kjøp deg bedre forsterker, og ikke gå for PA forsterker er mitt råd.
    Så ville jeg sett meg om etter en subb som var litt heftigere enn cv sin, syns selv ikke den ga noe serlig ekstra dybde eller trykk enn mine 215" med god forsterker.

Hvor mye snakker du om å bruke på dette?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kunne vert spennende om noen testet dem på CV, ville hvertfall gått for en bedre amp enn PA eller CV amp og en stor subb.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    De sier mye rart syns nå jeg, å påstå at de spiller dobbelt så høyt bare fordi det er ett basselement ekstra er å dra det litt langt.
    Det du får er jo mere bass, men du må ha større forsterker for å få det til å spille like bra.

Jeg har ikke selv hatt singel 15" fra cv, men har spillt på mye forskjelllig fra den kanten tidligere og min erfaring var at den single 15" ikke sto noe serlig tilbake for 215 i praksis.
    Når du snakker om å ha to sett høytalere fra cv, så ville jeg råde deg fra det, serlig om det dreier seg om å da dele forsterker kraften.

Kjøp deg bedre forsterker, og ikke gå for PA forsterker er mitt råd.
    Så ville jeg sett meg om etter en subb som var litt heftigere enn cv sin, syns selv ikke den ga noe serlig ekstra dybde eller trykk enn mine 215" med god forsterker.

Hvor mye snakker du om å bruke på dette?
    er ikke helt sikker, har lite med penger. men håper på og få noe bra hvis heg bruker rundt 7k på hver ting=)

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    for du kjøpt de i norge. helst link

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ett par cls 215, de drives med en cv 1,5 kw effektforsterker, og det funker fett, men jeg har planer om og spare opp til en 2,6 kw sånn at jeg har en stor en til bassene, og en lit mindre til mellomtone/frekvens. jeg hadde valgt ett par med cls 215 og en 1,5 kw fra cv, hvis du har plass

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    diskant*